Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Sabtu, Januari 30, 2010

Kisah MERTUA berdendam terhadap MENANTU


| at 11:45 AM
Suzana (nama sebenar) dan Razman (nama sebenar) adalah pasangan yang paling bahagia dari sejak zaman sekolah. Mereka sering kelihatan bersama di kantin, di dlm kelas mahupun waktu belajar di luar kelas...

Sesudah tamatnya zaman persekolahan, mereka menyambung pelajaran di sebuah U swasta yg terletak di sekitar Kuala Lumpur... Mereka bagaikan belangkas yang x dapat di pisahkan lagi. Tetapi dalam setiap percintaan mesti ada dugaan nya..
Salmah, seorang ibu yg bengis & terlalu mengongkong keluarganya untuk mengikuti sgala kehendak nya.. Salmah adalah ibu kpd Suzana.



Pada suatu hari, Salmah mendapat tahu bahawa anak tunggalnya keluar dgn seorang lelaki iaitu Razman. Dia mendengar khabar itu drpd jiran2 nya. Salmah pun naik berang dan sgt marah terhadap Razman & mnyimpan dendam terhadap Razman.. Salmah sanggup memberhentikan pengajian anaknya di U itu dengan niat utk memisahkan mereka.
Setelah 3 bulan Suzana berhenti, datanglah Razman dgn rombongan meminangnya ke rumah Suzana. Ibu nya terpaksa akur dgn perhubungan percintaan mereka kerana menyedari bahawa jodoh anaknya itu memang kuat untuk Razman.
Setelah setahun berlalu mereka pun diijab qabul kan ...... Mereka berdua bercadang hendak pergi honeymoon ke Pulau Tioman, tapi malang telah menimpa mereka.
Razman dan Suzana telah mendapat kemalangan semasa dalam perjalanan ke Pulau Tioman. Salmah bertambah marah kerana kemalangan itu menyebabkan muka Suzana mengalami luka yang teruk sehingga kulit mukanya tersiat. Malah meninggalkan kesan yang amat menakutkan!
Sejak kemalangan itu kebencian Salmah terhadap Razman begitu membuak2. Razman berasa kecewa akan sikap Ibu mertuanya, tambahan mengetahui berita tentang wajah isterinya akan menjadi cacat seumur hidup.
Razman cuba utk memperbaiki keadaan. Razman bertemu dengan doktor bagi merawat muka isterinya dengan cara mendermakan kulitnya. Perkara ini Razman telah memohon agar doktor berjanji tidak akan menceritakan kepada isteri dan ibu mertuanya.
Setelah seminggu Suzana membuat pembedahan muka, Salmah begitu gembira melihat perkembangan muka anaknya dan memeluk cium muka anaknya. Namun dendamnya terhadap menantu tidak pernah padam. Doktor tersenyum melihat kegembiraan Suzana dan ibunya.
Salmah bertanya kepada doktor dengan penuh harapan siapakah insan yang sanggup mendermakan kulit untuk pembedahan muka anaknya. Doktor terdiam seketika lalu menjawab...... ‘…penderma tersebut menyuruh saya agar tidak memberitahu akan identitinya kepada puan.’ Salmah agak kecewa dengan jawapan dari doktor tersebut tapi gembira bila melihat perubahan wajah anak kesayangannya. Beliau mencium muka anaknya berkali-kali.
.........................

Sebenarnya Doktor telah menyimpan rahsia Razman yang mana telah mendermakan kulit punggungnya untuk pembedahan muka isteri kesayangannya. Cuba lah kalau rahsia ini terbongkar dan Salmah (ibu mertuanya) tahu yang pipi anaknya di cium berkali-kali itu adalah kulit punggung menantunya yang dibenci. Macamana erkkk reaksi ibu mertua itu?

*HAHAHAHAHA




makan sedappp heheheh

  

 
 doa..murah rezeki..hehehhe


 


 Salam petang ermm sempena adiku yg jauh di mata tapi dekat di hati..balik,.,,ermm bertambah rezeki umi heheh..tiap2 malam di jemput makan keh keh..tengah hari ni...kakak jemput gi umah dia makn nasi yam heheheh sempena adik kat sabah tu..balik...boleh lah tompang sekali jamu2 selera,,,heheh bukan senang nak beramah2 ngen adik wadik ni...kalau tak open house raya hehehehh..harap2 adik beradik buat tahlil atau kenduri.....jadi kekadang org jauh2 ni balik..je lahhhh...ader gak peluang ..makan2 ramai heheheh...
..........
 anak dara umi yg tersenggih posing kat..nasi ayam ermmm..foverite dia lah  tu heheh

.
program malam ni umah adik yg bongsu lak....pasir panjang....jom malam ni kiter terjah ke sana lak yere heheheh
.
.


.
.
apa menunyer?????????
umi pun tak tau agi...ermm sate kot????hehehehe


  
 


petang ni...alya tak balik..dia nak gi airport esok nak hantar..pak sedara dia..dan dan dia dah cakap nak ponteng sebab nak hantar cik na..naik flight..huhuhu..yer yer lah liya tu..nasib baik baru je lepas exam...ermmm

umi lom siap baju sekolah ngen tudung..anak sedara mintak umi buat kan untuk nyer satu pasang agi ermmm
  
hari ini umi nyer malas sesangat.......tenggok meja jahit duk penuh dah ngen kain..leh agi buat pilihan..duk ruang jahit ke...ruang membaca keh keh khe...
umi ....pilih berblog je lah...ermmm

 
masa untuk berblog abah lak...duk tenggok citer yg dah dia donload tu ermmmmm


JANGAN BERSEDIH...

Assalamualaikum....hari ni sabtu....ermm pepagi agi umi dah bangun..kenapa yek mata tokleh tido....kenapa...akhir2 ni mimpi2 pelik,,,aku takut lak ngen mimpi2 itu...
.
.
.
.
.
.
hidup ini terlalu sukar untuk di gambarkan..ader kalanyer suker dan ader kalanyer...duka...bg aku...sejak2 akhir ini...aku hanya berlakon..untuk menceriakan keadaan..aku tak rase pun suker..kecuali..aku berdepan dgn mu Ya Allah,...hanya pada mu...tempat aku mengadu..dan berserah....andai...terjadi sesuatu kepada diriku...aku redha...
.
.
.
kehidupan ku....sebagai seorang isteri...ku lalui seperti biasa..walaupun diluar sana ,,aku menghadapi satu dugaan yg,,,,berat sgt2 aku tanggung...mungkin di luar aku gembira..tp di hati ku...hanya Allah yg tahu,,,,sebolehnyer aku ingin menyendiri tetapi..di sebabkan keadaan tak ..memaksa aku pura2 untuk....membuat sesuatu....walau hati ku..tak mengizinkan....aku kecewa...dalam hidup......
,,,,,
walaupun....aku cuba pemdam..aku cuba sembunyi..tp...ia takkan pulih...
.....................
JANGAN BERSEDIH...
dr doktor badrul amin..telah banyak menginsafkan dan menyedar kan aku.....
tapi..ianyer sementara............jika terleka...syaitan durjana kan hampiri..menghasut aku....
aku mahu melupakan....semua..itu.........
Ya ALLAH bantulah aku..untuk menempuhinyer...tunjuklah aku jalan penyelesaiaannyer.....
amin...............
jangan kau jadi kan aku dalam kerugian.....
amin

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...