Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Ahad, Ogos 01, 2010

Tafsir Mimpi Menurut Islam


Tidak semua mimpi dapat ditafsirkan makna yang terkandung didalamnya.
Ada kalanya mimpi bagaikan angin lalu namun ada yang benar-benar menjadi kenyataan.
Mimpi insan yang bertakwa merupakan perkhabaran yang akan berlaku, kerana
Rasulullah tidak bermimpi melainkan mimpi baginda menjadi kenyataan. Sedangkan
mimpi insan yang tidak beriman merupakan berita yang disebarkan oleh syaitan. Dalam suatu riwayat dikisahkan, seorang wanita bertanya,"Wahai Rasulullah, sesungguhnya
saya bermimpi melihat sebahagian tubuh baginda berada di rumahku".Baginda menjawab,
"Sesungguhnya Fatimah akan melahirkan seorang anak lelaki, kemudian engkau yang akan
menyusukannya". Tidak lama kemudian Fatimah melahirkan Hussein dan disusukan oleh
wanita tersebut. Sesungguhnya mimpi itu dapat ditafsirkan,
namun tidak semua orang mampu menafsirkan kebenarannya.
« Jawab #3 pada: 25 November, 2009, 08:43:32 AM »

assalamualaikum.. disini ana ingin berkongsi sedikit kisah mengenai mimpi yg dialami mak ana.. ana sebelum ni seorg ank yang degil, keras kepala n sebagainye..( x pyah la d citekan dgn detail lg.) kisah ini berlaku 2 thun yg lepas kalo x silap ana. dalam mimpi tersebut, ana telah memaksa mak ana untuk naik moto
ikut ana..tp x dapat d pastikan d mane lokasi tersebut.. dalam perjalanan tersebut, mak ana telah jatuh dari moto tp ana seperti
x perasan lalu meninggalkan mak ana d situ.. setelah sekian lama(bertahun2).., pelbagai usaha djalankan untuk
mengesan ana..kluar muke ana dalam paper la dan sbagainye.. tibelah pada suatu hari, mak ana terserempak dgn ana, lalu telah dihalang
oleh orang bukan islam untuk meyelamatkan ana.. dalam pergolakan tersebut, ana lari lagi..lalu dikejar oleh mak ana
sehingga la tibe pada satu tempat, ana melihat satu pasangan suami isteri
bersama seorg budak yg bercahaya..lalu budak tersebut menghulurkan patung
hindu pada ana..belum sempat ana mencapai patung tersebut, mak ana bertempik
supaya jgn amik...lalu ana berlari lagi..jumpa lagi keluarga sperti td, tetapi kali ni budak
tersebut menghulurkan salib pula pada ana...mak ana bertempik sekali lagi..lalu terjaga
dari mimpi lalu bergegas keluar bilik utuk melihat ana..kebetulan ana bru balik dari gigs pada
pukul 2 pagi tersebut..setelah mendengar cite tersebut, ana berlari mengambil wuduk,
lalu menunaikan solat sunat taubat..berteriak la ana pada pagi yg hening tersebut..
tp apa kaitan mimpi tu ngan ana sendiri pon ana x tau.. mimpi tersebut betul2 telah menginsafkan ana d
atas segala' perkara' yg ana pnah lakukan sbelum ni.. ya Allah, ampunkanlah segala dosa2 hambamu yg hina ini..

Menuntut ilmu lebih mulia daripada ibadah sunat Siapa yang inginkan dunia maka hendaklah dia berilmu, Dan siapa yang inginkan akhirat maka hendaklah dengan ilmu Ibadah yang paling hampir kepada Allah selepas perkara wajib ialah menuntut ilmu.
« Jawab #2 pada: 25 November, 2009, 08:02:17 AM »

