Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Sabtu, Januari 16, 2010

KENANGAN BERSAMA FAMILY DI KUANTAN

pagi 14 hb ..nak berangkat ke makhamah...emmmm
SELESAI..KES PERBICARAAN..TERUS BERTOLAK KE UMAH ADIK NYER ABG IPAR...
singgah mkn di pantai..beserah...ermmm
dalam perjalan balik ganu....
makan kat marang
kain langsir warna hijau dan coklat muda ermmmm..walaupun tak sberapa..tp guru alya sngat happy ....semoga pemberian ini ..mendapat keredhaan Allah
dua tepon cute ummi tepon carrot satu untuk liya kat bilik...satu agi kat bilik bacaan...n yg di kasi tm oren nyer colour kat luar...abah ngah baiki..tepon antik ..ermm cantik..deringan nyer .....mengancam maaa
set komputer abah...yg lama ..yg baru jem jem jem
alya duk tunjuk warna dinding baru sekolah pasti...tempat dia belajar umur 5 dan 6 tahun dulu2 ...ermm
umi ader jahit langsir....yg tak seberapa//untuk sumbangan kat sekolah agama..pasti al-husna...tanda kesyukuran kita....serta terima kasih buat guru alya..yg telah mendidik anak kiter sampai dia mendapat ilmu yg berguna ...aminn

line tenet....menanti je lahhh

Ya Allah jadikan lah anakku seorang anak yg solehah dan seorang yg beriman aminnn
umi ngen alya
line tenet lom masuk agi...4hb 1 hari tuh..kontraktor yg mai pasang tepon umah dah sampai...lambat nyer tm net nyer line..dah tak sabar ni heheheh
...................
laptop abah ..entah kenapa tak dapat lak..nak install wireless..padahal umah umi dekat je ngen airport....line wireless kuat tp..laptop lak masalah...
line umah rm10....panggilan tetap untuk seluruh tanpa had,,,ermmmtak guna sgt sebab sekarang tak banyak dah org pakai tepon umah..ermmm line tenet rm 55 je..keh keh keh
tenggok cindai yg teman kan umi kemas umah hehehe..umi lipat baju dia duk asyik lompat2 umi..hanger baju dia lak duk asyik kacau je..hehhe
tenggok makcik liy yg berangan nak je pakai purdah...comel gak ya..habis kain reje umi....di potong dia untuk buat purdah..keh keh keh
umi kemaskan almari liya...pakaian liya dah separuh di masuk plastik hitam keh keh keh...nampak sgt alya dah semakin tinggi semua baju semua dah senteng heheheh....
lps ni..abah dah bg tau..umi takyah lagi beli jeans..nak ajar liya pakai baju kurung ermmm..terpaksalah umi jahit2 baju liya..hehhe takpelah nak je ajar anak dr kecik ..berpaklaian muslimah insyallah....umi suker lak ngen gaun...dan pakaian taj mahal..hehehhe
nanti umi ajarkan ,,,kawan2 menjahit secara mudah untuk buat kan taj mahal ngen gaun kanak2 ringkas dan menarik...umi dah tukar profesion.....jadi tukang jahit .,..insyallah nak....gi daftar niaga dulu..lps ni..umi leh rekakan nama2 untuk kad bisness..lak.....
Apa yekkk...nama yg sesuai..leh kasi kat bisness kad umi yek???
boleh tak kekawan cadangkan????
cadangan....yg membina.....mungkin akan dapat meningkatkan lagi....semangat umi kehj keh keh
alya ngen barbie game...ermm
ciuman mesra si comel dan cindai keh keh keh
hasil2 recycle yg perlu di buang keh keh keh,,,,,banyaknyerrr
hadiah dari anak umi.....rmm tq cayang

10 hari menyepi......

