Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Selasa, Ogos 24, 2010

Tanda2 seseorang terkena sihir:

1. Cepat marah walhal seseorang itu sebelumnya seorang yang sabar.
2. kerap terkejut pada mlm hari kemungkinan bermimpi terjatuh dari tempat yang tinggi,
atau mimpi di bawa trbg.. atau mimpi dikejar binatang buas.. atau mimpi di bawa ke suatu tmpt yang menakutkan atau mimpi memakan najis..
3. kerap rasa ingin menangis (tnpa sbb), rasa ingin mati.. tak ketahuan pada waktu maghrib
Cara mengelakkan sihir :
-baca dan hafal Surah Yunus.. ayat 81-82. Maka setelah mereka lemparkan, Musa berkata:
"Apa yang kamu lakukan itu, itulah yang sihir, sesungguhnya Allah akan menampakkan ketidak benarannya" Sesungguhnya Allah tidak akan membiarkan terus berlangsungnya pekerjaan orang-yang membuat kerusakan. apabila terasa tanda2 terkena sihir..
-baca ayat 81-82 surah Yunus, sedut nafas sehingga habis dan telan..
-baca surah Yunus ayay 81-82 tiup di dalam air shingga hbs nafas dan minum atau diberi minum.
-jgn berjalan2..rehat dan tidur kerana kesannya akan merasa panas akibat pertembungan ayat2 Allah dan sihir tersebut..
::baca dengan penuh keyakinan kerana kita yakin Allah bersama kita..
Setelah dilaknat, Iblis telah bersumpah untuk menggoda dan merosakkan manusia agar terkeluar dari jalan hidup yang Allah redhai.
Pengakuan Iblis ini diceritakan oleh Allah SWT dalam firmanNya,
“Kerana Engkau telah menghukum aku sesat, maka aku benar2 akan ( menghalang-halangi ) mereka ( manusia ) dari jalan Engkau yang lurus.
Kemudian aku akang mendatangi mereka dari muka dan dari belakang mereka,
dan dari kanan dan kiri mereka. Dan Engkau tidak akan m,endapati kebanyakan mereka bersyukur ( taat ).
( Al- A;raf : 16-17 )
Antare tnde2 owg yg kne sihir….
+ badan trase skit mcm dcucuk objek tajam spt : - pisau… - jarum… -lembing… + bermmpi mlihat makhluk y berwjah menakotkan…bdan berbulu…tinggi…wane itam… + kne keja…kne terkam…. + ble trjage dr tdo….susa nk smbong tdo blik…. + mmpi anjing..harimau..ular..atau kucing wane itam…y cbe gigit @ terkam… + mmpi brde dtempat yg mnakotkn… - dlm utan… - tnah lapang… - brde dtmpat yg tggi kmudian tjatoh…. + mmpi mlihat dri sndri dkapankn n dtnam dlm kbur… + mmpi mlihat myat…. + menangis dlm tido tnpe dsedari smpai trjage… + ad ksan lbam biru dipaha @ betis yg dtekan akn skit…. + trse hjung kaki dsentap ktika tido…. Allah SWT bekalkn mnusia dgn al-Quran sbgai pnwar kpd pnyakit…
Fiman Allah SWT :
“ Kami turunkan daripada al-Quran suatu yang menjadi ubat penawar dan rahmat bagi orang2 yang beriman.”
( Al-Israk : 82 )
+ byak2la bce ayat Kursi sbb syaitan dan jin sgt tkut akn ayt Kursi ni…
Rasulullah bersabda,
“ Surah al-Baqarah padanya ada yang merupakan penghulu ayat-ayat al-Quran; ( yang ) tidaklah dibaca di rumah yang ada di situ syaitan melainkan syaitan tersebut akan keluar. Itulah ayat Kursi.”
( Riwayat an-Nasa’I dan Ibnu Hibban
daripada Hurairah r.a )
Sebab2 ganguan jin kpd mnusia
+ jauh drpda mntaati prntah Allah
+ di rumah trdpt alat2 muzik n lgu2 yg mlalaikn
+ berlame2 dlm blik air n tandas
+ menangis n merintih sblum tdo
+ mncurah air pnas kedalm lubang sinki atau lubang blik air
+ melompat dr tmpat tggi tnpa bce Bismillah
+ terlalu takot
+ slalu bertengkar dgn suami
+ cpat panas baran