Tafsir Mimpi Mengikut Islam * Bermimpi duit terbelah dua alamatnya anda akan bergaduh * Bermimpi bertengkolok besar atau berbaju besar anda akan menjadi orang berpengaruh atau berpangkat besar * Bermimpi berkain hijau alamatnya segala kerja yang dilakukan akan mendapat keredhaan Allah Taala.Bermimpi memakai kain memberi alamat anda akan mendapat keuntungan yang besar * Jika bermimpi kain di pinggang terkoyak alamat keluarganya akan mati dan kalau terkoyak baju alamat kematiannya * Bermimpi mengenai bunyi gendang di dalam rumah alamatnya pekerjaan anda diberkati * Jika bermimpi bunyi rebab alamat beroleh kegembiraan dalam hidup * Jika bermimpi makan kuih apam alamatnya anda akan mendapat harta dan jika makan sehidangan dengan raja atau orang besar kehendak anda akan tercapai * Bermimpi makan gula alamatnya seseorang akan berduka cita * Bermimpi makan makanan masam memberi alamat anda akan sakit atau berduka cita * Jika bermimpi memakan ubat alamatnya anda akan berada dalam keadaan aman dan sentosa * Sekiranya bermimpi diri anda telah sembuh dari demam, menandakan cita-cita anda akan berjaya. * Jika bermimpi muka anda merah atau hitam menandakan anda akan mendapat bahaya. * Jika bermimpi gigi anda patah menandakan saudara anda akan mendapat kemalangan atau mati. * Jika bermimpi diri anda dipukul orang atau mengalami perdarahan menandakan anda akan kehilangan harta. * Jika bermimpi dimarahi guru, menandakan anda akan dimurkai oleh orang-orang besar. * Jika bermimpi rumah anda atau rumah orang lain runtuh alamatnya anda akan difitnah. * Jika bermimpi naik ke rumah besar atau mahligai yang indah anda akan memperoleh kebesaran di dunia dan akhirat. * Jika bermimpi membuat rumah atau dinding alamatnya anda akan memperolehi kekayaan dan selamat dalam kerjaya anda. * Jika bermimpi melihat rumah yang tinggi menandakan anda akan berkawan dengan orang jahat * Bermimpi tangga rumah patah menandakan anda akan dikhianati * Sekiranya di dalam mimpi anda anda berwudhuk alamatnya pekerjaan anda akan sempurna * Jika bermimpi tidak boleh berenang atau sesak nafas yang teramat sangat menandakan anda akan memperoleh harta atau ilmu * Sekiranya anda bermimpi berjalan atau berlayar ke sesuatu tempat yang jauh menandakan anda akan dipermuliakan orang * Bermimpikan ayam sabung menyambung menandakan anak lelaki anda akan berkawan dengan orang baik * Jika bermimpi melihat Allah Taala dengan ketiadaan yang menyerupai baginya dengan sesuatu , segala kehendak akan diperolehnya dan dialah WaliAllah yang beroleh kebesaran di dunia dan akhirat * Sekiranya seseorang bermimpi melihat Rasulullah s.a.w anda akan masuk syurga * Jika bermimpi melihat malaikat Jibrail a.s datang kepada anda, anda akan mendapat pahala di dunia dan akhirat * Jikadi dalam mimpi seseorang itu melihat titian siratulmustaqim, seseorangitu akan mendapat pekerjaan yang baik dan dijauhi daripada kejahatan * Sekiranya bermimpi melihat pendita atau fakir, anda akan dikurniakan sesuatu oleh Allah s.a.w * Sekiranya bermimpi melihat lelaki lebih ramai daripada perempuan menandakan anda akan mendapat kebajikan * Jika bermimpi memegang dakwat atau kalam, alamatnya anda akan memperoleh isteri, ilmu dan harta yang halal * Jika bermimpi mata atau tubuh anda bercahaya alamatnya anda akan memperoleh kebajikan dengan sempurna.

Tafsir Mimpi Mengikut Islam * Mimpi Berkaitan Peristiwa Atau Kejadian * Bermimpi menunaikan solat alamatnya akan sempurna kerja di dunia dan akhirat * Bermimpi berlaku perang sabil atau anda akan menunaikan
haji alamatnya dosa anda akan diampunkan dunia dan akhirat * Bermimpi memasuki Masjid Haram atau melakukan tawaf di
Baitulallah alamatnyaanda akan mendapat pahala dan nikmat
akhirat dan jika seseorang itu berada dalam kesakitan ia akan segera sembuh * Bermimpi beri sedekah atau zakat fitrah anda akan berasa suka cita dan aman bahagia * Bermimpi memohon doa kepada Allah Taala atau
membaca qur'an di rumah anda alamatnya anda akan terlepas
daripada bahaya atau sempurna sesuatu pekerjaan yang dilakukan * Jika bermimpi membaca qur'an dengan suara yang lanjut alamatnya panjang usia anda * Jika bermimpi berpuasa alamatnya anda akan mendapat
kekayaan atau menjadi orang yang berpakat besar * Jika bermimpi diri anda dalam keadaan bersujud alamatnya anda akan bertapa * Bermimpi sembahyangkan jenazah memberi alamat anda
akan mendapat pahala di dunia dan akhirat * Jika bermimpi melihat pelita atau sesuatu yang menyala
menandakan pekerjaan yang anda lakukan tidak dapat dilakukan oleh orang lain * Bermimpi diri atau rumah anda terbakar menandakan anda
akan mendapat ilmu kebajikan di dunia dan akhirat * Jika bermimpi melihat jalan masuk ke kebun atau sesuatu
kawasan alamatnya anda akan mendapat berita yang gembira * Jika bermimpi melihat jalan yang lurus memberi alamat
anda akan melakukan segala suruhan Allah Taala * Jika bermimpi melihat jalan ke pekan memberi petunjuk
anda akan mendapat keuntungan yang besar * Jika bermimpi melihat jalan yang sempit alamatnya
anda akan mengalami kesukaran * Bermimpi perisai terlalu banyak di rumah anda alamatnya
rumah anda dipeliharan daripada sebarang kejahatan * Bermimpi mengenai anak panah
menandakan anda akan mendapat surat * Jika bermimpi diri di panah orang alamatnya anda akan
mengirim berita kepada orang * Bermimpi memanah kayu menandakan akan berlaku kematian * Bermimpi bermain besi memberi alamat sebarang\
pekerjaan yang dilakukan akan diakhiri dengan kejayaan * Bermimpi bermain dengan senjata menandakan seseorang itu
akan mendapat kebaikan daripada apa yang dilakukan untuk kebajikan * Bermimpi mengenai permata membawa petanda anda
akan mendapat harta atau kenaikan pangkat * Bermimpi memakai gelang perak di kaki alamatnya anda akan mendapat kebajikan.

