Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Khamis, November 17, 2011

17 hb 11 11 (11 tahun)




Daisypath - Personal picture
Daisypath Anniversary tickers

Alhamdulillah hari genap 11 tahun perkahwinan kami ,,semoga kami de beri Allah ketenangan dan kelapanagn dalam hidup amin~~~

semoga Allah panjang kan jodoh kami...dengan keharmonian 








Tazkirah





Dari Aban bin Osman, bahwa Nabi saw. bersabda: “Sesiapa membaca ‘BISMILLAAHIL LAZII LAA YADURRU MA’AS MIHI SYAI’UN FIL ARDI WALA FIS SAMAA’ WAHUWAS SAMII’UL ‘ALIIM’ (dengan nama Allah, dengan nama-Nya tidak akan berbahaya sesuatu yang ada di bumi dan di langit, dan Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui) sebanyak tiga kali, maka dia tidak akan ditimpa musibah hingga malam hari, dan sesiapa membacanya di waktu malam maka tidak akan ditimpa musibah hingga pagi hari, dengan izin Allah.” (HR Ahmad no 497)

Satu ketika Aban bin Osman telah ditimpa musibah mendadak di mana dia telah ditimpa penyakit lumpuh. Sahabat hairan mengapa Aban boleh mengalami musibah, padahal dia yang telah meriwayatkan hadis doa menolak musibah. Maka Aban bin Usman dengan jujur mengakui bahwa pada hari itu dia telah terlupa membaca doa tersebut.



Rabu, November 16, 2011

Tazkirah




Mari bersama 'aminkan' doa ini.


Robbana la tu ziq qulu bana bak da iz hadai tana wahab lana mil ladunka rahmah innaka antal wahhab.

Ya Allah, ya Tuhan kami, janganlah kiranya Engkau pesongkan iman kami sesudah Engkau kurniakan kepada kami petunjuk. Anugerahilah kami rahmat kerana sesungguhnya Engkau Maha Pengurnia.


Selasa, November 15, 2011

mari berdoa



Nabi bersabda, "Sesiapa membaca penghulu isitghfar pada siang hari dengan penuh keyakinan lalu dia mati pada hari itu sebelum datang petang hari, maka dia termasuk dari ahli syurga. Dan sesiapa membacanya pada malam hari dengan penuh keyakinan, lalu dia meninggal dunia sebelum pagi, maka dia termasuk dari ahli syurga". (HR Bukhari)
 —



Nabi saw. bersabda, "Sesiapa yang beriman kepada Allah dan hari Akhirat, hendaklah dia menjalinkan silatur rahim.” (HR Bukhari)
nabi saw. bersabda, "Barangsiapa yang suka agar diperluaskan rezekinya dan dipanjangkan umurnya, maka hendaklah ia menjalinkan hubungan tali silatur rahim.” (HR Bukhari)
 





Allah Ta’ala berfirman: “Katakanlah wahai Muhammad sesungguhnya Tuhan-Ku memewahkan rezeki bagi sesiapa yang dikehendaki-Nya antara hamba-Nya dan Dia juga yang menyempitkan baginya, dan apa saja yang kamu dermakan maka Allah akan menggantikannya dan Dia sebaik-baik pemberi rezeki”. (Saba’ ayat 39).
 






Isnin, November 14, 2011

tazkirah



"Perumpamaan orang Mukmin yang membaca Al-Quran, adalah seperti bunga utrujjah, baunya harum dan rasanya lazat; orang Mukmin yang tidak membaca Al-Quran, adalah seperti buah kurma, baunya tidak begitu harum, tapi manis rasanya; orang munafiq yang membaca Al-Quran ibarat sekuntum bunga, berbau harum, tetapi pahit rasanya; dan orang munafiq yang tidak membaca Al-Quran, ia tak ubah seperti buah hanzalah, tidak berbau dan rasanya pahit sekali." (HR Bukhari)


Khamis, November 10, 2011

KATALOG NOVEMBER 2011




1.Elegancia Petit Pour (1) 200ml -- RM35.00
BUY 1 FREE 1

2.Elegancia Bowl (1) 4.1L -- RM126.00
3.Elegancia Bowl (1) 3.2L -- RM95.00
4.Elegancia Server (1) -- RM64.60
EXCLUSIVE PURCHASE :-
-Elegancia Bowl Set (2) -- RM221.00
-Elegancia Server (1) -- RM51.70 SAVE 20%






1.Party Keeper 2L --- RM198.40
FREE:- Double Square Round (3) 2.8L (worth RM92.70)
EXCLUSIVE PURCHASE:- 
Small Rectangular Saver (4) = SAVE 35% = RM32.00