peringatan buat kita yg masih di beri masa dan peluang

Assalamualaikum..
Tidak dikatakan beriman seorang mukmin itu jika tidak diuji.
Allah beri ujian kpd manusia adalah mengikut tahap IMAN masing2. Maka jln terbaiknya ialah bykkn sabar, mengadu dgn Allah SWT melaui solat & bangun mlm serta doa,disusuli dgn ikhtiar & tawakkal. Tanamkan sifat REDHA ke dlm hati dgn setiap qada & qadar Allah. InsyaAllah,jadilah kita insan yg brjaya.

cara pemakanan rasululullah

Rupa2nya tanpa kita sedar, dalam makanan yg kita makan sehari2, kita tak boleh main balun aje sebab itulah terjadinya penyakit kencing manis, lumpuh, sakit jantung, keracunan makanan dan lain2 penyakit apabila kita telah tua nanti. Apabila kawan2 telah mengetahui ilmu ini, tolonglah ajarkan kepada yg lain2nya. Ini pun adalah diet Rasullulah SAW kita juga. Ustaz Abdullah Mahmood kata, Rasullulah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya kerana pandai jaga pemakanannya sehari2. apa kata kit a ikut diet ini kawan2. tak payahlah susah2 makan pil untuk kurus? Insyaallah kalau kawan2 ikut diet Rasullullah ini?. Garenti? kawan2 takkan sakit perut ataupun keracunan makanan.
Jangan makan SUSU + DAGING
Jangan makan DAGING + IKAN
Jangan makan IKAN + SUSU
Jangan makan AYAM + SUSU
Jangan makan IKAN + TELUR
Jangan makan IKAN + DAUN SALAD
Jangan makan SUSU + CUKA
Jangan makan BUAH + SUSU CTH :- KOKTEL
# JANGAN MAKAN BUAH SELEPAS MAKAN NASI ,
SEBALIKNYA MAKAN BUAH TERLEBIH DAHULU, BARU MAKAN NASI.
# TIDUR 1 JAM SELEPAS MAKAN TENGAHARI.
# JANGAN SESEKALI TINGGAL MAKAN MALAM.
SESIAPA YG TINGGAL MAKAN MALAM DIA AKAN DIMAKAN USIA DAN KOLESTEROL DALAM BADAN AKAN BERGANDA.
``````````````````````````
Nampak memanglah pelik.. tapi, kalau tak percaya... kawan2 cubalaa....... Ianya takdelah dalam jangka masa terdekat nie.... Ianya berkesan bila kita sudah tua nanti. Dalam kitab juga ada melarang kita makan makanan darat bercampur dengan makanan laut. Nabi pernah menegah kita makan ikan bersama susu. Di kuatiri akan cepat mendapat penyakit. Ini terbukti oleh saintis yang menjumpai dimana dalam badan ayam mengandungi ion+ manakala dalam ikan mengandungi ion-, jika dalam suapan ayam bercampur dengan ikan maka terjadi tidakkan balas biokimia yang terhasil yang boleh merosakkan usus kita.
p/s : Sampaikan walau sepatah... Al-Quran Juga ada mengajar kita menjaga kesihatan spt membuat amalan spt:-
Mandi Pagi sebelum subuh @ sekurang kurangnya sejam sebelum matahari naik. Air sejuk yang meresap kedalam badan boleh mengurangkan lemak mengumpul. Kita boleh saksikan orang mengamal mandi pagi kebanyakan badan tak gemuk.
Rasulullah mengamalkan minum segelas air sejuk (bukan air ais) setiap pagi. Mujarabnya Insayallah jauh dari penyakit (susah nak kena sakit).
Waktu sembahyang subuh disunatkan kita bertafakur (iaitu sujud sekurang kurangnya seminit selepas membaca doa). Ia boleh mengelak dari sakit pening atau migrin.