HARGAI ISTERI UNTUK ELAKKAN MASALAH RUMAHTANGGA

Tips-tips berikut adalah untuk pasangan suami isteri yang telah sah dinikahkan. Tips-tips ini bertujuaan untuk mengelakkan masalah dalam rumahtangga. Namun begitu, ianya juga sesuai bagi pasangan yang belum mendirikan rumahtangga sebagai panduan apabila mendirikan rumahtangga kelak.
1. Isteri adalah manusia
Mereka adalah kaum wanita yang penuh dengan perasaan emosi. Apabila mereka redha dan bahagia dengan setiap perkara yang mereka lakukan, maka perasaan mereka tenang dan gembira. Namun jika mereka tertekan dengan apa yang berlaku, maka emosi mereka mulai berkecamuk dan sering ingin mencari jalan keluar daripada masalah yang mereka hadapi.
2. Dengar pendapat isteri
Suami isteri perlu sering bertukar-tukar pendapat tidak kira taraf pendidikan atau profesionalisme mereka. Isu-isu semasa boleh dijadikan sebagai 'ice-breaking' . Kemudian, berbincanglah tentang hal rumahtangga dan masa depan. Suami boleh bertanyakan pandangan isteri tentang problem kerjanya. Malah isteri tentu berminat hendak mengetahui 'gosip' pejabat selepas seharian berhempas pulas di rumah. Dari situ isteri dapat mengenali karektor rakan-rakan pejabat suami secara tidak langsung.
3. Beri pujian kepada isteri
Jangan lokek memberi pujian kepada isteri dengan mengatakan dia cantik dan kemas. Pujian ini penting untuk menaikkan semangat isteri tatkala semangatnya hilang dan luntur. Memanglah wajar isteri penat jika dia terpaksa bangun pagi seawal lima pagi bagi memastikan semuanya beres demi kemudahan suami dan anak-anak. Kemudian tidur pula paling lewat kerana sibuk menyediakan
persiapan untuk esok hari.
4. Menganggap pasangan seperti diri sendiri
Menganggap pasangan sebagai diri sendiri yang harus dihargai, dibelai, dihormati, disayangi dan dikasihi. Semua orang suka dibelai dan dikasihi lebih-lebih lagi pasangan suami dan isteri. Mengapa selepas berkahwin cinta tidak sehangat sewaktu bercinta. Inilah yang sering diabaikan oleh kebanyakan pasangan. Sedangkan pasangan anda adalah cerminan diri anda sendiri. Kemana jua anda pergi potret wajahnya perlu anda bawa bersama. Jika ini diamalkan selalu, rumahtangga akan menjadi bahagia. 5. Ingat tarikh penting
Manusia memang suka dihargai dan dikejutkan dengan pemberian hadiah oleh sesiapa sahaja apatah lagi daripada orang yang disayangi. Jika suami seorang yang prihatin dan menyayangi isterinya, apalah salahnya jika dia memberikan hadiah kepada isterinya. Hadiah tidak perlu terlalu mahal. Cukup sekadar seutas jam ataupun sehelai tudung sempena meraikan hari lahir . Jika 'budget' anda tidak mencukupi, sekuntum bunga dan sekeping kad sudah memadai. Hati isteri akan tersentuh dengan pemberian hadiah dan lebih terharu jika anda sempat menulis sepatah dua kata penghargaan di dalamnya seperti "Terima kasih di atas segala pengorbanan sayang selama ini".
6. Penuhi hajat isteri
Bukan semua hajat isteri boleh dipenuhi oleh suami. Jika isteri berhajatkan sebuah mesin basuh ataupun mesih jahit, pihak suami mungkin terpaksa berfikir dua atau tiga kali sebelum memenuhinya. Bagaimanapun, jika anda tidak berjaya memenuhi hajat isteri untuk masa yang terdekat, simpanlah hajat isteri anda itu dan tunaikanlah apabila anda berpeluang kelak. Bukankah pemberian itu melambangkan bahawa anda adalah suami yang amat menghargai pengorbanan isteri.
7. Bantu ringankan tugas isteri
Suami perlu turun padang membantu isteri, jika setiap hari isteri anda bertungkus lumus memasak, membasuh dan mengemas rumah. Maka suamipun perlu membantu. Jika anda tidak mahir memasak makanan yang berat seperti lauk pauk cukup sekadar menggoreng ikan atau telur. Cuba perhatikan isteri anda yang sedang menikmati makanan yang anda masak. Tentu dia berasa gembira dan tersenyum.
8. Isteri bukan pembantu rumah
Kebanyakan suami menganggap bahawa kerja-kerja rumah adalah tanggungjawab isteri seratus peratus. Walhal dalam Islam sendiri tidak ada hukum yang mengatakan bahawa isteri wajib melakukan kerja-kerja rumah. Cuma, ajaran Islam mengatakan bahawa wanita berkahwin yang taat dengan suami dan Tuhan, menjaga harta dan maruah suami dengan sebaik akan dijamin masuk syurga. Itu sahaja. Atas jaminan inilah ramai wanita tidak berkira dengan kerja-kerja rumah yang mereka lakukan selama ini.
9. Bawa isteri berehat
Kebanyakan suami menganggap berjauhan daripada isteri adalah suatu kebebasan baginya. Kerana isteri tidak dapat menghidu apakah yang dilakukan di belakangnya. Kini, anda cuba terbalikkan situasi ini. Sentiasa bawa isteri berjalan-jalan dan berehat di tempat-tempat peranginan yang menarik seperti Genting Highlands ataupun Fraser Hills. Walaupun ia nampak remeh, tetapi setiap isteri pasti akan menghargai saat-saat manis sewaktu berehat di situ.
10. Ciuman khas untuk isteri
Cuba anda tanya diri sendiri bilakah kali terakhir anda mencium dahi isteri anda ketika dia berehat setelah begitu penat bekerja. Tahukah anda ciuman anda di dahi atau kucupan di bibirnya dapat menghilangkan segala kepenatan dan tekanan pada dirinya hari itu. Begitulah kuatnya kuasa ciuman suami kepada isteri.