POSTAGE :
SM=RM8
SS=RM12







1.Garlic N All Keeper (1) 3L -- RM59.90
2.Seoson Serve (1) -- RM49.80
3.Salt N Spice Set (2) 500ml -- RM29.60
4.Steam It -- RM49.90
5.Rice Dispenser (1) 10.5kg -- RM288.00
6.Large Stor N Pour (3) 600ml -- RM63.00

POSTAGE :
SM=RM8
SS=RM12


INSYLLAH ESOK DAH MULA START KATALOG NOVEMBER SGT2 CANTIK..HAPPY


1.Prism Bowl (4) 500ml--- SAVE 20% = RM109.90
2.Santa Suprise (3)---SAVE 20% = RM69.90

POSTAGE :
SM=RM8
SS=RM12


1.Eco Bottle Spring (4) 500ml -- RM64.80
2.BELI 2 SET ECO -- RM129.60 
FREE:- Eco Bottle Spring 500ml 1pcs (grape @ pink)
EXCLUSIVE PURCHASE:- Bottle Brush (1) RM6.90


POSTAGE :
SM=RM8
SS=RM12





1.Prism Bowl (4) 500ml--- SAVE 20% = RM109.90
2.Santa Suprise (3)---SAVE 20% = RM69.90

POSTAGE :
SM=RM8
SS=RM12


1.Snowflake Cubes Gift Set (6) 80ml --- RM35.40
2.Snowflake Cubes Gift Set (24) 80ml ---SAVE 20% = RM113.20

POSTAGE :
SM=RM8
SS=RM12






1.FM Essential Set -- RM193.00
2.FM Medium Set -- RM154.30
3.FM Starter Set -- RM105.00

POSTAGE :
SM=RM8
SS=RM12





1.Snowflake Cubes Gift Set (6) 80ml --- RM35.40
2.Snowflake Cubes Gift Set (24) 80ml ---SAVE 20% = RM113.20

POSTAGE :
SM=RM8
SS=RM12






Doa

DOA SUPAYA TERHINDAR DIRI DARI NIAT JAHAT ORANG




Maksudnya:

Sesiapa yang datang membawa amal baik (pada hari akhirat) maka baginya balasan yang lebih baik daripadanya dan sesiapa yang datang membawa amal jahat, maka mereka yang melakukan kejahatan tidak di balas melainkan dengan apa yang mereka kerjakan. 

DOA SUPAYA MENDAPAT TEMAN YANG BAIK


Maksudnya:

Ya Tuhanku, berikanlah kepadaku hikmah dan masukkanlah aku ke dalam golongan orang-orang yang soleh. 




DOA SUPAYA TERHINDAR DIRI DARI NIAT JAHAT ORANG




pesanan buat diriku~~

Jika seorang yang benci kita,jangan dihairan,malah ucap lah alahamdulliah kerana berganda orang yang akan sayang kita..Jika satu jalan orang menyekat rezeki kita,ingatlah akan terbina beribu cabang jalan rezeki yang akan datang..dengan lafaz alahamdulillah..semua perasaan jahat dapat dihindar..dendam mahupon dengki...sekian ;)





Rabu, November 09, 2011

Kata hikmat kejahatan.


Tiada satu kejahatan pun yang dapat dinilai sebagai baik,meskipun melakukan kejahatan itu dikatakan bertujuan baik.
Orang yang membenarkan kejahatan,beerti sudah berbuat jahat.
Hendaklah kamu hentikan kejahatan yang kamu lakukan ke atas orang lain dan hendaklah kamu memaaf dan melupakan kejahatan orang lain terhadap dirimu.
Melakukan kejahatan kepada orang lain bukan sahaja merosak dan menganiayai mereka bahkan turut merosakkan diri sendiri.
Sejahat-jahat manusia ialah mereka yang suka mencari kesalahan dan kecelaan orang sebagaimana lalat mencari bangkai dari tempat-tempat yang busuk.
Menolong orang melakukan kejahatan sama seperti kata peribahasa ‘melepaskan anjing yang tersepit.’
Sesiapa yang berjalan di tempat kejahatan pasti ditohmah atau difitnah.
Manusia yang hanya besar perut,banyak tidur,pemalas dan kurang keyakinan diri juga merupakan manusia yang bersifat jahat.
Orang yang membinasakan orang lain untuk kepentingan dan faedah diri sendiri telah melakukan kejahatan yang amat keji.
Iman yang teguh menghalang manusia melakukan kejahatan.




Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...