Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Selasa, Mac 09, 2010

AWAL, PERTENGAHAN, PENGHUJUNG PERKAHWINAN

Awal Perkahwinan Isteri : "Jom kita pergi shopping" Suami : "Jom..dari duduk rumah, bosan plak.."

Pertengahan Perkahwinan Isteri : "Jom kita pergi shopping" Suami : "Abang penat laaa..Ayang pergi sendiri laaa..naik lrt ke..drive ke..teksi ke.."

Penghujung perkahwinan Isteri : "Jom kita pergi shopping" Suami : "apa shopping moping..?..aku kompang kang...."

***

Awal Perkahwinan Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.." Suami : "OK..no problem.."

Pertengahan Perkahwinan Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.." Suami : "Awak tak boleh masak ke ?"

Penghujung perkahwinan Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.." Suami : "awak nikah je lah ngan mamak kedai tu..."

***

Awal Perkahwinan Isteri : "Ayang mengandung.." Suami : "Abang tak sabar nak lihat anak kita.."

Pertengahan Perkahwinan Isteri : "Abang tolong buat susu anak.." Suami : "Abang mengantuk laa..ayang buat laaa.."

Penghujung perkahwinan Isteri : "Cuba awak tegur anak tu sikit.." Suami : "Haiii..anak awak..memang ikut mak...gerenti bengong nyer..."

***

Awal Perkahwinan Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.." Suami : "OK..no problem.."

Pertengahan Perkahwinan Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.." Suami : "Saya penat, awak ajelahh yang buat.."

Penghujung perkahwinan Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.." Suami : " apa kata awak masak, awak kemas, awak buat sumer...saya nak kuar ngan maid kita yg baru ni...."..

***

Awal Perkahwinan Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?" Suami : "Apa yang ayang inginkan.."

Pertengahan Perkahwinan Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?" Suami : "Setiap tahun saya berikan...tak cukup lagi ke ?"

Penghujung perkahwinan Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?" Suami : "kompang nak ?"...

***

Awal Perkahwinan Isteri : "Ayang tak pandai masak.." Suami : "takpe, biar abang masak.."

Pertengahan Perkahwinan Isteri : "Ayang tak pandai masak.." Suami : "masak jer la apa2 jer.."

Penghujung perkahwinan Isteri : "Ayang tak pandai masak.." Suami : " bakar je lar dapur tu..."...

1 ulasan:

nza berkata...

xthn yg hujung tu...dasyatkn...

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...