Smart Coco A+ & Jus Khaira

Minuman berkhasiat dan bernutrisi SMART COCO A+ adalah fomulasi yang berpotensi untuk meningkatkan daya ingatan, konsentrasi minda, peredaran darah serta sebagai ajen antioksida. Ianya diadun dari bahan-bahan makanan yang baik sebagai ubatan dan herba terpilih dan berkualiti seperti sebuk koko, kismis, madu, malt & gingko biloba.
Berikan kepada anak2 anda satu sachet setiap hari di waktu pagi dan lihatlah perubahan pada mereka. Minuman tersebut mengenyangkan dan memberikan tenaga serta daya konsentrasi anak2 di sekolah.
Minuman berasaskan koko ini begitu enak dan digemari oleh anak2.
Untuk keterangan lanjut dan testimoni mereka yang telah mengambilnya sila ke website tersebut :
Untuk mereka yang mempunyai anak2 yang sedang belajar...jangan ragu2 dan tunggu lagi. Hubungi saya untuk pembelian
1 kotak smartcoco RM 21.00 (1 kotak 15 sachet )
Dapatkan 5 kotak utk RM100.00
Ini adalah pelaburan masa hadapan untuk anak2 kita...jangan tunggu lagi.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jus Khaira (Minuman berkhasiah yang dibuat dari segala jenis buah2 dan makanan terbaik dunia...seperti dalam sunah Rasulullah s.a.w.)
Al-khaira bermaksud "yang baik".
Formulasi Istimewa ini, Unik & Berkhasiat untuk membantu memelihara keseluruhan kesihatan badan, meningkatkan kecerdasan dan kesegaran badan.
Baik untuk ketegangan kulit, mengekalkan keremajaan, mempertingkatkan daya konsentrasi minda, dan membantu mempercepatkan penyembuhan luka.
Kaya dengan fiber, vitamin, mineral, nutrisi, dan antioksida.
Mengandungi bahan-bahan makanan semulajadi terbaik di alam ini seperti ekstrak2 Delima, Kurma, Kismis, Buah Tin, Badam, Aloe Vera, Centella (Pegaga), Madu Asli, Gamat, dan Minyak Zaitun.
Harga sebotol : RM41.00 (250ml)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Testimoni mereka yang mengamalkan SMARTCOCO A+

