Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Ahad, November 22, 2009

alya dan adik aufi



 dah lama ekkk lya  dok tenggok adik aufi,,,,seminggu dah ekk,,esok nak ke kuantan lak,,,alya dah janji ngen umi,,nak tido umah adik aufi cuti sekolah ni,,,,huhuhu 24 hb 11 ni,,,,kakak aku kat paka nak ajak alya  ke sana,,raya haji ni balik ahh,,dah lama dia nak ajak liya gi umah dia,,,,biasanyer aku tak kasi,,,maklum aah anak sorang dia pun ader anak sorang gak,,pompuan gak,,kakak aku ni,,,dah banyak kali keguguran,,,tak lupa aku,,,dah 4 kali,,kut yg pertyama  3 bulan,,kedua 5 bulan,,dan yg last,,,6 bulan dah cukup sift sedih,,,,dia punya peranakn,,lemah,,tak kuat,,,kali terakhir dia ngandung 2004 last keguguran,,tahun,,aku kemalangan tu,,,sedih sgt,,,anak dia yg ader tu,,,dah 7 tahun nak masuk 8 tahun dah tahun ni,,,,kakak ambik,,anak saudara ...anak abang ipar,,,dia bg kat kakak ku,,jaga umur soima(anak saudar) baru 2 bulan ,,,,sama je ngen masa tu,,umur arwah anak,,,ku,,baru je,,,1 bulan ,,,soima ngen arwah,,,beza umur 37 hari je,,,soima lahir

21 hb 12 tahun 2002
....
....
...

.
arwah lak,,di lahirkan
14 hb  01 2003

ini lah potret arwah anak ku
time ni,,,soima,,ngen arwah sama2 kecill,,waktu tu,,kami,,tinggal kat damansara,,,kakak duk quartes yg sama,,,kaka duk tingkat 3 dan aku lak,,tingkat 4,,,kalau nak tau,,camna aku di ketemukan heheh dengan suami,,ku,,kui,kui,,kakak ku yg ni lah,,yg rekemen kan,,heheheh time tu,,,aku ke kl,,tahun 1998 gi jalan2 kat umah kakak heheh masa tu,,,jem jem,jem,,ader lah citer ,,,kenangan lama,,huhuhu




ini gambar soima,,,sepupu alya,,,inilah anaknyer kakak aku,,huhuhu time ni,,raya tahun ni,,bergambnar kenangan ngen alya,,,umah bonda aku
 tenggok alya di pagi raya,,awal2 lagi dah duk kat kubur adik dia,,,time ni,,umi ngen abah masih atas masjid agi,,huhu
AL-FATIHAH UNTUK AHLI KUBUR,,AYAH DAN ARWAH ANAK KESAYANGAN KUADIK WADEK,,TU,,,,,KAKAK AKU,,YG KAT TENGAH TU,,,GAMBAR NI DIAMBIK TIME AKU BUAT OPEN HOUSE KECIK2 RAYA TAHUN NI AHHH
hheheheh kelakar lak,,umah sempit,,terpaksa aahh sampai keluar mereke mkn heheheh huhuhu umah yg cinonet,,alhamdulillahhehhehe gambar2 lama lak
.


rumah ku syurga ku

huhuhu tenggok kaki anak dara ku,,,kaki itulah yg dulu nyer,,,besar dua jari,,tenggok alya  kaki alya dah besar,,,,dulu umi lahir kan alya,,,cuma besar 2 jari umi,,aja,,alya jgn derhaka,,ngen umi,,ngen abah ya,,,abah dia selalu,,bg tau jgn derhaka kat ,,umi,,sebab..syurga itu di bawah tapak kaki ibu,,,,huhuhu dia leh tanya,,,,ooo kenapa tak bawah kaki abah je,,huhuhu adoilah anaku ,,,,abah terang kan,,,kat dia,,,jgn nak derhaka ibu,,,sebab,,nanti masuk neraka,,,dia jawab,,,kat sekolah cikgu bagi tau,,kalau ibu,,panggil time kite solat,,kita kene,,jawab,,,huhuhu,hari tu,,ummi panggil,,dia,,,umi tak sedar lak lya ngah solat,,tetiba dia jawab,,,

