Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Khamis, Mac 04, 2010

senaman dan air kosong

MONDAY, FEBRUARY 8, 2010

Kadar pengambilan air & kesannya!

Kita perlu minum 2 hingga 3 liter air yang berkualiti untuk asas badan kita. Badan manusia mengeluarkan air lebih kurang 1 setengah liter sehari melalui peluh, kencing dan pernafasan. Akan tetapi kita jarang mencapai tahap kemasukan air yang cukup disebabkan oleh keadaan air paip kita. Dan akibatnya kita selalu terhidrat (kekurangan air) tanpa kita sedari. Air semulajadi dengan kandungan mineralnya yang kaya, mempunyai sedikit pH alkali. Ia menyokong pH7.52 setara dari cecair tubuh anda dimana ianya diperlukan untuk membawa oksigen, mengatur metabolisma, menghapuskan sisa asid dan mencegah penyakit. Air Alkali ini juga boleh merawat pelbagai penyakit seperti Tekanan Darah Tinggi, Kencing Manis, Migrarn, Batu Karang, Ghout, Sembelit, Cirit birit, Obesiti, Osteoporosis, Tidak Lancar pejalanan Darah, Kancer, Kemurungan dan Asma.

Amalkan budaya bersenam...

Senaman merupakan cara paling mudah untuk kita memiliki jantung yang sihat. Dengan hanya berjalan selama 30 minit sehari kita boleh memiliki jantung yang sihat. Aktiviti-aktiviti lain yang boleh juga di amalkan ialah berjoging, berenang, berbasikal dan bersukan. Berkebun dan melakukan kerja-kerja rumah juga boleh menyihatkan jantung anda. Kelebihan bersenam ialah : · Meningkatkan kekuatan dan daya tahan otot · Mencapai berat badan unggul · Meningkatkan kecergasan fizikal · Meningkatkan kelembutan sendi · Mengawal tekanan darah · Menggalakan berhenti dari merokok · Mengawal keseimbangan makanan · Mencapai paras kolestrol yang normal · Mengurangkan paras tekanan (stres). Faedah-faedah melakukan senaman pula ialah : 1. Menguatkan jantung 2. Tidur nyenyak 3. Cergas dan aktif 4. Menguatkan otot dan tulang 5. Ceria dan bahagia Langkah-langkah semasa bersenam : 1. Memakai pakaian dan kasut yang sesuai serta selesa. 2. Bersenam dalam keadaan cuaca yang tidak panas, berjerebu dan gelap. 3. Bersenam 2 jam selepas makan. 4. Meminum air sebelum, semasa dan selepas bersenam. 5. Bersenam di tempat yang mempunyai pengudaraan yang baik.
Anda mungki

Tiada ulasan:

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...