Setelah beri ketiga tiga anaknya smartcoco ni selama seminggu, beliau dapati anaknya sekarang senang untuk dikejutkan dari tidur kalau dulu bukan main payah dan liat nak bangun tidur. Seperkara lagi, anaknya suka menyanyi tapi selalu lupa lirik tapi sekarang dah hafal lirik. Anak anaknya juga nampak cergas tak malas kalau disuruh belajar.
(Puan Azimah, Bangunan SUK, Shah Alam)
Anak saya, Amran berumur 15 tahun, agak lemah dalam banyak matapelajarannya kerana susah untuk menumpukan perhatian dalam kelas, juga ketika melakukan ulangkaji. Kadangkala dia mendapat F atau D dalam beberapa peperiksaannya. Saya agak susah hati terhadap perkembangannya kerana pada masa itu, peperiksaan PMR nya sudah hampir tiba. Kami tidak berputus asa. 2 bulan sebelum PMR, saya berikan 2 sachet minuman Smart Coco A+, pagi & petang. Alhamdullillah, dia mula dapat menumpukan perhatian pada ulangkaji. Syukur, pada peperiksaan PMR yang lepas, anak saya telah mendapat 8A. Kami sangat gembira dengan keputusannya. Sekarang, dia minum Smart Coco A+ setiap hari & lebih bersemangat belajar dan berazam untuk mendapat keputusan yang cemerlang dalam SPM nanti.
(Puan Norlia, Seberang Prai)
Saya adalah seorang pekerjas di sebuah syarikat swasta. Mungkin kerana faktor umur, dan terlalu banyak masaalah yang saya fikirkan samada masaalah peribadi atau kerja, serta tanggungjawab yang banyak, saya sering merasa tertekan,stress serta terlupa dan selalu tidak dapat menjalankan kerja dengan baik. Boss sering menegur saya kerana banyak melakukan kesilapan dan kerja saya tidak siap. Saya merasa risau dengan keadaan ini. Mujur ada kawan saya yang mengesyorkan Smart Coco A+. Setelah saya ambil sehari 2 bungkus untuk selama beberapa minggu, saya merasakan kerja mula menjadi lebih mudah dan kurang stress. Saya dapat fokus kepada kerja dan keluarga dengan lebih baik. Kerja berjalan lebih lancar dan saya menjadi lebih tenang. Malah Boss mula memuji kerja saya. Saya gembira dengan perubahan terbaru ini.
(Puan Alina, 45 tahun, Kuala Lumpur)
Saya telah memberi anak saya tingkatan 1 smartcoco setelah diperkenalkan oleh adik saya. Saya telah memberi smartcoco ini satu peket pagi dan satu peket petang selama hampir 2 bulan. Saya tidak nampak perbezaan yang ketara setelah memberi smartcoco ini selama hampir 2 bulan. Tetapi apa yang memeranjatkan saya ialah baru baru ini, anak saya telah membawa balik kad lapuran dari sekolah dan mendapati anak saya telah mendapat nombor 2 dalam peperiksaan kelas yang selalunya anak saya mendapat nombor belas belas. Saya sangat berterima kasih kepada smartcoco dan akan terus memberi anak saya minum smartcoco.
(Puan Zaiton, Jalan Kelang Lama, Selangor)
Tahun ini anak saya Amin akan menduduki peperiksaan UPSR, saya risau akan kemajuan pelajarannya. Sikapnya yang malas membuatkan saya mencari jalan bagaimana untuk mengatasinya. Saya terbaca di akhbar mengenai product smartcoco ini. Saya pun mencubanya dengan memberi anak saya smartcoco ini satu peket pagi dan satu peket petang. Selepas 3 hari meminumnya, saya dapati anak saya asyik mengantuk je. Saya mula risau akan hal ini. Tapi saya teruskan juga beri anak saya minum smartcoco ini kerana En Akmar yang menjual ini kata akan ada tindak balas dan jangan risau. Lepas tu saya nampak perbezaan anak saya iaitu dia mula tumpu pada pelajarannya, sehinggakan cikgu sekolahnya bertanya kenapa sikapnya tiba tiba bertukar dengan memberi tumpuan yang penuh semasa guru mengajar di kelas. Anak saya juga mengalami kerap kencing malam, sekarang anak saya tidak lagi kencing malam. Perangainya juga telah jauh berubah serta tidak terlalu nakal lagi. Anak saya yang mengambil PMR tahun ini pun saya beri minum smartcoco dan saya juga nampak perbezaannya. Syukur alhamdulilah saya terus bagi anak anak saya minum smartcoco ini
. (Puan Salmah, Petaling Jaya)
Saya mengalami kekurangan daya ingatan dan selalu lupa. Bila saya minum smartcoco ini satu peket pagi dan satu peket petang, saya dapati dalam beberapa hari saya rasa macam malas dan mengantuk dan selepas itu saya rasa otak saya macam vcd di putar balik. Sekarang saya dah boleh mengingati sedikit demi sedikit walaupun bukan kesemuanya tetapi ia membantu saya untuk mengingati sebahagian yang saya lupa. Apa yang penting ialah smartcoco ini kena minum secara berterusan supaya ia meningkatkan lagi daya ingatan saya. Terima kasih smartcoco.
(En Nizam, Eksekutif Hotel, Mid Valley, Kuala Lumpur)

