Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Khamis, Disember 10, 2009

lawak2 nyer lah...sakit pewot weh

Ter'bersalin' 7 Months, 2 Weeks ago Karma: 0

Seorang wanita muda telah ter'bersalin' di dalam sebuah lif. Dier pun malu macam nak giler dan tak mahu kuar dari lif itu. Pihak pengurusan bangunan pun memanggil polis, bomba dan psychologist untuk pujuk dier keluar. Psychologist tu pun cakap ler,

"Cik... keluar lah... aper nak dimalukan... perkara biase jer nih." Wanita muda yang terbersalin itu pun menjawab,

"Tak mau, tak mau, saya malu." Psychologist itu menambah, "Alah cik... tahun lepas saya ader 1 kes lagi teruk... pompuan tu beranak dalam longkang!!"

Mendengarkan kata-kata Psychologist tu jer, wanita muda tu terus meraung bagai nak giler lalu berkata,
"Yang tu pun saya gak, uhwaaa..!!!"

ni gambar siapa

Seorang wanita telah mengajak teman lelakinya ke rumahnya supaya dapat berdua-duaan di malam minggu. Jadi teman lelakinya bersetuju. Tau-tau sajalah apa yang dia orang buat di malam minggu tu berdua-duaan di dalam bilik wanita tu….. kira malam minggu tu milik dia oranglah. Selepas selesai melakukan adengan yang dicensoredkan, si lelaki ni pun berehat sambil mengambil rokoknya tapi mancis takder.

Bertanyalah si lelaki ni kepada teman wanitanya; “Darling! ada mancis tak?”. Ada kat dalam laci sebelah katil tu”, jawab si wanita tu. Masa buka laci tu,terpandanglah si lelaki tu sebuah potret lelaki di dalam laci tu. Bertanyalah si lelaki tu pada teman wanitanya; “Gambar siapa ni yang? Gambar suami sayang ker? “Bukan” jawab si wanita tu. “Kalau bukan gambar suami sayang, gambar tunang sayang ker?”, “Bukan jugak” jawab wanita tu lagi. “Kalau bukan jugak, habis gambar ni gambar siapa?” tanya silelaki tu untuk mendapat penjelasan lanjut “Yanggg! Gambar tu adalah gambar saya sebelum saya menjalani pembedahan jantina” jawab si wanita tu dengan penuh manja.

AAAaaaawwWW?
surry ye,,,sape2 yg baca ni..terase macam....lucah je..ekk ermm ni semua lawak je 
 
 Semut hemut kemut
Limah atau nama singkatannya Mah baru saja berumahtangga dgn suaminya
Seman atas dasar pilihan keluarganya dan tinggal di kawasan perkampungan.
Walaupun Seman sengau orangnya, Mah tak kisah malah mereka begitu bahagia
dan tiada sebarang masalah yg terlalu besar sama ada dari segi komunikasi,
nafkah zahir atau pun batin. Cuma ada kalanya Limah tak dapat nak memahami
apa yg suaminya cuba nak bagitau.
Pada suatu malam Jumaat, mereka berdua bersetuju untuk membuka 'kaunter
pembayaran nafkah batin'. Kali ini Seman agak letih sedikit disebabkan pd
siangnya tadi dia pulun toreh getah sampai 10 ekar. Maka seman tidak mahu
bekerja keras untuk sesi tersebut dan dia mengambil keputusan untuk
berperanan sebagai 'org bawahan' sahaja. Setelah tiba waktu yg sesuai,
Seman pun berbaring terlentang dan 'transaksi pembayaran' pun bermula.
Nak dijadikan cerita, dalam masa urusan tersebut seekor semut api telah
jatuh dari siling ke atas katil dan merayaplah sehingga terjumpa dgn dua
buah 'batu lembut' kepunyaan Seman. Oleh kerana pada masa itu semut
tersebut mendapati 'batu2' tersebut seperti hendak melompat2 bagaikan nak
menindihnya maka semut api tersebut terpaksa mempertahankan diri dgn
menyepit sekuat hatinya 'batu lembut' tersebut..

