Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Selasa, Januari 26, 2010

Bila melihat kelemahan diri..

Assalamualaikum..
ermm bila melihat kelemahan yg ader pada diri..terasa sgt diri ini ..terlalu kerdil...dahlah...
diri ini cukup jahil....
bertambah pulak,,,keadaan ermmm ....bila duk fikir2 teruknyer rupa aku...ermmm
(saje jer bukan tak terima...ini sebagai..smgt baru)
berat badan yg..tersgt2 berat nyerrr..mencecah ke angka.....3 ermmm awal tahun....mencecah ke angka 100....kg..ermm buruknyer rupa..org gendut huhuhu..kesian lak si suami..duk nasihat berbuih2 mintak kurang mkn...dan lagi mintak,,,aku mkn apa2  ubat2 yg di beli....aku buat dekkk jer.....tetiba...terasa gak....ermmmm camna...klau aku jatuh sakitt ke..hape ke...ermm nauzubillah...
aku terbaca banyak gaklah....article tentang penyakit2 berbahaya..kerana kegemukan ni...ermm tambah lagi duk jeling2 kawan2 blog semua nyer slim..dan langsing....
tadi bila gi jengguk....satu blog kekawan..yg dr dulu lgi umi duk intai je..suker sgt,,,
baca entry dia td..terasa lak...dia yg slim moling..duk jaga...aku ni..yg macam..tong drummm..pun tak terasa ermmm
http://viruspadu.blogspot.com/
alhamdulillah...masuk tahun baru umi berazam sampai ke loni.....dah turun 5 kg..tu pun hari tu..deman kalau tak tak tau aaahhh...sekarang baru jer...turun 95...ermmm
kegemukan itu....banyak....menjadi punca2 ...
1..........susah dapat anak
2...........pergaulan dgn kawan2  jg rasa terasing jer..
3.........selalu merasa rendah diri.....
4.................malas
5.............lembab..
banyak aaah agi kekurangan aku...ermmmmmm
Ya Al;lah kau kuat kan lah semangat untuk aku....menguruskan berat badan huhuhuhu,,,semoga di permudahkan rezeki  anak lagi....bimbang gak...keadaan kita camni...kangggggggg suami cari lain...ermmmmm ...nauzubillah
....kekawan doakan kebahagiaan umi ya,,,,
dulu sebelum kahwin........baru je 65 kg ermmm...baru je ke???memang asal dah gemuk pongggggg,,,heheheh lps bersalin....naik 10 kg ....jadi 75...kg.....mula gelabah katak.....
tetiba.....
.
.
.
 timbangan tu melonjak naik.....
selepas...kemmalanagn..tahun 2004
lps je operation....melonjak..lah naik...ke angka 95kg....
1............selama 25 hari ....terbaring je atas wad HTTA..KUANTAN..
2..............satu tahun gak....duk terbaring jer.. mkn pun org sediakan...masa tu duk
kat umah bonda.....semua bonda uruskan (cian bonda dan arwah ayahku)banyak pergorbanan mereka pada aku....tak lupa jugak buiat suami terci8nta..dan adik beradik..yg banyak membantu..masa aku dalam kesusahan)
sedeyyy nyer pulak..imbas kembali zaman2 itu
3,,,,,,,,,,,,,,,,,tak boleh..berjalan guna wilchair je....tak pakai tenaga,,langsung.....sebab tu lah terkumpulnyer lemak2 di lengan2 ermmm
sedeyy nyerrr
4...........selepas tu....selama 7 tahun gak.....umi tak berkejar ngen anak kecil...asyik duk sajer2 ajer...tak timang anak,,,tu lah jadinyerrr.....kenaikan.....berat badan yg melonjak2 tu...alya pun masa tu...dah pandai bawak diri..bila duk tenggok umi dia ..yg susah payah..berjalan ermmm pakai tongkat...sampai 2 tahun gakkk
.................
kerana itu....ingin ku berusaha..menguruskan berat badan ku..............insyallah..pertama..
1..........kurang kit mkn ya,,,,,,,umiliya......
2..........minum banyak air kosong je
3..........senaman 30 minit setiap hari..sekurang2 nyer kan kan kan,,sebab sekarang dah jadi suri rumahhhhhhhh tangga sepenuh masa.....banyaklah masa tu ken ken
4..........nak berbengkung pulakkk
5...........nak bertungku pulak keh keh keh...
satu agi jem jem jem...
semoga Allah berikan aku kekuatan ..........
aminnnnnnnnn
......................
dulu
masa ni  tahun 2003 ....baru lps pantang 100 hari ....arwah anak lelaki(aidil haqem)...
masa ni baru je 68 kg...kot lupa gakkk..kanggg sodap jer tenggok...gambar masa zaman2 dulu ermmm sekarang nak tenggok gambar sendiri pun malu...bayang kan..org lain...jeling pun tak nak kan kan kan........
sekarang
teroknyer ropa ku.....lemak yg menjalar2 di badan..jgn bayangkannnnnnn nanti pengsan huhuhuhu

Tiada ulasan:

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...