Assalamualaikum.....tiba jugak saat ini......setelah semangat ku hampir pulih...ku gagahi jugak..untuk berceloteh di sini...hati langsung sudah tiada semangat...dugaan hidup pasti ader,,
umi ....teringat akan suatu ayat tu.....tanpa...dugaan tak bermakna hidup itu...kerana dugaan dan cabaran itu menentukan taraf keimanan dan kesabaran kita....
cuma....ya Allah ,jangan lah timpakan dugaan dan cabaran yg tidak dapat ku hadapi dan tempuhi....ringankanlah segala beban hidupku..
olehitu..setiap yg berlaku..mesti ader khikmahnyer...
ermmm macam...suspen aja keh keh keh.
memang suspen pungggggggggggggggggggg..hanya allah dan diri yg menerima musibah ini..saje yg tahu..insyallah...semoga kesedihan dan kekecewaan ini takkan dirasai oleh insan lain..insyallah.
..................................
pada ptg 6hb 1 2010...umi ke umah bonda sebelum tuh singgah umah abang...tetiba rase happy bila kak ipar cakap tadi ader sampul surat...besar ..mesti ader apa2...tetiba terlintas kat hatyi kecil apa ye,.,,,ermmm mesti dr kak nza...tetiba hati dah berbunga2 keriangan..hehehhe
iyalah dalam kesedihan dan waktu umi lak perlukan sokongan dr kawan2..tetiba muncul...sesuatu yg tak di sangka2 kan hehehhe pemberian dr teman cukup bermakna...ermm cantik sesangat kak nza....bahagian alya pun ader gak....time tu..duk umah kakak,,,kebetulan sepupu dia gak ramai duk keliling umi nak tunggu umi bukak pezent tu...hehheheh..alya lak duk nunjuk2 hehhehe
ermmm....terima kasih...ni lah hadiah yg cukup bermakna...kami terima...dr kawan blog yg bergelar cikgui Nza..seorang ibu kepada anak2 yg semua berjaya dalam hidup..anak2 yg cerdik soleh dan solehah amin
My Family  09
inilah family kawan blog umi yg baik hati..terim kasih kak nza n family..semoga Allah berkati dan bahagiakan kalian semua amin...
.,,,dr kak nza....terima kasih kak nza....dikala diri hati ini...tengah gundah....ader jugak teman untuk buatkan kami ceria dan semangat barukembali...
terima kasih dr tuan empunya blog yg baik hati....jasa , bersahabat dan mengenali kalian sgt bermakna bg kami walaupun hanya di dunia maya..semoga...persahabatan ini kekal hingga akhir hayat dunia dan akhirat aminnnnn
time ni...umi ngen liya happy sgt,,,sebab...terima pezent dr kak nza..ermm kawan blog umi,
.
.
5hb 1 2010~~~umi kemas umah..kemas 2 je..lps abah alih2kan barang...baru nampak kelaainan..maklum ahhh tahun baru..azam mesti baru semangat pun nak gak baru ermm
dulu..bilik ni..bilik menjahit umi...sekarang dah tukar jadi bilik komputer dan bilik membaca lak...ermmm
selesa gak,,kalau tak sebelum ni.,..semua umi yg konker bilik.,,membaca ngen bilik jahit hehehhe
6hb 1.2010~~~~gi ke kt beli kain sekolah alya,,,
sebelum tu gi selesaikan sedikit masalah ...ermmm ,lps ambik alya ptg tu,,umi ngen abah gi bandar kt cari kain sekolah alya,,,dan abah lak dah janji ngen adik nah je tolong belikan printer untuk gantiukan yg rosak kat ciber dia...ptg kul...6 balik terus ke umah ibu...malam ..adik ajak kuar ke...seriu budi nak...belanja..kami...mlm tu..kami sembang2 pasal banyak masalah lah...adik lak...bg tau dia ...dah booking triton..alhamdulillah..kalau sempat...dan lah kite orang merasa ke kuantan nanti..dgn kereta baru keh keh keh
.
.
7hb 1 2010~~~ umi kat umah je...rehat memang badan letih ,,tak lalu mkn..duk fikir pasal makhamah agi...14hb 1...kene masuk bicara..ermm dah 6 tahun menanti saat itu....kebetulan lak hari kes perbicaraan itu...berlangsung nanti..kebetulan tarikh sama gak ngen tarikh hari jadi arwah yg ke 7 tahun...
8hb 1 2010~~~~~ umi tak berdaya..melawan segala...dugaan hanya Allah tempat ku mengadu...suami di sisi..jugak..tak henti memberi semangat baru semoga,,,,tak berfikir sangat dgn masalah itu...ermmm alhamdulillah....
9hb 1 2010~~~~~
10hb 1 2010~~~~~