Seman yg dari tadinya sedang asyik "hedap..hedap.." tiba2 terkejut dan 
merasa sakit lalu bersuara dgn agak kuat sedikit.. 
Haduh Mah..hemut..hemut..hemut.." kata Seman.

"Dah kemut ni bang" jawab Limah.

"Hemut... hemut...hemut... higit helur hahu " sambung Seman yang cuba 
cabut anunya. Tapi masih dihalang oleh Limah. 

"Dah kemut dan gigit kuat dah ni bang. Nak kemut dan gigit macam mana
lagi" sambung Limh lagi dalam nada merenggek berahi.
"Laaa Mah... haduhhhh.... hemut higit hagi huat" celah Seman. 
"Bang.. tgh kemutlah ni..nak gigit kuat camna lagi... Dah habis gigit dah
ni .." sampuk Limah.

"Iskh...iskh..ishk.. hak haham la Mah ni. Hahu hata hemut hat helur hahu.
Haku nak habut hulu" balas Seman. 
"Masa ni mana boleh cabut bulu bang, kok ya pun tunggu la selesai dulu
baru cabut bang" balas Limah yang hampir kecewa kerana ganguan tersebut.
"hukan.. hemut higit hat helur hahu..." 
"mana boleh sampai telur2 pun masuk bang..ni dah habis dalam dah ni.."
Limah yg dari tadi sedang astik menerima bayaran rasa sedikit terganggu
dengan kerenah Seman tidak berapa nak peduli dan tidak mahu berhenti 
kerana dia merasakan masa untuknya menutup kaunter sudah hampir tiba.....
Limah semakin laju membuat 'kira2' sedangkan seman dibawah terkulat2
terpaksa memberi bayaran dalam antara sedap dan sakit. Si semut ni pulak 
bila keadaan semakin tak menentu kerana gegaran gampa bumi yg semakin
menjadi2, dia pun mempertingkatkan kuasa dalamannya untuk menggandakan
serangan keatas 'batu2' yg mengancam keselamatannya..
"Haduh Mah... hakit.. hedap..hakit mah.. hemut hat helur hahu mah.. hemut 
hakin huat mah hat helur hahu.."
seman sendiri dah tak tau macam mana nak bagitau Limah.. sedap ada..sakit
pun ada..
Limah yg merasakan sudah tiba waktunya untuk dia menutup kaunter, terus
menggandakan kuasa dalamannya untuk membuat 'kira2' dgn laju sekali begitu
juga si semut tadi semakin kuat goncangan 'gempa bumi', maka semakin
kuatlah dia menggandakan serangan.. keadaan berlanjutan lebih kurang 2
minit seterusnya dan dalam masa itulah si Seman tak habis2 bising..
"aaaa...hedap.."
bila semut api tu ketip kuat...
"aaaaduuuhh.. hakitt....hemut higit helur hahu.."
Begitulah nasib Seman..Limah sudah tak memperdulikannya lagi.. dia
meneruskan 'kira2' diatas 'bayaran' yg diberikan Seman sehinggalah selesai 
sesi pembayaran'.
Apabila kedua2nya berpuas hati dgn 'transaksi pembayaran' tadi Seman pun
cepat2 bingkas bangun lalu mencapai lampu picit dan menyuluh kearah tempat
yg kena gigit semut api tadi.
"tu hemut hat helur hahu tu.." 
"apa ni bng.. kan dah sudah dah.. dah cabut pun.. takkan gatal nak mintak
kemut lagi..?
Seman malas nak betekak lalu dia pun mengambil semut api tadi dan
tunjukkan kpd isterinya.. 
Laaaaaaaa... semut!... Ingatkan apa tadi... patutlah meracau tak tentu 
pasal pun... selalunya tak macamni... iskh... iskh... iskh... semut oh
semut... kenapalah kau jadi begini" kata Limah lalu mambuang semut tadi 
sambil ketawa

Duda dan janda  

Di sebuah perkampungan ada seorang duda yang sudah berumur tinggal seorg dirumah nya..anak2nye sume bekerja di bandar... Berdekatan rumah nya itu ada seorang janda yang juga agak berumur dan juga tinggal seorg... Sudah bertahun lama nya mereka berjiran dan sering juga berhubung kala kesunyian... .Suatu hari..di petang yang redup... si duda duduk di bawah pokok rambai..merenung ke arah rumah si janda... Si janda perasan dan datang menegur si duda... "Pak Uda oii..ape yang di menungkan nye tu... "... Si duda menunduk seketika..lalu menjawab "..Ada perkara aku nk bgtu ko ni Mak Jan.."... Berkerut dahi si janda... kerana kelihatan serius pulak si duda tu...

