Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Sabtu, Mei 15, 2010

cerita tentang kelmarin

Assalamualaikum...hari ini sabtu...semalam mai umah bonda ..ngen adik...lps balik dr sekayu..seinggah umah jap.....selesai mandi..solat dan kemas2 umah sikit....
.
.
.
.
kul 8 mlm abag g kijer...kami adik wadik yg duk siap2 nak ke umah bapak sedara yg sakit tu...
umi lak lps ke umah pak sedara terus ikut bonda..malam ni...tido umah bonda dah lama..umi tak tido sana...tahun ni dah nak masuk setenggah tahun..rasa nya lom tido agi...maklum aaahhh tahunni kanggg umi sibuk sikity..sampai kan..umah pak sedara yg sakit tu ..pun jarang2 jer umi jebngguk..
insyallah./..kami kan selalu ke sana selepas ini..Ya Allah semoga pak sedara umi lekas2 sembuh dan Allah kurangkan beban kesakitan nya itu..amin..hanya doa yg mampu kami hulurkan..bila kesakitan dan penderitaan barah usus yg di hadapi nya..
.
.
.
.
nak citer tentang kelmarin...
ermm pepagi agi..umi abah n liya ke pasar pagi kelmarin..umi sesaje..jer gi jalan2 nak jer lepak2 kat pantai sambil hirup udara segar ....kat pantai airport..ermmm kul 7 .30 ke pasar ..lps belikan makanan terus singgah kat tepi pantai...ermm
best nyer umi beli nasi kerabu..abah lak..nasi himpit ngen sate..alya macam biasa nasi air..heheh
best,,,,dan nyaman rasenya..maklumaaahhh hirup udara segarrr...
.
.
.
.
kami 3 beranak..jer
nasi kerabu umi ermm besttttt
kuih mulut doremon
aliya ngen nasi airnyerr
abah ngen nasi himpit dan kuah sate nyerrr..ermm berselera lakkk
dalam kul 10 .30 baru blik...balik2 jre terus umi terpa fhone..sebab td lupa nak bawak..ermm ader misscall dr adik...ermm cian dia dah baper kali call umi tak jawab..umi lupa bawak aaah..
.
.
uper2nyer dia ajak ke belukar bukit nak gi mandi air terjun..ermmm
sekarang dah kul 11...dia nak bertolak kul 11.30//eeerrmm bincang..ngen abah .,,,ok nak gi jugak...kul 11 .30 datang ambik umi..
umi apa lagi mcm lipas kudung lah,,kat dapur duk siap....beklan..umi masak sempoi jer..singgan ikan...tomyam...dan sambal tumis..ermmmm masak nasi buat air sirap..alhamdulillah tepat kul 11.30 siap..heheh kemas2 barang tunggu adik datang ambik jer.
si budat tecit yg takut ngen air mula2 nyer..lps tu..tak hinggat nak naik lok..heheheh
masing2 duk layan kerenah anak2 heheh
ikah dan ayahandanyerr
anak sedara ku yg keriangan
ni muila2 sampai kat lata belukar...ermm tak sesuai...ermmm kami patah balik ke sekayu semula....lata belukar takder tempat teduh sgt...ermmm tak sesuai untuk perkhemahan keluarga
.
.
.
kul kul 1..sampai kat masjid sekayu..org lelaki singgah solat jumaat kat masjid tu du...
.
.
lps siap semua solat terus ke lata belukar...ermm memandng kan kawasan klat lata belukar tu..sedikit....kurang memuaskan..kami.,..patah balik ke tempat biasa..iatu..ke sekayu..kebetulan cuaca agak panas..ermm air nyer tak laju sgt..jd..budak2 apalagi..turun jer terus meloncat terjun sungai...hehhehe seronoknyerrrrrrrrrrrr....
.
.
.
.
org2 tua lak,,duk sibuk santap...ermmm....budak2 lak...duk sibuk..mandi-manda..lps rase lpar baru pandai nak naik cari makannan..ermm.,
.
.
.
.
kul 5..siap nak balik dah..singgah beli kacang rebus dan jagung yg terkenal kat situ hehhe
,.
./
.
.
abah du wakper tu.,..wak kail ke?
doh nok siap2 nak balik doh niii
mula2 sampai terus maknnnnnnnnn
lapar gakkk..budak2 terus terjun hhehehe
lauk pauk yg sempoi hehehhe

1 ulasan:

nza berkata...

full xtvt tu...sronoknya rumah bonda dekat.bila2 masa boleh jengah...jeles weh!!!

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...