Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Sabtu, Februari 06, 2010

HIKMAT 7 AYAT





Menurut tafsir Hanafi, barang siapa hafal dan mengamalkan tujuh kalimat , ia terpandang mulia di sisi Allah dan Malaikat serta diampuni dosa-dosanya walau sebanyak buih-buih laut.


1- Mengucap Bismillah pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu

2- Mengucap Alhamdulillah pada tiap-tiap selesai melakukan sesuatu

3- Mengucap Astagfirullah jika lidah terselip perkataan yang tidak patut

4- Mengucap Insya Allah jika merencanakan membuat sesuatu di hari esok

5- Mengucap La haula wala kuwata illa billah jika menghadapi sesuatu tak disukai dan tak diingini

6- Mengucap inna lillahi wa inna ilahi rajiun jika menghadapi dan menerima musibah

7- Mengucap La ilaha illa Allah Muhammad Rasulullah sepanjang siang malam sehingga tak terpisah dari lidahnya.


Mudah-mudahan ingat dan amalkan. Walaupun sikit-sikit lama-kelamaan menjadi kebiasaan. Semoga menjadi amalan seharian.



suratan atau kebetulan...



mua mua..mua feeling terus dgr lagu kua kua kua...lagu ni..dulu2 umi suker sgt2 ...jiwang lah konon..jika frust lagu ni ahh   jadi mangsa..kan di putarkan...ermmmm
walaupun suratan takdir yg berlaku atas apa2 sebab dan musabab nyer tak mungkin ,,kebetulan kan kan.....ader gak...di namakan penyebab....untuk menyelesaikan satu2 masalah...tp kalau kita fikir....sesuatu yg berlaku aderlah ujian...,banyak ujian yg ku lalui akhir2 ni...mengajar aku erti kehidupan...di tipu..org dianiyai orng....di fitnah..di khianati,.di...umpat..di keji dan di caci...cewah..banyak tu...habuan untuk ku....sesajer je org kasi...bukan senang nak dapat tu......tak lupa gak aku...dalam nak mengejar bahagia ni...hati2lah..jgn mudah percaya dan terpedaya..jgn sesekali..percaya 100% pada org tu...tak kira dia dekat..atau jauh..dia adik atau kakak..dia kekasih atau musuh....takyah bg 100% ahh kepercayaan...ermm tak kire aahh dia suami ke.r heehhehe takpe..simpan aahh sikit kepercayaan tu...ermmm bukan nak kutuk atau nak perkecilkan..tapi hati2...kalau di fikir awan tak selamanyer cerah...apa yg di coretkan ini...sebagai peringatan ..telah banyak berlaku dan telah banyak pengajaran yang ku dapat....entah kenapa..tetiba terdetik nak coret2 ...entry cengini ekkkk...
.
.
.
.
.
.
 nanti bila org bacer kenapa umi coret2 cengini...takder apanyer..cuma nak je hati2 tak nok doh bg kepercayaan sgt2 kat org....jika kepercayaan yg kita bg kat seseorang..org tu mengkhianati..bg ku...selamanyer tak kan ku percaya lagi./..ermmm kenapa keras nyer hati ini.....
Ya Allah semoga kau lembutkan hati ku..tenteramkan jiwa,,ku,,lancarkan lidahku dgn ayat2 al-quran
 ................
sebagai pengajaran untuk yg masih hidup...mencari kehidupan ini..sgt sukar...lagi dekat kita dgn Allah selagi banyklah ujian yg kita kene tempuhi.....sebab tu...kehidupan ni...kalau tak di lalui dgn dugaan dan cabaran....tak der erti sgt hidup ini...org yg beriman..lagi banyak dugaan nyer..kita yg cinonet ni..jika di beri sedikit jer ujian...mesti melenting nyer..tak kata kat org,,kata kat diri sendiri jer...huhuhuhuhu.dan tak tujukan kat org tuju kat diri sendiri jer..padan muker aku..huhuhuhu
.
.

.
 pernah gak dgr satu kata2 tu,,,nak kata kat org tenggok diri kita dulu..nak kata kat anak org tenggok anak kiter dulu..nak kata kat isteri org tenggok isteri kita dulu,,,nakkkkkkk kata kat suami org tenggok suami kita dulu jem jem jem..
lps ni..nak tenggokkkkkkkkk suami kiter ekkk
 
hhehhee tenggok abah tenggok umi hehehe


heheheh
heheheh
hehehhe
setuju ke tak???

hasil terjehan dr blog..umi suker sgt2 entry2 cengini dapat manfaat..pengajaran dan banyak2 agi ahh untuk diri yg daif ini..huhuhu
http://merahsamar.blogspot.com

Langit Tidak Selalu Cerah

Ini kisah alam nyata dan tiada kena mengena dengan apa yg berlaku di alam maya....semoga ianya menjadi iktibar pada diri saya supaya lebih berhati-hati dan tidak terkena perkara yang sama berulang-ulang... dan peringatan bagi sekelian teman-teman supaya lebih berhati-hati juga....