Ini terbukti oleh para saintis yang membuat kajian kenapa dalam sehari perlu kita sujud. Ahli-ahli sains telah menemui beberapa milimeter ruang udara dalam saluran darah di kepala yg tidak dipenuhi darah.
Dengan bersujud maka darah akan mengalir keruang berkenaan.
Nabi juga mengajar kita makan dengan tangan dan bila habis hendaklah menjilat jari.
Begitu juga ahli saintis telah menjumpa bahawa enzyme banyak terkandung di celah jari jari, iaitu 10 kali ganda terdapat dalam air liur.
(enzyme sejenis alat percerna makanan, tanpanya makanan tidak hadam)
Cara Rasulullah Makan
1. Cara makan, kenapa kita gunakan tangan?
Mengikut cara Rasulullah s.a.w, sebelum baginda makan, baginda saw akan mengambil sedikit garam menggunakan jari kecilnya, lalu Rasullah saw akan menghisap garam itu. Kemudian barulah Rasulullah makan makanan tersebut. Mengapa?
Kerana kedua belah tangan kita ada mengeluarkan 3 macam enzim, tetapi konsentrasi di tangan kanan kurang sedikit dari yg kiri. Ini adalah kerana enzim yg ada di tangan kanan itu merupakan enzim yang dapat menolong proses penghadaman (digestion), ia merupakan the first process of digestion. Mengapa menghisap garam?
Kerana garam adalah sumber mineral dari tanah yg diperlukan oleh badan kita.
Dua cecah garam dari jari kita itu adalah sama dgn satu liter air mineral. Kita berasal dari tanah maka lumrahnya bahan yang asal dari bumi (tanah) inilah yg paling berkhasiat untuk kita. Kenapa garam? Selain dari sebab ia adalah sumber mineral, garam juga adalah penawar yang paling mujarab bagi keracunan, mengikut Dr, dihospital-hospital, the first line of treatment for poisoning adalah dengan memberi Sodium Chloride, iaitu GARAM. Garam juga dapat menghalang sihir dan makhluk-makhluk halus yang ingin menggangu manusia. 2. Cara Rasulullah mengunyah
Rasulullah akan mengunyah sebanyak 40 kali untuk membiarkan makanan itu betul-betul lumat agar perut kita senang memproseskan makanan itu.
3. Membaca Basmalah (Bismillahirrahma Nirrahim). Membaca Basmalah sebelum makan untuk mengelakkan penyakit. Kerana bakteria dan racun ada membuat perjanjian dengan Allah swt, apabila Basmalah dibaca maka bakteria dan racun akan musnah dari sumber makanan itu. Cara Rasulullah minum.
Janganlah kita minum berdiri walaupun ia makruh tetapi ia makruh yang menghampiri kepada haram.
Jangan kita minum dari bekas yg besar dan jangan bernafas sedang kita minum. Kerana apabila kita minum dari bekas yg besar, lumrahnya kita akan meneguk air dan dalam proses minum itu, kita tentu akan bernafas dan menghembuskan nafas dari hidung kita. Kerana apabila kita hembus, kita akan mengeluarkan CO2 iaitu carbon dioxide, yang apabila bercampur dgn air H20, akan menjadi H2CO3, iaitu sama dengan cuka, menyebabkan minuman itu menjadi acidic.
Jangan meniup air yg panas, sebabnya sama diatas. Cara minum, seteguk bernafas, seteguk bernafas sehingga habis.
Sama2lah kita mengamalka

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...