Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Ahad, Mei 09, 2010

ermm selamat hari ibu

selamat hari ibu untuk ibu ku yg tercinta..mak mertuaku...dan untuk diriku seorang ibu heheheh
hadiah untuk bonda lom di beli agi..ni ermm nak beli apa ya.
.
.
.
.
.
.
dalam perjalan balik dr kb..singgah makan malam kat gerai..kampung penarikk
selera nya anak umi,.,,makan

operasi membersihkan umah...peninggalan

alhamdulillah selamat sampai dan kembali lagi
sehari suntuk pagi2 jumaat kami ke umah lama...peninggalan arwah nenek nye abah.
pergi bersih dan basuh mana2 yang patut
selepas selesai membersih umah terus ke umah tok wan aliya..
ermmm bestnya...lauk pauk...ader ulam gitu
tok wan masak spesial hari tu....abah sembelih ayam kampung....dan buat sup..kegemaran cucunya.
sedihlak....terima kasih abah..
aliya....duk makan ais krim..letih sgt duk simpan..barang lama ..kat umah tok nyam aliya
abah tersandar keletihan tuu
apa aliya ni..makan sambil berdiri...dok baikkk
sayang lak tenmggok umh lama..kalau tak terjaga mesti semuanya rosakk
kat loteng.....ermm bestnyer angin kuat...nanti2 datang nak buat homestay..balik sekali-sekala kat kb..leh aaahh rehat2 kan kan
ermmm umah inilah...umah pertama kali..umi datang lps kahwin ngen abah..
banyak kenangan kat umah nenek nya abah
abah dibesarkan oleh neneknya...
abah duk dr kecil kat umah ni..jadi...nenek abah hadiah kan umah ni..lah untuk abah aliya
syukur alhamdulillah
lps semua kemas2....umi simpan sebahagian barang2 lama..sepeti teko...kuali ..pan...gelas..periuk...mangkuk tiongkat..dan bekas basuh tangan lama...daripada duk buang baik umi ambik..nanti kangg..balik umah umi nak bersih2 .lps tu...nak deko kan..heheheh english style lak..insyallah lah kalau jadi..nak mintak bimbingan dr kak intan dulu..insyallah

2 hari ni....di kotabharu bandaraya islam

assalamualaikum...alhamdulillah 2 hari tak jengguk blog ..hari ni umi dah kembali ke umah...2 hari umi berada di kb..umi rindu sgt2 ngen blog ni..walaupun jadual di sana penuh..tp ader masa gak rindu kat diary umiliya ni hehehe
.
.
alhamdulillah kelmarin bertolak dr kb kul 7 ptg ...dan sampai kul 12 malam...ermmm banyak gak rehat nyer....abh bawak kete slow2 jer...badan letih sgt2
.
.
.
sehari suntuk hari jummat hari tu..duk basuh ngen simpan umah ..arwah nenek ..yg di beri sewa kat org...tp...ermm sedeyy nyer di tinggalnya dalam keadaan kotor sgt2......emm sedey nyer ..tak tau lah nak cakap apa....
tenggok jer umah penionggalan arwah yg telah di hadiah kan pada abah liya...tp sekarang masih lagi atas tiga nama....iatu mama nyer abah dan pak sedara yg bongsu....jadi umah tu lom menjadi hak milik abah lagi..sekarang masih berkongsi...insyallah nnti ader rezeki kami dah berpakat nak jer cucur rumah tu....
.
.
buat masa ni abah masih tak mampu lagi....
.
.
lom ader peruntukan dan kemampuan lagi...
jadi sabar2 lah...insyallah ader rezeki akan settle semuanya
.
.
kemas2 umahhhhhh
aliya ngen cik ngoh yg ngah sibuk2 duk siap2 barang pertunangan ayah cik liya...nak tunang minggu depan
ermm bestnyer nasi kerabu

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...