"ape nyer ..serius je bunyi nyer.." ... Si duda merenung si janda... lalu dengan kekuatan yang ade die berkata... "Aku ni kepingin nk berbinikan ko... ko sudi tk?.."... Si janda tersenyum..dan diam seketika ..lalu si janda menjawab "Erm... sudi... "... Setelah berborak seketika... si janda dan duda pun pulang kerumah masing2 kerana hari sudah menjelang senja...

Pada malam itu..si duda gelisah... dia tidak ingat jawapan yand diberikan si janda petang tadi..adakah dia sudi atau tak... yelah dah tue... memori pendek sket... Setelah berfikir sejenak... si duda tidak jugak mendapat jawapan... lalu terpksalah die bertanya sekali lagi kepada si janda... Si duda mendail no telepon si janda..nk dtg umah tk molek plk dah malam2 cmni...

"Helo... mak jan..pak uda di sini... aku ingin bertnya... almaklum dah tua mudah lupa... ptg tdi aku bertnya pada ko sudikah ko berkahwin dengan aku..apakah yang ko jawab.."... Mendengar suara si duda..si janda pun berkata "Aku jawab aku sudi..ikhlas dari hati... selamat ko telepon aku ..Pak Uda... "... si duda pelik dengan kata2 si janda lalu bertnya... "Kenapa... "... Dan si janda menjawab.."Aku pun lupe spe yang ajak aku kawin ptg tadi"


budak dalam ni  

Orang terlalu ramai dalam bas mini. Naiklah seorang wanita muda yang sedang mengandung. Lalu dengan sopan dia berkata kepada seorang lelaki yang sedang duduk di sebuah kerusi. “Encik, bolehkan bagi saya d uduk? Saya berdiri tak apa, tetapi budak di dalam ni..”. Lelaki tu pun memberikan tempat duduknya kepada wanita tersebut.

Kemudian lelaki itu pun mengeluar rokok lalu menghisap rokok, lalu wanita itu berkata, “Encik, boleh ke encik berhenti merokok. Saya tak apa, tapi budak di dalam ni..”. Lelaki itu pun dgn tersipu2 membuang putung rokok tersebut.

Tetapi di dalam hati membara, geram betul pada wanita itu. Dah lah aku terpaksa beri tempat duduk aku, ni dia boleh tegur aku yang sedang merokok.

Macam mana aku nak pekena dia pula? Tiba2 angin bertiup, dan terselaklah kain wanita itu, dan nampaklah pangkal pahanya yang putih melepak, maka dgn spotan lelaki itu be rkata “Cik puan, boleh tak cik puan tutup kain cik puan. Saya tak apa, tetapi budak di dalam (seluar) ni tak boleh ….

 Lawak Si Apek Tua 
 apek: itu potong zaka ada bagut ka ?

ali : manyak bagut..bila lu potong haa lu punya barang manyak bersih loo..

apek:?!! err..saya kawan ada cakap,potong zaka aaahh.. manyak ploblem..

ali : apa probrem ?

apek:manyak buang lui..lagi aahh..dia punya performance tatak bagut..
manyak cinang semputloh..

ali : cehh.. apek, lu apa celita.. saya suda lama potong..
tada apa problem.. bini saya manyak puas woo..

apek:lu mini puas sama itu potong zaka ka?

ali : ya la.. bila lu potong aahh.. lagi sedap maen woo..
lu lagi lambat pancut..

apek:???!!! err..lu punya 1.3 atau 1.5 ??

ali : ??!! woi apek cakap baik2 sikit ha.. saya punya 6 incila..

apek:??! tiu nia ma.. lu jgn maen2 haa.. mana ada potong zaka 6 inci..

ali : cilaka apek ni..nah tengok ( bukak sluar tunjuk pale butoh..)

apek: chee sin punya olang..gua tanya baik2 lu tunjuk lu punya lancau..

ali : abis.. lu tarak percaya..saya tunjuk la..

apek: saya tatak tanya sama lu punya lancau..
saya tanya lu pasal itu nasional car.. potong zaka..
molo punya olang..

ali : aiya.. apek.. lain kali lu sebut betul2 la..kasi susa saja..
bukan potong zaka la.. proton saga.. cinabeng btulla..

