Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Sabtu, Februari 06, 2010

suratan atau kebetulan...



mua mua..mua feeling terus dgr lagu kua kua kua...lagu ni..dulu2 umi suker sgt2 ...jiwang lah konon..jika frust lagu ni ahh   jadi mangsa..kan di putarkan...ermmmm
walaupun suratan takdir yg berlaku atas apa2 sebab dan musabab nyer tak mungkin ,,kebetulan kan kan.....ader gak...di namakan penyebab....untuk menyelesaikan satu2 masalah...tp kalau kita fikir....sesuatu yg berlaku aderlah ujian...,banyak ujian yg ku lalui akhir2 ni...mengajar aku erti kehidupan...di tipu..org dianiyai orng....di fitnah..di khianati,.di...umpat..di keji dan di caci...cewah..banyak tu...habuan untuk ku....sesajer je org kasi...bukan senang nak dapat tu......tak lupa gak aku...dalam nak mengejar bahagia ni...hati2lah..jgn mudah percaya dan terpedaya..jgn sesekali..percaya 100% pada org tu...tak kira dia dekat..atau jauh..dia adik atau kakak..dia kekasih atau musuh....takyah bg 100% ahh kepercayaan...ermm tak kire aahh dia suami ke.r heehhehe takpe..simpan aahh sikit kepercayaan tu...ermmm bukan nak kutuk atau nak perkecilkan..tapi hati2...kalau di fikir awan tak selamanyer cerah...apa yg di coretkan ini...sebagai peringatan ..telah banyak berlaku dan telah banyak pengajaran yang ku dapat....entah kenapa..tetiba terdetik nak coret2 ...entry cengini ekkkk...
.
.
.
.
.
.
 nanti bila org bacer kenapa umi coret2 cengini...takder apanyer..cuma nak je hati2 tak nok doh bg kepercayaan sgt2 kat org....jika kepercayaan yg kita bg kat seseorang..org tu mengkhianati..bg ku...selamanyer tak kan ku percaya lagi./..ermmm kenapa keras nyer hati ini.....
Ya Allah semoga kau lembutkan hati ku..tenteramkan jiwa,,ku,,lancarkan lidahku dgn ayat2 al-quran
 ................
sebagai pengajaran untuk yg masih hidup...mencari kehidupan ini..sgt sukar...lagi dekat kita dgn Allah selagi banyklah ujian yg kita kene tempuhi.....sebab tu...kehidupan ni...kalau tak di lalui dgn dugaan dan cabaran....tak der erti sgt hidup ini...org yg beriman..lagi banyak dugaan nyer..kita yg cinonet ni..jika di beri sedikit jer ujian...mesti melenting nyer..tak kata kat org,,kata kat diri sendiri jer...huhuhuhuhu.dan tak tujukan kat org tuju kat diri sendiri jer..padan muker aku..huhuhuhu
.
.

.
 pernah gak dgr satu kata2 tu,,,nak kata kat org tenggok diri kita dulu..nak kata kat anak org tenggok anak kiter dulu..nak kata kat isteri org tenggok isteri kita dulu,,,nakkkkkkk kata kat suami org tenggok suami kita dulu jem jem jem..
lps ni..nak tenggokkkkkkkkk suami kiter ekkk
 
hhehhee tenggok abah tenggok umi hehehe


heheheh
heheheh
hehehhe
setuju ke tak???

hasil terjehan dr blog..umi suker sgt2 entry2 cengini dapat manfaat..pengajaran dan banyak2 agi ahh untuk diri yg daif ini..huhuhu
http://merahsamar.blogspot.com

Langit Tidak Selalu Cerah

Ini kisah alam nyata dan tiada kena mengena dengan apa yg berlaku di alam maya....semoga ianya menjadi iktibar pada diri saya supaya lebih berhati-hati dan tidak terkena perkara yang sama berulang-ulang... dan peringatan bagi sekelian teman-teman supaya lebih berhati-hati juga....

Saya memetik kata-kata ini dari buku Jangan Bersedih 1...mukasurat 60 perenggan ke-3..


Semua orang boleh diajak bersahabat kecuali seorang pendengki...sebab seorang pendengki akan selalu membawa kita agar

meremehkan nikmat-nikmat Allah...
menanggalkan semua keperibadian baik kita...
melepaskan ciri kehormatan kita....
dan meninggalkan semua sejarah baik kita.
.Itulah hal-hal yang akan membuat seorang pendengki menerima..
.meskipun mungkin dengan berat hati anda sebagai sahabatnya.......
Akan tetapi bukankah kita harus berlindung kepada Allah dari kejahatan seorang pendengki apabila ia dengki........

Betapa pun, seorang pendengki itu tetap seperti Ular Hitam berbisa yang tidak akan pernah diam sebelum menyemburkan bisanya pada tubuh yang tidak berdosa.....

Sesungguhnya anda diperingatkan agar jangan sekali-kali cuba untk memiliki rasa dengki .

Berlindunglah kepada Allah agar tidak bergaul dengan seorang pendengki...
kerana Dialah Allah yang selalu mengawasi anda........
 

2 ulasan:

nza berkata...

wah romantik gitu...

betul tu umi, kita xboleh meletakkn 100% pengharapan n kepercayaan kpd org lain w.pn suami sndiri...jika dikecewakkn, nescaya kita akn kecewa tramat sgt...

UMILIYA berkata...

betul kak nza

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...