Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Rabu, Mac 10, 2010

apam pisang coklat

apam pisang yg menyelerakan................ermm dr blog kekawan umi yg baik hati
Salam..ermm kelmarin umi gi jalan2 di hujung jari jer...ermm singgah kat blog kak anisdiary ni..ermmmm~~`http://anissdairy.blogspot.com/ teruja lak umi bila masuk blog ni..apa taknyer rajin sungguh akak kita sorang ni...ermm
"umi pandai salin resep[i jer" abah cakap....kuih tetap beli yg tunjuk gak...ermmm umi tak der bakat lah abah buat2 kuih ni.....bakat umi tang lain kua kua kua
macam best kan resepi apam ni..hari tuh umi dh try..apam coklat....mula2 naik nyer tinggi..bila masak je menjunam turun..tp..tp tetap di puji deq,,puteri dan suami huhuhuhu..di sebabkan umi jarang222 buat kuih...sesekali umi buat mesti,,,suami dan anak,,,,suker kan kan kan..
.
.
.
.
Bahan-bahannya:
Bahan A
2 cawan tepung gandum
2 sudu besar koko
1 sudu teh baking powder
1 sudu teh baking soda
secubit garam halus
Bahan B:
1 cawan pisang emas(pembetulan )) dilenyek
1 cawan minyak masak
3/4 cawan gula perang
2 biji telur ( dipukul sedikit )
Cara-caranya:
1. Campurkan bahan-bahan A dan ayak bersama. Ketepikan.
2. Pukul sedikit telur, tambahkan dengan bahan-bahan B yang lain. Kacau sebati.
3. Masukkan bahan A ke dalam adunan B dan gaul sebati.
4. Panaskan kukusan. Masukkan adunan apam tadi ke dalam bekas-bekas kecil dan kukus 10 hingga 15 minit.
Selamat mencuba Umiliya....

4 ulasan:

tricksrex berkata...

pisang emak tu rupenye camne kak?

UMILIYA berkata...

heheheh ermm pacan ekkkk...silap lahh huhuhuhu

Nida berkata...

Salam Umi...

Wah... nampak sedaplah... nanti nak cubalah resipi Umi... :)

UMILIYA berkata...

salam..ermm nida cuba..lah nanti hantar sini sikit yer..hhehe gurau je...salam

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...