11hb 1 2010~~~~~umi duk umah jahit kan uniform baru sekolah alya...hari tuh gi beli kain...kat bandar kt
umi test sendiri..buat tudung yg ader owning..ermm happy sgt bila dah siap...ermmm...
12 hb 1 2010~~~pagi ni...abah balik kijer terus kemas barang dan bersihkan kereta..nak bertolak ptg lke kuantan..tinggal tunggul ,,,panggilan terakhir dr pejabat peguam nak comfirm..kan jadi ke tak je...kes tu berjalan atau tak esok...ermm kul 4 ptg alya balik sekolah..alhamdulillah peguam call...ok esok berjalan..kes..tu./..ermm lps asar terus siap2...ke umah ibu..sebab nak convo ngen abg ipar...kebetulan td adik ngen ibu call dia pun nak ikut sekali..nak test kereta baru....
alhamdulillah syukur.........
alya lak sempat agi bergambar...masa ni kul 4...ermm nak bertolak ke kuantan...
3 beg gak umi prepair pakaian ermmm....takpelah biarlah lebih pun.,..huhuhu janji..takyah susah 2 umi duk basuh2 nanti
13hb 1 2010~~~~ pagi 13hb 1 ,,kami sampai kat mahkamah lebih kurang kul 8.30 pgi..sampai je,.,,peguam bg tau...kes berjalan kul 2.30....jadi dia mintak kita jalan2 dulu...
....masa baru sampai kat area makhamah....sementara menunggu peguam datang...duk sembang2 kat parking dulu
lps tu...kita org gi mkn2 ,,,kat area tu jugak...lps tu sementara nak tunggu kul...2 ..kami gi ronda2 pakson...dan lepak2 kat benteng...depn hospital tengku afwan afzan(HTTA) teringat lak umi...selama 25 hari terlantar kat hospital HTTA...tahun 2004 tuy,,umi hanya dgr je org duk citer2 pasal,,,benteng kuantan ni..maklum aahh selama 25 hari hanya tidor baring je..langsung tak dapat angkat badan...sedeyyyyyyyyyy
kat benteng kuantan..
alya ngen sepupu2nyer duk lompat kegembiraan....erm masa ni umi ...duk tenang je...duk fikir apakan jadi kat dalam makhamah nanti ermm..debar gak masa..ni pertama kali....nak masuk bicara..bedebar sgt2..alhamdulillah segalanyer berjalan lancar....
kanak2 rebina yg happy memanjang
14hb 1 2010~~~ pagi kedua nak ke makhamah..untuk perbicaraan...kali kedua..ngen doktor muin yg kendalikan...tentang perbicaaraan...untuk kes...hospital dan kecederaan lak..
masa kat makhamah..kenapa tetiba umi terasa nak keluar air mata...masa tu..abah pegang erat tangan umi...sebab abah nampak air mata umi..tetiba perlahan2 keluar...sebelum ni..umi tak tau kedaan alya..lps je..kami ke...kl tahun 2005 dulu untuk mebuata rawatan mri....untuk kepala alya..keputuan tu..kami tak dapat selalu...pd 14 hb..baru kami tahu...tentang ....kesan2 dr hentakan kuat di kepala alya.,,,yg menerima..jahitan 44 jahitan tu..sgt teruk.,...hati ibu mana yg tak terasa..bila mengetahui efect untuk anaknyer.....hanya 90 peratus..doktor pakar bg keterangan....untuk pulih...ermm patutlah alya nyer trauma....dan sikap nyer..yg cepoat marah...cepat murung bila sesuatu yg terjadi ke atas nyer..Ya Allah selamatkan lah anakku...sedihnyer bila kami mendengar keputusan..itu..alhamdulillah..segala selesai,,,kul 11 pgi...ermm cum tunggu keputusan dr peguan cvamna cerit..sebab keputusan dr doktor pakar....tulkang lom ketahui agi...selepas tu..kami bertolak pulang....
lps selesai....segalanmyer bertolak balik terengganu..kakak dan abang...ipar dah menanti kedatangan kami...alahmdulillah...kul 1 tengah hari samapi kat paka....syukur nasi tengahahri..dah menanti...ermmm
lps mkn mndi dan reht sebentar,,,,
kul 3 bangun.,..kak mintak umi ajar dia memotong langsir untuk buat scatting..alhamdulillah ...kakak happy sgt sebab dia dah...pandai..syukur kerana Allah permudahkan segalanyer...ilmu yg di perturunkn..kepada org lain akan menjadi....amal jariah kita kekal ..jika semuanyer iklas...syukur...itulah satunyer....keinginan kita kat dunia ,,nak je,.,,turunkan ilmu,,pada org lain.,..kerana kita bukan guru dan ustazah..hanya seorang insan yg serba kelemahan...dan seorang wanita yg bergelar insan lemah

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...