Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Jumaat, Mac 05, 2010

BERBUDI PADA TANAH

Alhamdulillah...cuaca kat luar nampaknyer terlalu panas..syukur lah...umi ada tanam pokok ermm dapat gak...pokok tu kuar kan oksigen...dan bg teduh kit umah umi ni hehehehe
petang2 cengini....datanglah keboringan yg melanda....kerja2 umi dah siap..menjahit siap...memasak pun siap....
abah takder liya pun takder cumer prepair masak banyak sikit malam ni....tadi...kak dan abg ipar yg duk kat paka ada balik..jadi dia ajak makn2 nasi kat tepi pantai..best...malm2 minggu cengini...duk lepak ramai2 ngen adik beradik....
gambar atas hanya hiasan aja okkk
.umi nak bercerita pasal...faedah nyer berbudi pada tanah nyer....
ini pokok ceri...ermmm umi tak sabar nak tunggu pokok ni besar cantik...nanti dia rendang...leh taruk kosi...n bangku lepak2 malm2 tenggok bulan..
sambil minum kopi cicah kopok ermmm
ni pokok pisang umi bahagian tepi dapur..biula lah nak berbuah ni..pisang oii
ermmm ini lak....kolam ikan mini alya..ermmm si comel selalu duk minum air kat dalam kolam..ni....sambil minum..sambil duk silau ikan alya kottt
ni kat depan...ader kebun..ni,,kat sini ader pokok...mempelam...pisang dan tebu..pokok bunga pun ader,,,huhuhu jadi umi panggil kevbun..sebab tanah yg cinonet ni...tak cukup untuk depa duk jauh2 ..jadi kene.....letak sekali gus..nanti dia berlumba2 lah nak dapat zat..
..ermm
kes pengniayaan..ke dok???
jalan2 yg berliku....landskap..mini garden umi yg tak berapa nak menjadi agi..insyallah ader rezeki...nanti cantik..lahh
ini lak..bakal kan jadi mini garden umi..sikit2 lama....2 bukan jadi bukit lak...jadi mini garden aahhh heheheh
setiap kali gi umah bonda..angkut sikit2 tanah....nak kasi....taruk keliling batu.....
seronok ader mini garden ni...kuar jer umah..tenggok bunga2 ...ermmm waktu ni..bunga umi dah kucup..tadi pagi..dia mengembang jerr...cantik sgt2...ermm umi snap...kul 6..mana nak kembang nyer kua kua kua
ermmm tapak semaian..bung
ini mucuk umi..mucuk kijer hari ni....tempek gak gambar sebab tetiba rase cam rindu aja.....sebab satu hari tak jumpa ermmmmmm
semoga si dia pun rindu gak pada kiter...huhuhuhu
ermmm pokok tubu...ermmmm
entah bila duk nak mesin ambik air..yg kat depan umah ..umi dah kasi..kat pakcik yg mesin air tebu..kat tepi jalan..jer...alhamdulillah leh gak..pahala..kan kan kan
ni tebu nyer kurang menjadi..kurenggg bekalan airr
ni kat belakang dapur..ermmmm sejuk jer petang2 ..sebab pokok pisang kan daun dia lebar..ermmmm
teduhlah sikit kat bahagian dapur tu kui kui kui
ni pokok pisang yg umi tanam kat sebelah dapur.. tak berbuah agi....
hari ini umi dah beres baju...anak dare yg cute tu lah...jap2 agi dia datang ambik baju...ermm umi jahit labuci simple jer kat baju dia....
tak nampak over sgt kan kan kan

1 ulasan:

nza berkata...

bestnya kwns umah umi ada tanah utk brcucuk tanam..kak nza trpaksa menanam dlm pasu jerrr.....rumah dh xde kawasan dh setelah di buat renovate....
Mmg pokok ceri tu rendang nnti....

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...