Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Khamis, April 01, 2010

sedihnyer

Salam..pagi tadi adik bongsu umi...http://ibuaufi.blogspot.com/,datang ambik bonda kat umah umi...sempat lah main2 ngen baby aufi ni..cian aufi sakit ekk...umi..tokleh tenggok bila dia sakit..tadi..adik ade masuk kan entry baru..bila jer umi bukak dan tenggok..tetiba umi menangis ..tereask2 tak tahan..tak tahan sgt2..nasib baik aliya dan abah tak ada..umi nangis puas 2 ...umi sedih...
.
.
.
.
sedih..sgt2...aufilah pengubat rindu kami..selama ini...abah liya tokleh tenggok aufi lama2..kata nyer TERINGAT SGT KAT ARWAH ANAK KITA..
wajah abah akan BERUBAH dan  ..akan nampak lain jer..umi tau
(bukan dia tak nak main2 ngen aufi lebih2 tapi..nanti balik kanggg mesti dia kan termenung jer)

umi tau abah rindu dgn arwah anak dia.......umi pun sama lah..abah
(kita kan mesti tabah dan umi pun  tau abah tabah...
.
.
 tadi ..adik..masuk kan entry dan  gambar  kat blog nyer....http://ibuaufi.blogspot.com/ dia dah cakap tenggok jer ..jgn sedih...tp umi tok leh..(sebak)
teringat lak aufi sekarang tenggah sakit..,,dia bukan org besar  macam kita boleh bg tau..dia sakit..ermmm kecik lagi dah nak kene operation..

YA ALLAH SELAMAT KAN LAH ANAK SEDARA KU..SEMOGA DI PANJANG KAN UMUR DAN DI PERMUDAHKAN URUSAN..DAN CEPAT2 SEMBUH..

itu jer yg termampu kami doakan..
.
.
.







ini..gambar kenangan arwah aqem....waktu ini umur dia barui jer 6 bulan..
same jer ngen umur baby aufi...waktu ni kan kan kan
.
.
.
 semoga ibu dan walid tabah hadapi dan...terima dugaan ini....



semoga Allah memberi kekuatan kepada keluarga...dan....saudara mara yg di timpa musibah 


umi dan abah sayang kan mu wahai khalifah kecil~~~ 

arwah aidil haqeem



9 ulasan:

YanaNuar berkata...

Salam Takziah buat awak atas kematian ank tercinta...maaf saya tak tahu bila tarikhnya tapi saya turut bersimpati atas nasib awak...

Begitu tabahnya awak sebagai seorang ibu menerima kehilangan anak yg dikandung dan dilahirkan dengan bersusah payah...

Tak dapat nak dibayangkan macamana keadaan saya jika berada di tempat awak...walau hilang anak sekejap (ikut ayahnya ke kedai)pun dah terasa sedih dan tertunggu2 kepulangannya..nikan buat selama2nya...

Harap awak tabah yek...Maaf,hari ni baru dapat follow awak hehe

aufi berkata...

al-fatihah bt anakanda tercinta..
ibu dh pesn td..jgn ratapi..aufi skrg pengganti..ibu pn x tergmbr rs lam ati..but u all must be strong..like me strong 4 anything happend..
ummi doakn la smg aufi cpt sembuh gak..

aufi berkata...

waktu tgk aufi lam keadaan camtu mmg jntg ibu sndr cam stop kejap..so shock..dah la pggl2 x gerok..plok tue molek je tgn die kiam sndr..bkn ibu yg buat..tp aufi sndr..mmg shock giler siap check jantg dengup k x..takutt gakk..

Umiliya6677 berkata...

salam..untuk yana nuar..iya...arwah dah lama pergi 27hb 3 2004 dia meninggal dalam kemalangan bersama 2 ngen kami ..tp umurnya tak panjang...

terima kasih follow umi jugak

Umiliya6677 berkata...

aufi~~ iya umi doakan aufi selamat..dan jagalah..dia ...terima kasih

nza berkata...

sedihnya bila kak nza baca n3 umi ni...sabar ye umi....menitis airmata kak nza, n kak nza tahu bagaimana perasaan seorg ibu yg kehilangan...Insyallah suatu hari nnti umi akn diberi pengganti adik..sabar ye.

Semoga aufi cepat sembuh....

::Umiliya6677:: berkata...

TERIMA KASIH JUGAK KAK..NZA..BUKAN APA..SEDEY JER..TERINGAT ..
.
.
.
.
BILA ADIK UMI CAKAP DIA KIAN TANGANNYER TU JER,,,SEBAB UMI MASIH INGAT SAAT AKHIR ARWAH..SEBULAN DIA PERGI SETIAP PAGI...KALAU UMI KEJUT TIDO TGK TANGAN DIA ,,,KIAN JER TIDO..DAN..WAKTU BANGUN TIDO LAH..PALING SAYU BILA UMI LIHAT WAJAH NYER SAAT AKHIR.,,..DIA NAK PERGI..TU YG UMI..TAK TAHAN TU........TOKLEH TENGGOKLAHH..HUHUHU

nza berkata...

aduh, pilu n sayunya kak nza rasa...xdpt digambarkan keadaan umi ketika n saat itu....pedih!!!Sabar ye umi, semua tu dh trtulis n umi antara org yg trpilih mendapat ganjaran dr adik di akhirat...bertapa bruntungnya umi di sana nnti krn dh ada yg setia menanti uminya.....

::Umiliya6677:: berkata...

alhamdulillah kak nza...semoga..umi nyerlah..mesti melengkapkan diri..untuk masuk kesana dengan mudah yer kak nza...kalau tak kesian si anak menunggu jer ibu dia kan kan ...

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...