Beberapa bulan yang lalu, saya telah membeli satu mesin yang dapat menggoncangkan badan dengan kuat kononnya untuk menguruskan badan. Setelah melakukan excercise sebanyak 3 kali sehari dengan goncangan yang kuat untuk menghilangkan lemak, saya masih tidak menghilangkan walau seinci tetapi sebaliknya saya merasa pening dan mata saya berpinar-pinar. Selepas itu saya terasa seperti orang yang kehilangan memory atau 'memory loss' dan suka terlupa walaupun perkara itu baru saja berlalu. Mujur ada Smart Coco A+. Saya telah mengambilnya 2 sachet sehari. Selepas seminggu memory saya telah mula pulih kembali sedikit demi sedikit dan selepas sebulan mula pulih seperti sediakala. Alhamdullillah, saya akan terus mengambil Smart Coco A+ setiap hari untuk lebih meningkatkan ingatan saya. Dan terpaksa meninggalkan penggunaan mesin yang merosakkan diri itu.
(Puan Ida, Pulau Pinang)
Saya dan anak perempuan saya telah membeli Smart Coco A+ sebagai minuman harian kami. Pada 3 hari pertama kami meminumnya, kami mendapat selsema dan bersin tanpa berhenti. Kami tertanya2 kenapa begitu jadinya. Selepas 3 hari, selsema kami telah berhenti dengan sendiri, dan kepala kami juga terasa ringan. Rupanya itu itu tindak balas terhadap kami yang mempunyai resdung. Kami berasa gembira kerana Smart Coco A+ bukan saja telah membuatkan ingatan kami menjadi lebih baik, tetapi juga telah menghilangkan penyakit resdung yang telah lama kami tanggung. Terima kasih Smart Coco A+!
(Puan Sarilah, Permatang Pauh)
Saya adalah seorang pelajar Tingkatan 4. Selepas sebulan saya mengambil Smart Coco A+, lebih 50% jerawat yang penuh di muka saya telah berkurangan tanpa saya memakai ubat yang lain. Ramai kawan2 saya berasa hairan apa yang telah saya lakukan kerana muka saya menjadi lebih licin. Di kelas juga ada peningkatan markah dalam peperiksaan saya. Saya berasa gembira kerana dengan mengambil Smart Coco A+, bukan saja saya lebih fokus dan daya ingatan saya lebih meningkat, tetapi jerawat di muka saya telah berkurangan seperti 2 dalam 1. Saya merasa gembira. Terima Kasih Smart Coco A+!!
(Azimi, 16 tahun, MRSM)
Anak saya akan menduduki UPSR tahun ini. Saya risau dengan prestasi pelajarannya yang selalu mendapat merah, terutamanya Matematik. Saya berikhtiar dengan menghantarnya ke tuisyen, di samping memberinya minuman Smart Coco A+ ini. Alhamdullillah, setelah mengambil 3-4 kotak Smart Coco A+ sebanyak 2 bungkus sehari, prestasinya mula meningkat kerana katanya dia dapat fokus dan faham serta mengingati ajaran cikgu di dalam kelas dan tuisyen. Keputusannya meningkat ke C sekarang. Saya terus memberinya minuman Smart Coco A+ ini dan yakin prestasinya akan terus meningkat kerana masa masih panjang untuknya belajar sehingga ke peringkat Universiti, itulah harapan saya bersama Smart Coco A+

