Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Ahad, Januari 20, 2013

Cerita minggu ke 3 liya



Assalamualikum 18hb 1 2013

umi dgn abah jengguk liya di madrasah...aliya..pesan dah suh datang awal2 jengguk dia..tp umi ada kerja,,lps solat jumaat bru jengguk liya..

sampai je...umi dha tau,,mesti akan menitis air maa dia,,bila jumpa umi..
kli ni kli ke 2 lah lepas dia masuk asrama umi jengguk liya..alhmdulillah kali pertama dia nangis kli ke 2 ni lagi teruk,,nak ikut balik,,sebab 25 hb ni ada cuti maulidul ustazah dah janji boleh cuti 10 hr..

umi mintak dgn ustazah nak ajak liya pergi ke kemaman 1 hari,,mulka2 ustazah tak bg sebab..syarat dia 40 hr bru leh kuar,,tp sebab liya nangis2 terpaksa ustazah lepaskan jugak,,

lps ustazah bg,,kmi tolak terus ke paka..

dlm perjalanan aliya tak henti,,bercerita dia di sana

hati dia gembira,,sepanjang perjalanan dia certa dia rindu abah dan umi..
paling umi gembira dgr cerita dia di sana alhamdulillah

dia cerita.,,umi,,byk pasal solat..byk selama ni kita buat silap dlm solat...terhari hatio umi..dia pesan umi..byklah berdoa waktu sujud ,,waktu iman tgh iwqamah kata nyer,,ceopat Allah kabul doa waktu tu..alhmdulillah..

ada dah sikit eprubahan pada liya aminb,,semoga Allah bg jalan terbak ..untuk kami..semoga Allah jadi kan liya..anak solehah ...

amin amin

liya tinggalkan 3 sepupu dia berat hati umi untuk bawak liya pulang sebba..ustazah berat bg ,,dia pergi,,kwn2 dia bimbang takut aliya berhenti di situ,,insyllah semoga aliya kekal di di madrasah umi dgn abah akn usahakan supaya aliya..gembira di sana insyallah..

 ni gambar kenangan aliya masa umi sempat ke stokist sebentar ,,,hadiri majlis kak ma buat

umi mintak cepat2 balik sebba nak hantar liya lagi madrasah



 aliya suka bila tgk ada...ceramah dr doktor shamizi tentang barah ilmu tq dokto


yg paling happy umi dpt hadiah ipad 3 dr tupperwrae alhmdulillah ni hadiah tahun 2012..hujung tahun,,,alhmdulillah umi bru ambik dr BCO

insyllah berkat hasil kerja downline semua...umi dapat...sebuah kerata honda CITy..uinysllah 2013 umi akan naik kete tu,,jika allah pnajngkan umur umi amin..


 senytum liya tengok aboh di jadi tukang masak..




"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"


aliya anakku..sayang

Tiada ulasan:

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...