Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Khamis, November 19, 2009

kenangan lalu

duk saja,,tak tau nak wak per huhuhu ,,per lagi,,imbas kembali zaman dulu2,,kumpul gambar 2 raya yg lepas2,,tapi sayang tak banyak ,,dalam simpanan,,,huhuhu

 raya tahun 2009

Raya tahun 2008 raya tahun 2004 Raya tahun 2001

tido umah bonda

tringat lak aku,,ngen tok saudara aku yg sakit,,yg aku gi tenggok ngen bonda kelmarin,,,tok sedara tu,,,tok nenek nyer wife abg aku,,sekarang dia dah tua,,,sedikit2 tak ingat,,banyak yg dia tak ingat doh,,,,aku pun dioa tak ingat,,,lagi,,asyik2 tanya nama,,anak sapa huhuhu cianlak,,,dah tua,,,memang camtu,,kiter pun kalau panjang umur,,sampai tahap tu gak kan kan

dulu masa muda2,,bonder pernah citer,,dia terlalu baik,,ngen keluarga kami,,,masa bonda susah dia banyak bantu,,masa tu,,aku kecik2 agi,,adik beradik pulak ramai,,,tok sedara aku ni,,lah,,yg banyak tolong,,dr segi kewangan,,dan lain2 aah,,,,tu lah,,bonder aku,,,selalu je,,citer kisah2 silam dia,,suami dia baru dah 2 tahun ningal,,dia lak,,baru je,,terlantar camni,,,3 hari lps dia jatuh,,nak ke bilik air ,,ambik air sembahyang,,,lengan kanan dioa patah tu,,,,dah gi hospital,,nak masuk besi tp anak2 tak setuju,,bawak balik,,ubat kampung,,alhamdulillah,,,dah ok,,cuma bengkak je,,lagi,,,selalu je,,nak,,,solat,,,selalu tanya,,masuk waktu ke lom,,huhuhu..ya allah..permudahkan segalanyer bg,,tok sedara ku itu.

sembang2 petang,,

bonda,,duk sembang2 tu,,,ader anak2 datang mesti dia happy,,,boleh gak,,tenggok gelagak anak2 dan cucu2 dia,.,,panjangkan lah umor bonda aku yg aku sayang dan cintai

nilah kak ipar ku yg ciut miut,,,walaupun umurnyer baru je,,,29 tahun tapi,,sebab nikah ngen abg,,pangkat kakak lah heheheh,,dulu ,,kawan  baik aku,,,,dia sepupu,,belah bonder...last2 jodoh ngen abg,,,eesekarang jadi kak ipar lahh

b

ni lah abg aku yang ke,,7 ,,huhuhu nakal,,,sesangat diani,,selalu aja,,,kenekan org,,huhuhu lawak2 heheh norty boy kan kan selalu aja buat memek muka dia,,,,eee geram ngen dak irfan ni huhuhu tenggok anak sedara yg nakal,,,,dialah pengubat rindu kami,,,,bila tenggok anak abg ni,,tringat aku kat arwah anak lelaki,,,,kami,,,kalau umur arwah panjang ,,,dah seusia,,ngen anak abg ku,,danial,,huhuhu

bercanda tepi kolam hehehhe

vedeo pasti alya

hujan

assalamualaikum..
pagi yg sjuk,,hari ni,,hujan sejak semalam agi hujan,,tdi time hujan aku kuar gi main2 air heheheh best nyerrr,,ingat masa kecik2 dulu main hujan,,huhuhu time hujan2 camni,,aah rajin turun kat bawah umah,,,nyapu sampah,,eeeeeeeee,,,hari liya last sekolah,,sebulan nanti dia cuti,,mesti tiap2 hari dia boleh mandi hujan,,,,kat umah bonda,,,,air paras lutut kui kui dulu ahh,,sekarang tak lagi doh,,,bawah lutut ahh kut,,,,
tengah hujan lebat ni,,,
banyak kan kan air hujan,,kit agi nak masuk dapur umah bonder
tadi main2 air,,sambil candit
gambar adik ngah cuci kolam ikan dia,,,jap jap agi ahh taruk gambar ekkk,,lom,,,masuk kat komputer agi,,,,
kolam ikan umah bonda hehhehe

hari terakhir sekolah tahun 2009

alya balik sekolah doh,,,bawak tuperware dia,,yg taruk agar tu huhuhu
semalam tido umah bonda.pgi ni liya last sekolah agar dah siap,,,tak dipotong agi,,,,bawak aja camtu,,nanti cikgu dia yg potong kat sekolah....
huhuhu hari ni buat agar2 tak berapa menjadi,,nak buat agar2 kastad,,ntah kenapa tak rase kastad,,,hehehehentah2 tu bukan kastad..tepung jagung huhuhu
contoh2 resepi agar kastad
** Bahan untuk agar-agar :  300ml air  200ml susu cair (saya guna susu segar)  125gm gula pasir  2 sudu besar serbuk koko  1 sudu besar serbuk agar-agar  ** Bahan untuk kastad :  500ml air  400ml susu cair / susu segar  250gm gula pasir  10gm serbuk agar-agar  1 1/2 sudu besar tepung kastad - dibancuh dengan 3 sudu besar air  Cara-cara ** Untuk agar-agar : Masak air, susu dan gula pasir hingga mendidih. Masukkan serbuk koko dan kacau rata. Masukkan pula serbuk agar-agar dan masak hingga mendidih.  Tapis agar-agar ke dalam loyang dan sejukkan. Apabila telah sejuk, potong dalam bentuk dadu yang comel-comel. Ketepikan kejap.  ** Untuk kastad : Masak air, susu dan gula hingga mendidih. Masukkan bancuhan tepung kastad dan kacau hingga sebati. Masukkan pula serbuk agar-agar dan masak hingga mendidih dan pekat.  Tuang bancuhan kastad ke dalam loyang (bukan dalam loyang agar-agar tadi) dan masukkan pulak agar-agar yang dipotong dadu tadi. Sejukkan hingga keras. 
.

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...