Smart Coco A+

Adakah anda atau anak anda mudah lupa? Adakah anda atau anak anda tidak berminat dan malas belajar? Adakah anda atau anak anda kurang fokus di dalam kelas atau di pejabat? Adakah anda atau anak anda merosot dalam pelajaran? Adakah anda atau anak anda mempunyai masalah kesihatan? : : : Jika ya, anda sekeluarga memerlukan sesuatu sebagai pemangkin untuk menyelesaikannya. Cubalah Smart Coco A+ dan Jus Al-Khaira sebagai salah satu ikhtiar dan usaha untuk mengatasi masalah di atas. Apapun yang baik datangnya dari yang MAHA ESA. Khasiat Membantu meningkatkan daya ingatan tahap kecerdasan minda & IQ & konsentrasi minda / memperbaiki sistem perjalanan darah / Mencantikkan kulit / Membantu membekalkan bahan keperluan dalam badan untuk baik pulih sel-sel, tumbesaran dan fungsi organ dalam badan / Mengandungi serat, protein, banyak vitamin & mineral yang baik untuk badan / Membantu menenangkan & tidur malam yang nyenyak / Menggunakan krimer bukan tenusu Minuman bernutrisi Smart Coco A+ adalah fomulasi istimewa yang berpontensi untuk meningkatkan daya ingatan, konsentrasi minda, peredaran darah serta sebagai ajen antioksida. Ianya diadun dari bahan bahan makanan yang baik sebagai ubatan dan herba terpilih dan berkualiti seperti serbuk koko, vitamin, madu, malt & gingko biloba. http://1.bp.blogspot.com/_7TE8FgCS978/SyXfsrj_AAI/AAAAAAAABbE/U_HVB7lPjGs/s400/image399.jpg Harga RM 21 (sekotak), RM40 (2 kotak) Isi 15 sachet X 25g Aturan Minum Minum 1-3 sachet sehari Kos Penghantaran RM 6 (Pos Laju) Jus Al-Khaira Al-Khaira bermaksud “yang baik”. Seperti namanya, jus Al-Khaira adalah formulasi istimewa & unik bermanfaat untuk memelihara keseluruhan kesihatan dan kesegaran badan. Ia mengandungi 10 ramuan utama yang mana dikatakan makanan semulajadi yang terbaik di alam ini dan mempunyai banyak kebaikan. Ianya terdiri dari ekstrak-ekstrak delima, kurma, kismis, buah tin, badam, aloe vera, centella, madu asli, gamat dan minyak zaitun. Testimoni: Saya adalah seorang pekerja di sebuah syarikat swasta. Mungkin kerana faktor umur, dan terlalu banyak masaalah yang saya fikirkan samada masaalah peribadi atau kerja, serta tanggungjawab yang banyak, saya sering merasa tertekan,stress serta terlupa dan selalu tidak dapat menjalankan kerja dengan baik. Boss sering menegur saya kerana banyak melakukan kesilapan dan kerja saya tidak siap. Saya merasa risau dengan keadaan ini. Mujur ada kawan saya yang mengesyorkan Smart Coco A+. Setelah saya ambil sehari 2 bungkus untuk selama beberapa minggu, saya merasakan kerja mula menjadi lebih mudah dan kurang stress. Saya dapat fokus kepada kerja dan keluarga dengan lebih baik. Kerja berjalan lebih lancar dan saya menjadi lebih tenang. Malah Boss mula memuji kerja saya. Saya gembira dengan perubahan terbaru ini. Puan Alina, Kuala Lumpur ----------------------------------------------------------------- Saya adalah seorang pelajar Tingkatan 4. Selepas sebulan saya mengambil Smart Coco A+, lebih 50% jerawat yang penuh di muka saya telah berkurangan tanpa saya memakai ubat yang lain. Ramai kawan2 saya berasa hairan apa yang telah saya lakukan kerana muka saya menjadi lebih licin. Di kelas juga ada peningkatan markah dalam peperiksaan saya. Saya berasa gembira kerana dengan mengambil Smart Coco A+, bukan saja saya lebih fokus dan daya ingatan saya lebih meningkat, tetapi jerawat di muka saya telah berkurangan seperti 2 dalam 1. Saya merasa gembira. Terima Kasih Smart Coco A+!! Azimi, 16 tahun, MRSM ----------------------------------------------------------------- Anak saya akan menduduki UPSR tahun ini. Saya risau dengan prestasi pelajarannya yang