Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Selasa, Mac 22, 2011

Happynyer...hari leh buat kuih tradisi...

Alhamdulillah hari ni abah cuti agi...
mlm ni nok gi tido umah cik,,tok aliya lah...
ermm umi duk saja2 jer tetiba teringat kat mesim kuih yg umi pinjam ngen tok nyer liya...
ermm teringat nak wak gertas dan lidoh boyoo...senang je,,uli aja,,,tp lenggoh sikit sebab pakai uli dgn tangan,,,ermm kebetulan majerin ader sikit umi hanya buat sikit ajalah,,



ni lah mesin canai untuk buat gertas tu...mesim ni doh lama doh abag umi beli kan untuk cik ...masa umi kecik2 lagi ni



selesai buat doh..umi panaskan minyak,,sementara abah dan liya tolong umi canai,,,
umi standby untuk mengoreng dan...tabur gula je,,heheh
seronok nyer sebab doh menjadi kejap jer umi buat ,,alhamdulillah siap dohh



jem jem jem,,inilah hasilnyer ,..alhamdulillah,,,dapat gak 2 tupperware hehe

suka campur seronok,,kerana berjaya,,buat kuih sebab doh lma tinggal semuani,,,


ini gertas..panjang...



ini lidoh boyo...
adunan sama je,,cuma yg ni takyah masuk mesin,,,potong kecik2,,,dia ratakan je,,



jem jem..alhamdulillah dah siap dohhh

Tiada ulasan:

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...