Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Khamis, Mac 18, 2010

sedetik hati ini.....berkata YA ALLAH

Salam antara catatan yg umi sempat catit semasa tazkirah semalam..bersama..ketua muslimat.pas .cawangan kuala nerus....ermmm terasa sgt diri ini kerdillll
walaupun kehadiran tak begitu ramai..tp alhamdulillah majlis dapat berjalan lancar...dugaan dan cabaran..untuk mengharungi...perjuangan memang sukar.....bg umi sendiri pun..cukup susah untukl melangkah..ketempat....2 begini tp syukur lah..allah bg lagi kekuatan untuk umi menghadiri...jemputan...2 sebegini...ermm kenapa ekkk...ke mydin mall....ajak jer terus pergi...nak bersukaria..lebih2 aahhh suker2 jer nak pergi...
padahal...majlis agama..adalah majlis (taman-taman syurga)
segelintir jer yg dapat luangkan masa..padahal....setiap kaki menjejaki nyer..Allah telah janji..kan..1 x Allah janji kan dengan 70 kali ganda..syukur alhamdulillahhh
semoga Allah ..memberi ..kekuatan untuk kita....menghadiri tempat2 yg memberi kita khabar tentang ...ilmu2 agama..
.
.
.
BERJIHAD KE JALAN aLLAH
.
~ORANG 2 YG BERJIHAD aLLAH AKAN MEMBERI kita DUGAAN....makan dugaan itulah yg akan..memberikan kita pahala...dgn kesabaran dan sebagainyer.
~menuju jalan2 syurga Allah
~janagn merasakan berjihad itu suatu perkara yg membebankan
~Tanda sayang kita pada Allah dan rasullulah
~Kita di lantik oleh Allah untuk membuat dan mengikut apa yg di buat oleh Rasulullah
~ketahuilh setiap isnin dan khamis Rasullullah melihat amalan ummat nyer..
Rasululluah amat gembira jika:
~ hukum Allah di jalankan di muka bumi ini.
Menjadi kewajipan untuk kita menyokong dan bekerja keras untuk mendapatkan hukum Allah di jalankan...
Rasulullulah amat sayang pada umat nyer...sampai kan...saat kematian baginda masih menyebut2 (ummat'i)
janganlah kita membuat rasulullah berdukacita,,,kerana hukum Allah tak dapat di tegakkan....
gambar time nak mula mesyuarat tu ni...buat kat sekolah pasti al-husna..tempat alya2 mula..menimba ilmu..tahun 6..di pasti al-husna..TOk JEMBAL

Tiada ulasan:

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...