Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Rabu, Januari 20, 2010

diary umiliya

Salam hari ni rabu...seperti biasa umi pagi2 siap kan bekpes untuk liya dan abah....hari ni abah ader umah...dah lama umi tak habiskan masa bersama 2 abah camni...dah lama sangat....sebelum ni umi kijer ....mulai 1 hb 1 2010 umi dah ber azam nak kerja kat umah je...alhamdulillah Allah telah kabulkan doa umi dan kekawan yg sudi mendoakan kejayaan umi....ermmm selama 10 tahun umi telah mendiri kan umah tangga...dan hari2 terakhir terasa sesangat bermakna...dr sehari ,,ke sehari umur sudah meningkat...kita tak tahu..bila ajal kan menjempu kita..waktu2 terakhir inilah kita nak....banyak2 kan beramal kan kan kan....tak banyak...sikit2 pun cukup aahhh,,,memandangkan sebelum ni...banyak nyer kejahilan dan kealpaan..yg hanya kita perolehi....

.....umi banyak sedar ..kesilapan yg telah di lalui...kekurangan itu telah mengajar umi untuk berubah...dr seorang yg.....lemah insyallah nak menjadi seorang yg berkeyakinan...ermm..alhamdulillah ..berkat kesabaran...dan juga....semamngat suami..kawan2 dan keluarga....umi dapat juga.....merasai .....kehidupan yg sebenar...

walaupun banyak liku dugaan  dan cabaran yg di lalui..pada tahun terakhir...tahun 2009 banyak kenangan pahit dalam hidup ku......dan keluarga....dr situ lah aku..cuba untuk perbetulkan diri..menjadi seorang insan///yg berhati mulia..insyallah doa dan azanku..untuk merubah klehidupan sekaligus..merubah dr seoarng yg lemah kepada seoarng yg berhati mulia...insyallah...jika...benar ...dan jujur...kerana Allah...kita aklan dapat mencapainyer..insyallah...

Selama 10 tahun melayari ....ikatan perkahwinan dgn insan yg tersayang..aku banyak blajar tntang kehidupan....banyak halangan dan dugaan selama perkahwinan kami...ermmm..tak di nafikan....susahnyer untuk mengecapi bahagia...."semoga A;llah satu kan hati2 kami..semoga Allah..panjangkan jodoh kami..dan semoga Allah beri kan keberkatan kepada kehidupan rumah tangga kami ...aminnnn

aku sangat menyanyangi insan ini...yg bergelar suami....banyak dugaan yg klami terpaksa tempuhi bersama ...alhamdulillah..setiap dugaan itu membawa suatu rahmat di sebaliknyerrrr

aku cinta dia hehehe

Tiada ulasan:

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...