Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Selasa, Januari 26, 2010

terbaca,,,larangan2 rasulullah

assalamualaikum..sesi menginsafkan diru ku ..yg jahil ini........telah berkali2 duk baca..duk belek2 diary lama2 tetiba terbaca coretan2 yg pernah aku tulis suatu masa dulu..sewaktu....terdengar suara alunan seorang ustaz sekarang dia dah arwah....(ustaz isa)..aku teringat akan2 kata2 nyer banyak menginsafkan aku sebagai seorang isteri ...serta ibu dan seorang anak...kepada ibu ku yg di sayangi..dan arwah ayahku...yang sgt2 aku sayang dan hormati....al-fatihah untuk ayah...semoga ayahku...di tempatkan di tempat2 org 2 yg beriman...aminn
........................
coretan2 dalam diary lama aku.
.
.
.
*~Nabi Muhammad S.A.W berpesan
~~~~jangan bergaduh ngen suami waktu hendak tido
~~~jgn bergaduh waktu hendak makan
~~~masam muka tak bau syurga(derhaka kepada suami)
~~~khatam quran di dunia(nanti kita kan di ajar oleh mungkar nangkir) sebelum bertemu dgn ALLAH...bayangkan ermmmm
belajar di waktu kecil....seperti melukis di atas batu....
belajar di waktu tua...seperti melukis di atas air,
pesanan>>>
jangan sesekali ibu-bapa mengatakan...sesuatu yg tak baik kepada anak2...kerana kata2 ibu bapa sebagai doa.
jangan sumpah kepada anak-anak.
nasyid ni...sayu bila di dengar...
pertama pada ibu...
kedua pada bapa...
memohon terima kasih,
beriman kepada nyerr....
agar ku tak ...hancur usia tubuh
.............lupalak pulak keh keh.........
"wahai anakku.....cuba mu ingat... budi ibumu....banyaknyer sgt.....makan dan minum.....
ibu mu bertenat......
mintak anaknyer...bersabar sgt2......
Hati seorang isteri seharusnyer..berada seratus peratus...di dalam diri suaminyer........
hati seorang suami seharusnyer berada sepenuhnyer dalam diri isteri.......
memberikan hati kepada yang salah.....akan membuahkan hasil yang salah..
hati seorang yg tenang
Asas kebahagiaan bermula dr seorang suami yg beriman,isteri yg beriman dan anak2 yg beriman...
seorang wanita yg tenang dan berbahagia adalah seorang yg:
~ Selalu berada di rumah tiada urusan mustahak di tempat lain.
~selalu megembirakan suami dgn layanan2 klas satu...fuyoooo
~mudah tersenyum dan mudah minta maaaf apabila melakukan kesalahan
~memelihara kehormatan diri
~minta izin drpd suami...lebih2 lagi!dalam soal membuat keputusan......yg melibatkan dunia luar...(ermmmbanyak aku tak ikut ni...ermmmm) ya allah ampuni lah aku...atas dosa2 aku sebelum ini.
~Mengurus rumah tangga dgn ikhlas
~Tidak mendesak suami(banyak kali doh desak suami..Ya Allah dosanyer aku)
~Sentiasa malu dgn suami( ermmmmm insyallah)
~taat dan patuh(( pernah..gok melawannn)
~Jaga kecantikan dan kebersihan diri( insyaallah..semoga aku insaf)
~Sentiasa bersyukur
~Sentiasa merasakan suami ader kelebihan(sokmo....berasa suami tu lebih dohhhhhh..keh keh keh)
KELALAIAN MERAWAT CINTA...AKAN MEMBAHAYAKAN PERKAHWINAN....RAWATLAH CINTA DENGAN BINAAAN SAYANG DAN KEMESRAAAN.
sENtiasa memohon kesejahteraan daripada Allah S.W.T supaya di satukan hati..di berikan rahmat olehnyerrr...
~berusahalah untuk menjernihkan...suasana walaupun itu bukanlah mudah,namun kejernihan itu akan dapat di capai jika kedua-duanyer mahu mencapainyerr...
pergaulan bebas menyebabkan seseorang terjerumus kepada gejala negetif

Tiada ulasan:

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...