Kisah Pengantin dan Pegawai TNB 

Sepasang pengantin yang baru berkahwin 4 bulan. pada suatu malam si isteri memeluk leher suami dengan nada manja seraya berkata,
>> "Sayang, period i dah lewat sebulan, tapi i tak boleh nak pastikan lagi sebab kita kena gi check kat doktor."

Si suami yang teramat gembira tu pun berpakat dengan isterinya untuk tidak memberitahu sesiapa pun tentang perkhabaran gembira ini sehingga ianya benar - benar pasti.

Pada suatu hari, pasangan ini di datangi oleh pegawai dari TNB kerana terdapat tunggakkan dalam pembayaran bill elektrik rumah mereka.Pegawai TNB tu pun berkata
>>" ini rumah En. Mahpus ker?"
>>"iya, saya ni isterinya. ada apa encik"

Pegawai TNB tu pun berkata,
>>"Puan, ni dah sebulan lewat, saya dah tak boleh tunggu ni, nanti boss saya marah."

Dengan nada terkejut, si isteri itu pun membalas balik cakap pegawai TNB tu.
>>" APA??? Macam mana pulak encik tahu yang saya ni sebulan lewat???"

Pegawai TNB tu pun dengan selamba menjawab
>>"ala puan, ni kan zaman IT, semua tu ada dalam komputer dan kita boleh check Online"

Kata - kata pegawai TNB itu membuatkan si isteri tu lagi terkejut.
>>"APAAA???? Saya lewat sebulan pun awak semua boleh tahuuu??? "

Pegawai TNB tu pun mententeramkan keadaan
>>" Relek puan, puan ni baru lewat sebulan, ada yang lagi teruk, lewat 5-6 bulan"

Si isteri yang terperanjat beruk dengan kenyataan pegawai tu pun berkata,
>>"nanti saya bincang dengan suami saya.."
lalau pegawai TNB tu pun beredar dari situ..

Keesokkan harinya, selepas si Mahphus ini di beritahu oleh isterinya, dia pun naik berang dan terus ambik cuti dan pergi ke kedai TNB yang berdekatan..

Dengan tanpa menghiraukan pegawai-pegawai TNB yg ramai di situ,dia pun memekik seraya berkata
>>"Apa korang ni, isteri saya sebulan lewat pun nak heboh - heboh ke dalam internet. awak ni semua yang berkeluarga tak pernah lewat sebulan kerrrr????!! bisness apa korang buat niii?? nak kena saman kerr???

Lalu pegawai yang datang kerumah si Mahphus ni berdiri dan mententeramkan keadaan.
>>"sabar encik, sabar encik. apa susah, kalau cik nak settlekan perkara ni, bayar je..."
kata-kata pegawai TNB tu membuat kan si mahphus naik berang.

>>"APAAA?? nak bayar korang? belahhhh lahh...."

Lalu pegawai TNB tu pun cakap
>>" kalau macam tu, Kita terpaksa potong encik punya..........."

Si Mahpus mencelah
>>" apa??? potong??? abih tu isteri saya di rumah nak pakai apaaaaaa???

Pegawai TNB tu pun cakap
>>" nampak gayanye..ISTERI ENCIK KENA PAKAI LILIN AJERRRLAAAAAAAA"










 

2 ulasan:

nza berkata...

kha..kha..kha...klakar gileerrr sih!!!
Sronok lak bc...rajin sungguh le umi nih cr crita2 nih....TQVM

UMILIYA berkata...

tu ahh kak nza....duk saje2 buat simpanan..di hari tua heheh taklah..time2 boring baca2 mesti hilang ngantuk kan kan...ok sama2

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...