Saya memetik kata-kata ini dari buku Jangan Bersedih 1...mukasurat 60 perenggan ke-3..


Semua orang boleh diajak bersahabat kecuali seorang pendengki...sebab seorang pendengki akan selalu membawa kita agar

meremehkan nikmat-nikmat Allah...
menanggalkan semua keperibadian baik kita...
melepaskan ciri kehormatan kita....
dan meninggalkan semua sejarah baik kita.
.Itulah hal-hal yang akan membuat seorang pendengki menerima..
.meskipun mungkin dengan berat hati anda sebagai sahabatnya.......
Akan tetapi bukankah kita harus berlindung kepada Allah dari kejahatan seorang pendengki apabila ia dengki........

Betapa pun, seorang pendengki itu tetap seperti Ular Hitam berbisa yang tidak akan pernah diam sebelum menyemburkan bisanya pada tubuh yang tidak berdosa.....

Sesungguhnya anda diperingatkan agar jangan sekali-kali cuba untk memiliki rasa dengki .

Berlindunglah kepada Allah agar tidak bergaul dengan seorang pendengki...
kerana Dialah Allah yang selalu mengawasi anda........
 

pagi sabtu yg tenang

 
 
assalamualaikum.....hari ni sabtu...abah kijer siang ...alya lak cuti jumaat sabtu..ermm anak umi..kul 9.30 baru bangun...lps je solat subuh terus sambung tido...letih sgt agaknyer duk mandi kat sekayu kelmarin...ermmm..umi leh bayang kan...perasaan dia ...masa sampai kat sana kelmarin meloncat2 kegembiraan...ummmm..
ermmm sukernyer ...dia
 
 
 umi baru jer...duk susun batu ngen pokok bunga yg umi ambik kat sekayu kelmarin.,....ermmm comelnyerrr..tenggok hijau jer sejuk mata memandang kan kan kan
 
 
 

fuyooooooooooo...Aimey Virgin Gel

PENGUMUMAN

http://aimeysecret.blogspot.com/
Kepada pelangan yang dihormati, jangan lepaskan peluang..
Aimey Virgin Gel kini boleh dimiliki!!
Harga Pengguna : RM32.90
Harga Promosi : RM28.00 (tempoh terhad)
Penghantaran PERCUMA keseluruh Malaysia (tempoh terhad)
siapa dapat dia hebat!

" Hubungan intim antara suami isteri adalah salah satu kebahagiaan dalam rumahtangga. Keupayaan suami dan isteri untuk memberikan kepuasan kepada pasangan masing-masing amat penting. Keupayaan ini berkait rapat dengan kondisi alat kelamin. Vagina yang ketat dapat memberikan lebih kepuasan bukan sahaja kepada suami tetapi isteri itu sendiri. Bagaimana untuk mendapatkan vagina yang ketat?, terutamanya untuk wanita yang telah melahirkan anak? Jawapannya ialah dengan menggunakan Aimey Virgin Gel, InsyaALLAH... "
Kembalikan keperawanan mu, bagaikan dara…ungkapan ini bukan gimik, bukan gurauan, pada yang mencuba pasti akan setia hingga ke akhirnya..

Anda tidak perlu berbelanja besar, tidak perlu melakukan pembedahan yang menyakitkan juga tidak perlu menggunakan ubatan yang mengandungi dadah..semuanya adalah semulajadi, Aimey Virgin Gel satu-satunya produk yang menjamin memberi kepuasan maksima, menekankan aspek HALAL, suci dan murni serta tiada kesan sampingan.

Aimey Virgin Gel yang dirumus khas untuk wanita yang mendambakan kepuasan dan kehangatan bersama, diperkaya dengan ekstrak herba Manjakani (Quercus infectoria), Pueraria mirifica dan Sireh (Piper betle L.) yang terbukti sejak turun temurun untuk penjagaan intim wanita. Aimey Virgin Gel berfungsi mengetatkan vagina dan sebagai pelincir semasa bersama. Ia juga bertindak sebagai anti bakteria serta mampu mengatasi masalah keputihan. Sangat sesuai digunakan bagi wanita selepas bersalin.

Aimey Virgin Gel is specially formulated for women to enhance the pleasure of intimacy, enriched with herbal extract of Manjakani (Quercus infectoria), Pueraria mirifica and Sireh (Piper betle L.) that proven over the centuries for women intimate care. Aimey Virgin Gel helps to tighten the vagina and as a lubricant during intimacy. It also act as an anti bacteria and able to prevent vaginal discharge. Perfectly use for women after childbirth.

HARGA PENGENALAN: RM28.00
Penghantaran PERCUMA ke seluruh Malaysia!
aimey virgin gel

Mengapa anda perlu menggunakan Aimey Virgin Gel??

