Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Isnin, Februari 20, 2012


 ALHMADULILLAH REZEKI HARI INI BERTAMBAH SEMOGA REZEKI YG DI PEROLEH DI BERKATI ALLAH HENDAKNUYER AMIN..












Ahad, Februari 19, 2012

MENCARI TERLALU “SEMPURNA”





























JANGAN

 Jika kamu memancing ikan……Setelah ikan itu terlekat di mata kail……Hendaklah kamu mengambil ikan itu……Janganlah sesekali 
kamu

 LEPASKAN
 ia semula kedalam air begitu sahaja…….Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya……Keta

jaman mata kail kamu & mungkin ia akan
 
MENDERITA 

selagi ia masih hidup……Begitulah juga……Setelah kamu memberi banyak 

PENGHARAPAN
 kepada seseorang ……Setelah ia mulai 

MENYAYANGI

 kamu……Hendaklah kamu

 MENJAGA 
hatinya……Janganlah sesekali kamu terus MENINGGALKANNYA begitu saja……Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu……dan mungkin TIDAK
 dapat

 MELUPAKAN

 segalanya selagi dia masih mengingati kamu……Jika kamu


 MENADAH


 air biarlah berpada……Jangan terlalu berharap pada takungannya dan menganggap ia begitu teguh……Cukuplah sekadar untuk 

KEPERLUANMU 

sahaja……Kerana apabila ia mulai
 RETAK ….

tidak sukar untuk kamu menampal dan memperbaikinya semula……Dan bukannya terus dibuang begitu sahaja……Begitulah juga……Jika kamu sedang memiliki seseorang….

 TERIMALAH

 dia seadanya……Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan mengganggapkan dia begitu istimewa……Anggaplah dia manusia biasa……























Kerana apabila dia melakukan


 KESILAPAN …. 


tidaklah sukar untuk kamu




 MEMAAFKANNYA


 dan




 MEMBOLEHKAN


 hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhir hayatDan bukannya


 MENGHUKUMNYA 




dan 




MENINGGALKAN 




dia begitu sahaja kerana kamu merasa terlalu kecewa dengan sikapnyaLalu semuanya akan menjadi


 TERHENTI




 begitu sahaja……Jika kamu 


MEMILIKI


 sepinggan nasi……Yang kamu pasti baik untuk diri kamu……Yang




 MENGENYANGKAN


 dan




 BERKHASIAT


 ……Mengapa kamu berlengah lagi? Cuba mencari makanan yang lain……Kerana terlalu ingin mengejar




 KELAZATAN




 ……Kelak, nasi itu akan 


BASI 


sendiri dan kamu sudah tidak boleh menikmatinya lagi……Kamu akan 




MENYESAL ……


Begitulah juga……Jika kamu telah bertemu dengan seorang 


INSAN ……




Yang kamu pasti boleh membawa


 KEBAIKAN 


kepada dirimu……




MENYAYANGIMU ….


 MENGASIHIMU ….dan MENCINTAIMU ….




Mengapa kamu berlengah lagi?Cuba 


MEMBANDINGKANNYA 


dengan yang lain……Terlalu mengejar 


KESEMPURNAAN 




……Kelak, dia akan


 BERJAUH HATI




 dan kamu akan 


KEHILANGANNYA




 apabila dia menjadi milik orang lain……Kamu juga yg akan


 MENYESAL 




dan tidak ada gunanya lagi……Oleh itu janganlah kita terlalu mengejar 


KESEMPURNAAN


 kerana ia bukanlah faktor utama




 KEBAHAGIAAN




 yang sempurna, sedangkan jika kita boleh m ema afkan 


KESILAPAN


 orang yang kita sayang dan akur dengan 


KELEMAHANNYA


 sebagai manusia biasa serta 


BERSYUKUR 




dengan apa yang kita sudah




 MILIKI …kita akan BAHAGIA,








 BAHAGIA 


dan terus BAHAGIA


 …itu lebih BERMAKNA !




“Begitu hidup ini tiada yang abadi yg patah Kan tumbuh yang hilang Kan berganti, namun yang berganti tidak mungkin sama seperti yang hilang

Keajaiban..



keajaiban keanehan x tercapai dek akal buat tatapan semua muslim n muslimah agar yakin segalanya pasti ats setiap kejadian n kehendak Ilahi.. pengajaran n iktibar yg baik kt sbg islam..



 kun fa yakun Allah maha berkuasa tiada yg mustahil jika Dia berkehendak
 







kejadian aneh sejadah berdiri di surau haji kadir pasir panjang
 




berpusu2 manusia menyerbu surau mlm ni utk mnyaksikn sendiri perkara aneh ini.. smg pengajaran yg baik diperoleh bt semua..






Sabtu, Februari 11, 2012

9 Mimpi Nabi Muhammad SAW


Daripada Abdul Rahman Bin Samurah ra berkata, Nabi Muhammad saw bersabda:

"Sesungguhnya aku telah mengalami mimpi-mimpi yang menakjubkan pada malam aku sebelum di Israqkan........"

