Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Selasa, November 30, 2010

Petua Untuk Meredakan Perasaan Cemburu

1. Bertanya secara terbuka dengan menjalin komunikasi tentang perasaan cemburu kita pada pasangan tanpa rasa takut dan malu.

2. Tenangkan diri kita terlebih dahulu agar emosi tidak menguasai kita.

3. Minta nasihat pada orang kita mempercayai. Tanya pendapat mereka.

4. Jangan tunjukkan perasaan cemburu anda pada hal-hal yang boleh merosakkan sebuah hubungan.

5. Tarik nafas dalam-dalam atau minum air suam terlebih dahulu kerana oksigen yang masuk dalam otak dan tubuh kita, akan membuat kita berfikir lebih rasional.

6. Berfikir positif kerana dengan cara ini kita mengambil langkah yang tepat untuk mengetahui cara terbaik dalam mengatasi perasaan cemburu yang ada dalam fikiran dan hati kita.

Aidil Adha..2010

Alya..ngen sepupu dia...hari ni,,hari raya ke 3...sembelih lemgbu,,untuk kurban dan aqiqah umah abag,,,yang no 4,,kat kuala berang...
selesai sembelih...kami,,masak2,,ermm best makan ramai2 ngen adik beradik..
lps tu kami...
pun bersiap untuk balik,,
sebab nak masak,,bahagian,,aqiqah,,nak wak balik,,,untuk dibahagikan kat org2 kampung,,amin.
alhamdulillah,,selesai semuanya..
sukanya,,anak umi duk main ngen muhammad///

my biz..........alhamdulillah

Assalamualaikum...
buat kekawan blog umi...
ermmm...dah lama sgt,,umi dok,,catat...segala isi hati kat sini,,,wak cemana,,duk layan facebook heheh
..ermm kepada kekawan...blog umi...umi nak ajak,,joint kutu tuperware spessel lah..
ermm tunggu ya,....barang yg cemana...umi nak cadangkan ya..
menarik tertarik,,dan....
sgt baik,,,
kali ini...kutu tupperware umi bertema...
picnic........
.
.
.
.
antara barang2 yang akan.....ader didal;am tema...kutu umi kali ini...

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...