Kebanyakan produk kini mengandungi bahan-bahan kimia yang tinggi, memudaratkan, berbahaya dan juga berisiko besar menyumbang pelbagai masalah serta kesan sampingan tanpa kita ketahui. Walaupun produk tersebut dikatakan berkesan , tapi dalam masa yang sama juga meninggalkan kesan sampingan pada pengguna.

Aimey Virgin Gel diformulasikan dengan teknologi terbaru menggunakan ekstrak herba yang terbukti berkesan sejak turun temurun dan secara klinikal bagi perawatan intim wanita.

Olahan lengkap Aimey Virgin gel ini diperkaya dengan resepi istimewa ekstrak herba seperti Sireh, Manjakani dan juga Pueraria Mirifica serta haruman memikat mampu memberikan perubahan serta merta dengan penggunaan kali pertama! Aimey Virgin gel adalah produk mudah sapu, tidak berminyak, tidak merengsakan. Semuanya adalah semulajadi. cubalah! Jadikan Aimey Virgin Gel sebagai teman setia mu..

Kajian menunjukkan ekstrak herba mempunyai kesan antiseptik semulajadi yang tidak terdapat pada kebanyakan bahan-bahan sintetik untuk tujuan yang sama. Selain itu juga, ekstrak herba juga mampu memberikan tenaga yang berpanjangan dan hasil yang menyeluruh.

Anda wanita yang bermasalah…

• faraj longgar(akibat melahirkan anak/ramai anak)
• keputihan
• kurang cengkaman semasa hubungan seksual
• kurang keinginan seksual
• kering dan perit semasa hubungan seksual
• kawasan sulit berbau dan berlendir secara berlebihan
• kegatalan di kawasan sulit
• faraj kendur, berkedut dan gelap

Sekiranya anda mengalami salah satu atau lebih masalah seperti diatas, usah gusar dan usah tunggu lama, gunakan Aimey Virgin Gel untuk menjadikan impian mengembalikan kenangan malam pertama anda tercapai...


Kelebihan Aimey Virgin Gel:

• diadun dengan ekstrak herba seperti Manjakani, Pueraria Mirifica dan Sireh
• merapatkan otot serta menyempitkan faraj
• mengatasi masalah keputihan
• mengurangkan lendir berlebihan
• manghilangkan bau yang kurang menyenangkan
• membunuh kuman punca kegatalan dan bau
• mencerah dan memutihkan kawasan alat sulit
• menegang dan mengurangkan kenduran di alat sulit
• memelihara keseimbangan pH vagina
• meransang hormon seks
• meningkatkan dan menguatkan sistem kemutan dan cengkaman
• menjadi pelincir dan melembapkan kawasan kering semasa melakukan hubungan seksual
• sebagai astringen dan anti oksida
• membaiki tisu kendur dan kusam
• membina keyakinan diri dan meningkatkan kepuasan

TATACARA PENGGUNAAN:-
Picit sebanyak 1 cm gel ini ke atas hujung jari telunjuk, masukkan ke dalam alat sulit / laluan vagina (lebih kurang 3 cm jari memasuki laluan vagina), lebihan gel yang melekat pada hujung jari tadi, sapukan di sekitar alat sulit dan juga klitoris.

Gunakan 10 minit sebelum melakukan hubungan, untuk keberkesanan yang optima, sapu setiap malam sebelum tidur walaupun tidak melakukan hubungan untuk mendapatkan hasil yang diingini.
jemput masuk


Selamat datang ke Blog Rasmi Aimey women secret... Sebarang pertanyaan, email kami di:-

aimeysecret@gmail.com

Untuk pesanan berkenaan produk, sila lihat Cara Berurus Niaga.
cara berurus niaga
TERMA DAN SYARAT
CARA PEMBELIAN
Poslaju Tracking






































salam ziarah


























KERDILNYA AKU




"Mampukah aku menjadi seperti Siti Khadijah?
agung cintanya kepada Allah dan Rasulullah…
hartanya diperjuangkan ke jalan fisabilillah
penawar hati kekasih Allah
susah dan senang rela bersama...

Dapatkah kudidik jiwa seperti Siti Aishah?
isteri Rasulullah yang bijak
pendorong kesusahan dan penderitaan
tiada sukar untuk dilaksanakan...

Mengalir air mataku
melihat pengorbanan puteri solehah Siti Fatimah
akur dalam setiap perintah
taat dengan ayahnya, yang setia berjuang
tiada memiliki harta dunia
layaklah dia sebagai wanita penghulu syurga...

Ketika aku marah
inginku intip serpihan sabar
dari catatan hidup Siti Sarah...

Tabah jiwaku
setabah umi Nabi Ismail
mengendong bayinya yang masih merah
mencari air penghilang dahaga
diterik padang pasir merak
ditinggalkan suami akur tanpa bantah
pengharapannya hanya pada Allah
itulah wanita Siti Hajar...

Mampukah aku menjadi wanita solehah?
mati dalam keunggulan iman
bersinar indah, harum tersebar
bagai wanginya pusara Masyitah..."


Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...