Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Isnin, Februari 01, 2010

CARA NAK DIET

Kurangkan makanan berkanji/karbohidrat.
(Saya tidak makan nasi selama pengambilan JDM5. Jika anda tidak mampu ikut, mulakan dengan perlahan-lahan).

Berhenti mengambil gula dan kurangkan pengambilan garam.
(Gula jika tidak digunakan akan menjadi lemak, dan garam pula akan menakung air didalam badan seterusnya menyumbang kepada kenaikan berat badan.)


Kawal pengambilan kalori seharian, ambil 1000 kcal sehari.
(Sentiasa membaca label makanan untuk mengetahui kalori yang diambil atau boleh rujuk disini

Jangan makan lewat malam. Pastikan makan selewat-lewatnya 4 jam sebelum tidur.
(Apa yang saya lakukan makan malam diantara jam 6 hingga 8 malam, selepas itu hanya minum air kosong atau milo panas, Jika terasa lapar, hanya ambil sedikit queker oat bersama milo panas.)

Buat senaman atau rajin-rajin mengerakkan badan seperti mengemas rumah.
(Setiap senaman atau gerakan badan akan membakar kalori di dalam badan anda.)

Minum 2 - 3 liter air sehari
(Lagi banyak anda minum, lagi mudah proses penurunan berat badan berlaku kerana sel-sel badan sentiasa dalam keadaan aktif.)


Anda tergolong dalam ketegori yang mana? Cadangan Aturan Makanan

Diet 1 ~ (Berat kurang dari 80kg) - 1 pack/day
Pagi : Hanya Jusmate 5
Tengahari <1:00 - 2:30> : Gantikan dengan sedikit makanan ringan seperti sup sayur, tomyam atau sandwich. Hanya sedikit nasi jika perlu.
Petang <6:00 - 8:00> : Ambil buah-buahan seperti apple hijau.

Diet 2 ~ (Berat lebih dari 80kg) - 2 pack/day
Pagi : Hanya Jusmate 5
Tengahari <1:00 - 2:30> : Gantikan dengan sedikit makanan ringan seperti sup sayur, tomyam atau sandwich. Hanya sedikit nasi jika perlu.
Petang <6:00 - 8:00> : Ambil buah-buahan seperti apple hijau.
Malam : Ambil Jusmate 5 sebelum tidur.

Diet 3 ~ (Untuk mereka yang ingin kempiskan perut buncit)
Pagi : Ambil separuh dari pemakanan biasa.
Tengahari <1:00 - 2:30> : Ambil separuh dari pemakanan biasa.
Petang <6:00 - 8:00> : Ambil Jusmate 5 sebelum tidur.

Peringatan :
Campurkan serbuk Jus Mate 5 dengan 400~500ml air sejuk dalam bekas 'shaker bertudung' goncang dan JDM5 sedia diminum.

Pastikan tidak makan sekurangnya 2 jam sebelum/selepas minum JDM5.

Minum air ekstra 500 ml ke 1000 ml sehari, untuk sel-sel berada dalam keadaan aktif.



2 ulasan:

nza berkata...

betul tu umi, sejak kak nza kurang mkn nasi, berat bdn dh brkurangan....mmg nasi mengemukkn sbnarnya...

UMILIYA berkata...

tu lah insyallah umi ..baru je nak cuba..alhamdulillah sebulan baru kurang mkn nasi dah turun 5 kg keh keh ..nak turun agi..minum air masak je banyak..insyallah..nak seribu daya tak nak seribu dalih kan kak nza..sebelum ni umi leke je...ngen keadaan diri..sekarang terasa sedar dah..cian umi huhuhu

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...