Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Sabtu, Mei 01, 2010

CUTI HARI PEKERJA...ABAH dok CUTI PONG....UMI MEMANG CUTI SOKMO DOH KEH KEH

assalamualaikum........
selamat bercuti ahh pada yg bercuti hari pekerja ni..sesapa2 yg bekerja tu kangg nanti kene tembak keh keh keh.....
(gurau je aaaaahhh)
apahal lak..
ngen somi ku tuh....tak kira hari kangg kene kijer cian ngohhh...camna ya kalau jabatan kerajaan contoh...polis ke..misi ke ketor ke..bomba ke ader gak...masa hari cuti..heheh jabatan tu..camna ya..org sakit ...lak..mesti setiap minggu mati ramai 2 hahahah..mengarut lak umi ni...
.
.
.
tu umi masa2 tecit aahh tu...duk fikir pelik2 jahhh
.
.
.
apa2 pun selamat bercuti ya..kepada semua....duk umah jgn duk cuti2 lak...buat lah apa2 yg patut...
.
.
.
buat si abah yg kene bertugas tu jalan kan kewajipan anda dengan sebaik2nya ya...niat ikhlas kerana Allah..semoga rezeki yg kita bulih tu...dr sumber yg halal..
.
.
.
.
baru lah......bersih hati2 kita ni kan kan kan..]percaya ke dok eee
sungguh niii..dok caya sudohh
.
.
ermmm
hari ni kan sabtu..kelmarin jumaat....pepagi agi...abah balik kijer pagi marin....umi .....heheheh ader sikit2 moody lah konon....ermm sebab nyer khamis tu ader gadoi2 manja lah ngen abahnyer liya..lps tu terbawaklah...gi kijer..memasing senyap dikkkkkkkkk heheh
..esoknyer abah balik kijer...umi malas nak mintak abah temankan umi....ke kt..niat hati nak gi ambik ccp(coco cologen)yg umi order dr kawan blog umi..dia ader hantar kat pejabat alam sekitar...
soooooooooooooooo
heheheh nak jadi cerita,,umi ni macam patah kaki noooo
ermm maklum aahh selama ni..duk mengharapkan org je kan kan kan....susahhh nyerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..nak bergerak..kalau tak der si suami kan kan...ermmmm
padan muka akuuu..
.
.
.
nak majuk lah kononnyer..
ader lesen kete tp takut pahit,,,nak drive,,,ermm hari tu ader umi try bawak...alih2 bulih umi terasa gabra lak..kat tenggah simpan nooo berhenti kete..terus angkat handbreak..mintak abah tukai..heheheh ..umi leh lupa minyak..tang mana...break tang mana..kuh kuh kuh...
sebab tu..umi lebih suka bawak motor..kesayanganku ygb tu jer..
ermmmmmmmmmmm
nak citer aaaah ni..kisah lucu nooooooooooo
abah balik kijer kul 8 marin...
umi buat muka bodoh jerrrrrrrrrrrr..tak cakap banyak punggg,,,abah tanya satu jawab satu jer heheheh.
.
.
.
boikot lah tu kut kut kut
abah pacan aaah umi...pae...hehehhehe
,
,
,
sudah bekpes semua2...umi siap2..umi mintak izin ngen abah nak kuar jap ya..
abah hairan noooooooooo....
.
.
umi tak banyak cakap loooooo kua kua kua..tp buat -buat muka mintak kesian..
ermm masa tu mesti tokleh cakap banyak...sebab nyer....kalau cakap lebeeeeey nanti...bergelinang air kat kelopak mata tu huhuhu)
hati tisu lah kononnnnnnnnnnnnnnnnn
umi~~ abah umi nak kuar kt jap
abah~~ napa...nak gi kt
umi ~~ya
abah~~ ngen sapa
umi~~ sorang
abah~~ngen napa
umi~~moto
abah~~tersenyum jah
umi~~wak2 eksen pakai topi je
abah~~toksir ajok abah ke???
(senyum2 kambing)
umi~~dok apalh...gi sendiri
abah~~moto takdok roadtex kanggggggggg
umi~~terkebil sebentar
abah~~dohh bukok topi tunggu abah siap jap
umi~~~jem ejm jem (elehhh acah2 sikit jer) tau dok bukang org berani punnn nak gi masuk bandar sibukk2 gitu huhuhuhu
abah~~ abah dok sapa hati nok lepas umi..jalan sorang2
umi~~dalam hati jer~~eleh sayang gok..marin maroh huhuhuhu
abah~~kui kui kui
(liya tenggok umi ngajuk,,ngen abah ..hehehehhehe)
ok....kul 8.45 gi bandar kat tempat tu..beres semua..terus ke umah bonda..kakak dr paka pun ader balik..liya dah siap2 baju untuk tido umah tok nyer...kangg sepupu nya ramai jadi..biasalah..hari minggu duk umah bonda kan kan kan
.
.
. lps beres urusan umi...terus balik umah...sebelum tu singgah umah kak angkat..bayar kutu vision nooo..alhamdulillah ader rm 120 agi....2 kali bayar jer dah habis...ermmm
.
belum habis bayar..tudung vision yang kecik tu pecah hancur ..sedeyyyyyyyyy..nasib umi yang pecah kangg ..kalau abah..mesti umi mintak ganti nooooooooooo
hheheheh gurau 2 jer lah abahhhhhhhhhhhhhh
/.
.
kelmarin kak angkat gi tau ader kuali vision offer huhuhu berkenan lak hati ku...rm140
abah dah pesan..habis bayar ni....cukup takyah beli lagi..
ermmm umi ingat lak...masa duk kl dulu2 umi dah beli..koli vision ni..lps tu gatai 2 tangan....bg hadiah kat org..sebab bender tu tok rajin nok guna sebekk jer bawah,,kabinet heheheheh konon2..loni wase..macam kenang pulokkk..
bila goreng sayur macam seksii jer hehehhe
.
.
.
seksi nooooooooooooo
.
.
macam berkenan tu beb..
,
,
,
apa macam??
tenggok..nanti mesti senyap2 je ambik tu....abah mesti cakap camtuuuuuuuuuuuuuu,,
.
.
.
.
.
ermmmmmmmmmmmmmmmmm
nanti nak kira bulan ni..dapat duit menjaht banyakk looooooooooooooooooooooooooooooo
namo mintak abah dahhhhhhhhhhh
nak guna duit sendiri leh kan kan kan
heheheheheh...abah pun sama gak macam umi....laptop abah rosak noooooooooooooooo
lps tu dgr2 kat cuping2 telinga niiiiiiii abah ..nak beli baruuuuuuuuuuu..tuh tuh tuh
amacam??
apa komen umi lak nanti hehehehhe
?
?
?

2 ulasan:

MAMASYAZA berkata...

merajuk manja gak ek umi ngan en. abah..hehehe...merajuk2 pun sempat beli vision lagikkkkk

nza berkata...

kerja selagi trdayaaaaa........

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...