umi: alya ooo alya

alya:ya ummi,,,kakah tengah sembahyang 

umi:aku intai kat bilik dia ,,,oo dia ngah solat,,,

lps tu,,,aku faham lah dia,,sekarang dah faham apa itu,,,syurga di bawah tapak kaki ibu,,,,sebab time dia kecik2...dia pernah tanya,,,umi,,,kat aner ya syura,,,kat tak nampak pun kat bawah kaki umi,,huhuhu,,,,,,,,,soklan cepu mas,,heheh umi citer2 ahhh bg dia faham,,lps tu abah sampuk,,kalau nak tau,,,abah ngen ummi....ummi lebih penting tau liya,,,sebab   sabda nabi muhammad s.a.w>>>seorang sahabat baginda bertanya...siapakah yg mesti kita hormati,,,pertama,,,nama jawab,,,,ummi,,,,kedua,,ummi,,jugak,,,ketiga,,ummi,,jugak,,,,lps tu..baru ayah,,,,kan kan,,,itulah lebih kurang tak reti gak,,,,insyallah,,,kat sekolah,,,cikgu agama,,banyak,,,ajar anak2,,kita,,ya,,sebab umi,,pun jahil jugak,,insyallah,,,kan ku belajar,,,

rumah ku syurga ku,,,,,,,,,,,,,,,time kerje2 macam ni,,windunyer kat umah,,nak2cuti 2 sekolah camni,,banyak je,,kerjke,,nak di buat terutama nyer,,,alya nyer bilik ahh terasa sgt nak renovete....bilik anak dara

ahad-22/11/2009

insyallah nak try,,ubah bilik lya,,macam,,,gambar kat blok,,http://jariintanku.blogspot.com/

cantik2,,,

lps buat kijer,,,hehehhe  asing 2 bju lya,,yg kecik2,,,nanti nak nak kasi je,,kat sepupu2 dia,,,sebab lya cepat tinggi jadi  pakai2an dia jap je,,leh pakai,,,huhuhu,,tapi tak pe pewaris ader...

mesti suker nyer,,,akhir tahun,,kene lah,,kemas,,2 bilik dia,,,,nak masuk tahun baru,,,hehhe mesti lah,,,ader perubahan kan kan,,apa azan baru alya ???

sudah selesai masak,,untuk mkn malam,,aku kemas bilik alya jap,,,esok,,,ingat nak wak kijer lain lak,,,dah akghir tahun,,nak kemas lah buku sekolah dia yg tahun lepas,,,buku2 teks,,ngen buku2,,latihan asing2 kan,,,taruk satu tempat,,,kang nanti dia besar leh lah dia tenggok,,,apa yg dia belajar,,dan  camna,,,tulisan dia,,,lagi2 aku simpan kertas pereksa..dia,,ltk je,,,kat atas rak,,buku2 teks dia,,,aku simpan sebab ,,buku tu semua,,kenangan,,buku,,tu nanti kalau ader adik leh di guna,,alya sekolah swasta,,takyah lah,,,pulang kan balik,buku2 dia,,,buklu2 teks,,di beli sendiri,,,

tahun depan dah nak masuk tahun 3 makna nyer umur lya dah 9 tahun,,tapi,,,sekarang umur dia,,lom masuk agi lpan tahun heheh pelik2,,,,sebab umur dia,,,baru 7 tahun,,,nanti,,,05---12----2009...barulah hari jadi dia,,,,dia di lahirkan hujung tahun,,huhuhuni baru 7 tahun,,,macam budak agi,,,,umi dah janji ngen liya tahun depan dah darjah tiga mainan2 semua kena kasi org,,atau masuk je,,,kotak hehehhe dah besar,,,tokleh main lagi dah,,,

semalam abg ader umah...aku masak nasi goreng,,,,tenggok alya dah lapr doh,,,

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...