Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Jumaat, April 08, 2011

sepagi di hari jumaat

Assalamualaikum...semua hari ning hari jumaat abah kijer siang hari ning...pagi tadi,,,aku kejuk ngak,,umi goreng kepok tadi,,ingatkang doh tutup api gas,,uper2nyer dok,,oo lamanyer sampai kering minyak dalam kuali..
tiba aliya tenggok asap penuh kat dapur..
umi tak tau dah nok wak napa ambik kain tuala,,,lps tu basahkan.,,,api doh naik tinggi doh,,,niat dalam hati,,semoga Allah selamatkan kami,,,,suh anak2 dan anak saudara kuar umah semua...alhamdulillah..siap doh ,,basahkan air taruk je atas kuali tu,,alhamdulillah,,,terus padam api tu,,tp..asap kepul2 lah dalam umah,,,seluruh umah..dan seluruh pelusuk umah,,ader asap..
anak2 mula batu2,,umi pun buka semua tingkap2,,bukak habis kipas,,semua2,,lah,,abah pun,,balik,,nampak,,abah pelik,,bila pandang kiter2 ni,,sebab kiter2 duk tercegat je kat luar umah tu,,takut nak masuk sebab asap,,yg pahit dan sakit tekak itu ader dalam umohhhhhh
Ya Allah...berdebar nyerr
al hamdulillah
abah tak marah lagi,,uma abah nasihat lain kali hati2 dan lain kali beringat,,,
adoilahhhhhhhh
.
.
.




kebetulan abah ader lagi lom gi kijer tp abah keluar tolong gi ambik duit umi,,sebab ptg ni umi kene kuar gi beli barang
debar nyer umi tak terhingga



lps abah gi kijer mintak izin abah nak kuar nak gi beli makan2 kat pasar deber looo..huhuhu



tadi pagi ajak2 budak2 gi pasar kem cari nasi lemak dan nasi kerabu ,,umi tepon ah...adik angkat umi,,,nak ajak jalan sama2,,lps beli2..umi terus gi pantai nak je gi makan sama2 budak2...
sebab debar lom hilang,,umi dok jer tepi pantai hilang sikit terkejut nyer tu,,anak2 duk main tepi ,,,alur yg comel ni,,,tenang je kann



























Tiada ulasan:

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...