selalu mendapat merah, terutamanya Matematik. Saya berikhtiar dengan menghantarnya ke tuisyen, di samping memberinya minuman Smart Coco A+ ini. Alhamdullillah, setelah mengambil 3-4 kotak Smart Coco A+ sebanyak 2 bungkus sehari, prestasinya mula meningkat kerana katanya dia dapat fokus dan faham serta mengingati ajaran cikgu di dalam kelas dan tuisyen. Keputusannya meningkat ke C sekarang. Saya terus memberinya minuman Smart Coco A+ ini dan yakin prestasinya akan terus meningkat kerana masa masih panjang untuknya belajar sehingga ke peringkat Universiti, itulah harapan saya bersama Smart Coco A+ En Daud, Johor Bahru
anep
15-12-2009, 09:01 AM
Dengarkan segmen kami di IKIM.fm (klik untuk streaming (http://www.ikim.gov.my/ikim.fm/)) pada 8, 22 dan 29 Disember ini (Selasa), jam 11.15 pagi. Berhati-hati dengan gelombang kedua virus H1N1 yang bakal melanda. Pastikan anda menjaga kebersihan diri dan mengambil langkah-langkah pencegahan. Pastikan tahap imun anda berada pada tahap terbaik dengan Jus Al-Khaira.
anep
15-12-2009, 01:53 PM
Rahsia Smart Coco A+: Serbuk Koko - Buah koko telah dijumpai di Amazon, South Amerika beribu tahun yang lalu. Sejak itu, koko adalah makanan atau minuman berkhasiat yang telah banyak dinikmati dan disukai oleh semua peringkat umur. Koko mengandungi polyphenois & filavanois yang menjadi agen kuat kepada antioksida. Antara potensi khasiat koko adalah: 1) Mengurangkan risiko penyakit sistem peredaran & penafasan 2) Meningkatkan kadar kolesterol baik HDL dari LDL. 3) Mengurangkan risiko penyakit jantung. 4) Mengurangkan risiko penyakit darah tinggi 5) Tidur malam yang nyenyak. Kismis - Kismis adalah makanan & manisan semulajadi. Ianya adalah sumber yang baik untuk fiber, vitamin & mineral seperti Vitamin B, Kalsium, Potasium, dan zat besi. Kismis juga adalah antioksida yang baik untuk melambatkan proses penuaan.. Kismis mempunyai kandungan fruktos yang tinggi dan tidak mengandungi bahan pengawet. Di kebanyakan negara, kismis juga dikatakan makanan yang baik untuk minda. Gingko Biloba - Gingko adalah spesis pokok tertua didunia. Di Eropah & Amerika Syarikat, makanan tambahan dari gingko adalah bahan herba yang tinggi jualannya termasuk di France & German. Gingko secara tradisional digunakan untuk mempertingkatkan daya ingatan, konsentrasi minda dan memperbaiki sistem peredaran darah didalam badan. Gingko juga mengandungi 2 jenis antioksida iaitu flavanoids & terpenoids yang dapat mengurangkan atau menghalang radikal bebas dalam badan yang dipercayai menjadi penyebab penyakit seperti sakit jantung, kanser dan penyakit alzheimer's dan lain lain penyakit pelupa dan hilang ingatan. Madu - Madu adalah sebagai pemanis dan bahan ubatan semulajadi yang telah digunakan berkurun lamanya dan ada disebut didalam Al-Quran. Sejarah ada menyatakan yang madu banyak digunakan sebagai penawar di zaman silam Mesir. Antara khasiat madu adalah : 1. Sebagai antioksida & baik untuk kecantikan kulit. 2. Menenangkan, anti fungi & berkhasiat. 3. Membaik pulih tisu badan & menjaga tahap kalsium dalam badan. 4. Anti-bakteria baik untuk masalah dalaman dan luaran. 5. Meningkatkan daya ketahanan badan. Kurma - Kurma adalah makanan seimbang yang baik untuk penghadaman makanan. Ia mampu member tenaga kepada badan manusia yang lesu dan baik untuk wanita sebelum dan selepas bersalin. Khasiatnya adalah tidak terkira dan kaya dengan serat, vitamin dan mineral yang baik untuk tumbesaran otot. Ia dapat membantu penyakit sembelit, penyakit usus dan masalah jantung. Malt - Bahan yang baik untuk fiber, mineral, protin & antioksida.

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...