Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Khamis, Januari 28, 2010

ikan bawal 3 rase ku

assalamualaikum...hari ni khamis...ermm jap je...dah nah habis bulan january ermmm....tugasku sebagai suri rumah tangga sepenuh masa...ermm best nyer duk umah..banayk lak kijer2 yg dapat aku buat./..heheheh

,,bangun pagi2 dah namapk itu dan ini...pagi2 ni...dah mula..duk jeling je pc heheh cian..je..internet duk sajer2,,,tanggal mula lah mengatal....buka blog jap..heheh jap2 agi umi nak uruskan umah tangga...
hari ni....suami tercinta kijer pagi...dan anak tersayang pun pergi sekolah..selesai buat sarapan....umi pun terus masuk bilik membaca ni.....jeling2 blog2..jap2 agi nak membasuh dan lipat baju yg semalam dah di angkat keh keh keh.
,
,
,
,


seronoknyer jadi suri rumah tangga ni.....tak boring ponggggg,
heheheh...sambil..memasak untuk suami..dan anak...leh gak menjahit..berblog dan..mengintai apa2 yg menarik dalam majalah...dan..boleh aah mereka2 ....tul tak???
......citer pasal kelmarin...
kelmarin abah kijer mlm..siang off..kul 9 lak adik lelaki..umi call nak ajak jalan kat bandar kt..hajat dia nak je cari baju..terengganu nak bawak balik ke sabah...umi pun apa lagi..tump[ang sekaki...
planing dia nak beli subang untuk...wife dia....umi lak nak baiki gelang tangan yg dah lama putus..insyallah minggu depan leh ambik..cincin bertunmang umi pun...besarkan sikit keh kehkeh..sebab jari-jemari ku..yg dah membulattt..
kelmarin gi...singgah....pasar payang...duk jeling baju untuk umi dana alya...berkenang gak..baju..muslkimah kecil....umi ambik saiz 32...alih2 balik....alya nyer dah tinggi upernyer...tak muat huhuhu.....kene gi...tukar .,,,insyallah hari sabtu umi nak gi semula..
...............................
lps ke...pasar payang gi,,,giant kebetulan abah nak bayar bil elektrik dan sambung roadtex kereta..umi ngen adik ipar survey selipa...ermmm selipa umi dah nak putus jadi......keh keh keh berkenan ngen satu selipa kat bata tu..harga dia murah je...tapi best lak bila di sarut...kuh kuh
rm24.99...cash hehehe
..mulanyer adik ipar yg beli kasut untuknyer...tetiba nafsu ku melonjak2 nak jugak--nak jugak ...ermmmm
..
..
..
..
..
dapatlahh satu pasang......sementara tunggu abang dalam pos malaysia....umi ngen bonda serta adik n adik ipar...duk kat kosi ogawa tuh huhuhu..hilang lenggoh..terasa cam berkenan je..taruk satu kat umah leh gak keh keh keh
lps balik dr kt....umi gi cari barang kit untuk masak....nak jemput adik n adik ipar yg balik dr sabah tu...ngen bonda dan familiy...ajak datang makan nasi malam ni...heheh alhamdulillah umi masak simple je....sambal belacan....
..
gulai lemak cili api.....sotong campor udang
.

.
goreng sayur campur
.
.
.dan masak 3 rase ikan bawal keh keh keh..
bawal yg di pelihara oleh abah heheheh,,,dah korban kan tinggal sekor lagi......tunhgu masa nak...je di....bakar lak..kel marin test kuali baru huhuhuhu..cepat masak..langsung tak melekat...ermm belilah jenama suri heheheh
 
 ermmm ikan bawal yg telah siap...erm nyam nyam nyammm



.
. salah sekor atara bawal kat atas tu dah jadi mangsa heheheh



sebahagian....adik2 umi....adik lelaki...yg no 10,no 11 dan adik pompuan yg no 12 heheheh adik bo9ngsu...adik ipar...lelaki dan pompuan serta bonda tercinta,,,


2 ulasan:

nza berkata...

betullh, jd suri rumah dh xboring cam zaman dulu2...lagi bestkn, byk masa di rumah..xmcm kak nza ni trkejar sana sini...hu

sedap tu ikan msk 3 rasa...nk ckit...

UMILIYA berkata...

hehheeh takpe kak nza ...dah ader kerjaya..kerjaya kak nza lagi murni...ermm menurunkan ilmu yg berguna untuk anak bangsa heheheh....ermm ikan tiga rase...resepi dr internet keh keh keh

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...