1. Aku telah melihat seorang dari umatku telah di datang oleh malaikatul maut dengan keadaan yg amat mengerunkan untuk mengambil nyawanya,maka malaikat itu terhalang perbuatannya itu disebabkan oleh KETAATAN DAN KEPATUHANNYA KEPADA KEDUA IBUBAPANYA.

2. Aku melihat seorang dari umatku telah disediakan azab kubur yang amat menyiksakan, diselamatkan oleh berkat WUDUKNYA YANG SEMPURNA.

3. Aku melihat seorang dari umatku sedang dikerumuni oleh syaitan-syaitan dan iblis-iblis lakhnatullah, maka ia diselamatkan dengan berkat ZIKIRNYA YANG TULUS IKHLAS kepada Allah.

4. Aku melihat bagaimana umatku diseret dengan rantai yang diperbuat daripada api neraka jahanam yang dimasukkan dari mulut dan dikeluarkan rantai tersebut ke duburnya oleh malaikut Ahzab,tetapi SOLATNYA YANG KHUSUK DAN TIDAK MENUNJUK-NUNJUK telah melepaskannya dari seksaan itu.

5. Aku melihat umatku ditimpa dahaga yang amat berat, setiap kali dia mendatangi satu telaga di halang dari meminumnya,ketika itu datanglah pahala PUASANYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT memberi minum hingga ia merasa puas.

6. Aku melihat umatku cuba untuk mendekati kumpulan para nabi yang sedang duduk berkumpulan-kumpulan, setiap kali dia datang dia akan diusir, maka menjelmalah MANDI JUNUB DENGAN RUKUN YANG SEMPURNANYA sambil ke kumpulanku seraya duduk disebelahku.

7. Aku melihat seorang dari umatku berada di dalam keadan gelap gelita di sekelilingnya, sedangkan dia sendiri di dalam keadaan binggung, maka datanglah pahala HAJI DAN UMRAHNYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT lalu mengeluarkannya dari kegelapan kepada tempat yang terang-benderang.

8. Aku melihat umatku cuba berbicara dengan golongan orang mukmin tetapi mereka tidak pun membalas bicaranya,maka menjelmalah SIFAT SILATURRAHIMNYA DAN TIDAK SUKA BERMUSUH-MUSUHAN SESAMA UMATKU lalu menyeru kepada mereka agar menyambut bicaranya,lalu berbicara mereka dengannya.

9. Aku melihat umatku sedang menepis-nepis percikan api ke mukanya, maka segeralah menjelma pahala SEDEKAHNYA YANG IKHLAS KERANA ALLAH SWT lalu menabir muka dan kepalanya dari bahaya api tersebut.


BERSABDA RASULULLAH SAW: "SAMPAIKANLAH PESANANKU KEPADA UMATKU
YANG LAIN WALAUPUN DENGAN SEPOTONG AYAT"

71 dosa-dosa besar di dalam bukunya Dosa-Dosa Besar

Imam Az-Zahabi telah menggariskan sebanyak
: (Petikan)



syirik (menyekutukan Allah),
membunuh jiwa,
sihir,
meninggalkan solat,
tidak membayar zakat,
berbuka di siang hari pada bulan Ramadhan tanpa keuzuran,
meninggalkan haji padahal ada kemampuan
menderhakai ibu bapa,
memutuskan hubungan kekeluargaan,
zina,
liwat,
liwat kecil,
riba’,
memakan harta anak-anak yatim,
berbuat dusta terhadap Allah dan Rasulullah,
melarikan diri dari medan perang,
pemimpin penipu dan penganiaya rakyat,
sombong dan sejenisnya,
kesaksian palsu,
minum minuman khamar,
berjudi,
menuduh wanita mukminah berbuat zina,
ghulul terhadap harta ghanimah, harta baitulmal dan zakat,
mencuri,
menyamun,
sumpah palsu,
memungut cukai,
memakan barang haram,
bunuh diri,
banyak berdusta,
hakim yang jahat,
menerima rasuah,
perempuan menyerupai lelaki (dan sebaliknya)
lelaki yang membiarkan isterinya berbuat serong (dayus),
muhallil dan muhallal lahu (istilahnya, – cina buta),
tidak menjaga diri dengan saksama terhadap air kencing,
ria’
menuntut ilmu untuk dunia dan menyembunyikan ilmu,
khianat,
mengungkit ungkit pemberian,
mendustakan takdir,
mendedahkan rahsia orang lain,
mengadu domba,
banyak melaknat,
menipu dan mengingkari janji,
membenarkan dukun atau tukang ramal,
derhaka kepada suami,
melukis gambar dan melukis,
memukul wajah, menjerit-jerit, merobek-robek baju, membotakkan kepala dan bersumpah seranah semasa mengalami musibah,
bertindak melampaui batas,
bertindak semena-mena terhadap orang yang lemah, hamba, isteri dan binatang,
menyakiti tetangga,
menyakiti orng Islam dan mencela mereka,
ancaman berbentuk kerosakan, penghasutan yang dilakukan kepada orang beriman dan binatang,
menyakiti hamba-hamba Allah dan bertindak zalim terhadap mereka,
isbal (memanjangkan kain di bawah mata kaki) dengan perasaan sombong,
memakai kain sutera dan emas bagi kaum lelaki,
hamba yang melarikan diri dari tuannya,
menyembelih kerana selain Allah,
menasabkan diri kepada selain bapanya sendiri,
berdebat dan bersengketa,
menahan kelebihan air daripada orang yang memerlukannya,
mengurangkan timbangan dan ukuran,
berasa aman dari murka Allah,
berputus asa dari rahmat Allah,
meninggalkan solat berjamaah lalu mengerjakannya bersendirian tanpa uzur,
terus menerus meninggalkan solat Jumaat dan solat jemaah tanpa halangan,
menyebabkan kerugian dalam wasiat,
pembohongan dan tipu daya,
mengintai orang Islam dan menyebarkan rahsia mereka,
mencela salah seorang sahabat nabi.
Renungkanlah adakah dosa-dosa ini masih lagi membelenggu anda atau anda telah bebas dari dosa-dosa tersebut…

peringatan

Kata-kata hikmah Sayidina Umar Al Khattab


--► Siapa yang menjaga percakapannya dianugerahkan kepadanya hikmah.

--► Siapa yang menjaga penglihatannya dianugerahkan kepadanya hati yang khusyuk.

--► Siapa yang menjaga makanannya dianugerahkan kepadanya kelazatan dalam beribadah.

--► Siapa yang bersabar di atas ujian, Allah sempurnakan sabarnya lalu memasukkannya ke dalam Syurga mana yang dia suka.

--► Siapa yang menjaga daripada ketawa dianugerahkan kepadanya kehebatan.

--► Siapa yang menjaga daripada bergurau dianugerahkan kepadanya keelokan atau kemuliaan.

--► Siapa yang meninggalkan cinta dunia dianugerahkan kepadanya dapat melihat kesalahan sendiri.

--► Siapa yang meninggalkan kesibukan mencari kesalahan pada perbuatan Allah, dianugerahkan kepadanya pelepasan daripada nifak.


 Cerita khamis malam jumaat

salam semua,,nak citer kenangan bersama keluarga ,,khamis malam,,umi ,,liya n family berkhemah di pantai,,best nyer ,,

walau abah kijer,,,umi tido dgn ,,keluarga ,,kebetulan mlm tu besday girl,,ayoh chik lah bawak anak2 dia dgn kami smeua tido pantai,,best,,seblum tido tu,,abang kiter lh ,,masak mee goreng basah best,,sambil tgk ayoh chik pasang khemah macam askar je,,,


kreatif sungguh ayoh chik




Jumaat, Februari 10, 2012

Ilmu

‎[PETUA IMAM SYAFIE]

Empat perkara menguatkan badan
1. makan daging
2. memakai haruman
3. kerap mandi
4. berpakaian dari kapas

Empat perkara melemahkan badan
1. banyak berkelamin (bersetubuh)
2. selalu cemas
3. banyak minum air ketika makan
4. banyak makan bahan yang masam

Empat perkara menajamkan mata
1. duduk mengadap kiblat
2. bercelak sebelum tidur
3. memandang yang hijau
4. berpakaian bersih

Empat perkara merosakan mata
1. memandang najis
2. melihat orang dibunuh
3. melihat kemaluan
4. membelakangi kiblat

Empat perkara menajamkan fikiran
1. tidak banyak berbual kosong
2. rajin bersugi (gosok gigi)
3. bercakap dengan orang soleh
4. bergaul dengan para ulama

4 CARA TIDUR

1. TIDUR PARA NABI
Tidur terlentang sambil berfikir tentang kejadian langit dan bumi.

2. TIDUR PARA ULAMA' & AHLI IBADAH
Miring ke sebelah kanan untuk memudahkan terjaga untuk solat malam.

3. TIDUR PARA RAJA YANG HALOBA
Miring ke sebelah kiri untuk mencernakan makanan yang banyak dimakan.

4. TIDUR SYAITAN
Menelungkup/tiarap seperti tidurnya ahli neraka.

doa.
zikir.
itulah kekuatan seorang muslim :)

Kalau rajin..tolong sebarkan maklumat ini kpd saudara Muslim Muslimat yg lain agar menjadi amalan kpda kita semua. Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orang yang mengajarnya meskipun beliau sudah meninggal. ♥sharing is caring ♥ Orang Muda Geng Kita
Oleh: Kami Peminat Ustaz Azhar Idrus yg bergUna~~~


Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...