Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Rabu, Disember 16, 2009

kenangan 2 lama alya ngen adik

sang tupai si kakak dan sang tupai si adik keh keh keh.....dulu 2 kalau mainan ader dua mesti tak gaduh lah jawabnyer ...

haiwan 2 peliharaan heheheh nak buat zoo alya cakap..kh keh keh,,,taman tema  alya heheh

alya duk gelak je tenggok mainan ni heheheh...

ermmmm gajah ...cumeil...cumeil..lah kecik je...alya cakap macam adik kan umi heheheh

g

haiwan2 yg adik bela dulu lah ni..leh dah jadi satu..zoo..alya duk g

huhuhuhu cucu cicit hehehehe

huhuhuhu mainan 2 lama arwah

alya ngen kenangan2 arwah adik hehehhe

 

ni umur adik baru je 6 bulan hhehhehe ..tenggok mata adik...cerah je,,,bulat ...tok ki..bg tau kalau mata bulat budak tu cerdik..huhuhu ,tapi umur adik tak panjang,,,alhamdulillah...adik kan jadi...saham umi kat akhirat nanti..janji umi ngen abah redha atas pemergiannyer..alhamdulillah lah...setiap yg berlaku mesti ader khikmahnyerr

ni baju arwah ,,,,,walaupun tak mahal..tp aku  masih simpan sebab baju ni banyak kenangan...sejak arwah 6 bulan hingga 2 minggu ajal nyer sampai dia pakia bju ni...time tu umi ambik gambar2 dia pakai bju ni....umi teringat  sesangat alya duk...simpan tu semua baju kecik2 adik dia nak je di bagi kat sepupu dia baby aufi tu,,,,anak adik adik pompuan umi huhuhu

overall kakak ...selalu kakak pakai time adik pakai romper merah tu huhuhu

ermmm baju ni ..selalu di pakai borea ngen kakak dia huhuhu ..alya leh tanya kakak muat tak lagi overal ni hehhe

ni baju2 kenangan arwah....bila bukak je beg ,,,,mulalah teringat kembali zaman2 arwah ader dulu....masih tergiang di ingatan arwah memangil umi...huhuhu duk tilik2 baju 2,,,hehehhe

lps je alya dapat beg mainan ngen beg pakaian arwah....alya macam tergaman je...apa tak nyer hairan gak dia..tenggok mainan adik...huhuhu semua mainan lelaki heheheh..masa dulu2 mungkin dia dah banyak lupa.......

mainan ni umi simpan lps arwah ningal...ni yg tinggal yg lelain dah kasi org tinggal yg kecik2 je...tu pun umi sempat gak simpan....sebab yg lelain org dah ambik...yg tinggal pun org dah tak berkenan hehehhe..umi 

mainan2 lelaki...ermmm comel2nyer teringat kat adik kan kakak..tetiba alya nampak sedih je,,tak tau kenapa air mata dia duk linang je...umi sama aahh...tanya ngen dia kakak teringat kat adik ekk..dia cakap..kakak teringat kak adik umi... kalau..kakak teringat adik, kakak doa lah ya...semoga kakak jadi anak yg solehah ..nanti kakak dapat jumpa adik kalau kakak tak baik..je selalu dgr cakap umi..kakak dapat masuk syurga..nanti adik tunggu kiter..huhuhu.alya selalu duk tanya soklan2 pelik2 dia nak tabu sgt tentang adik dia,,,alhamdulillah lah umi ngen abah selalu je citer tentang kematian sikit2 ahh kalau banyak2 dia mesti takleh nak fikir agi kan kan kan

1 ulasan:

nza berkata...

byknya mainan n baju peninggalan adik...betul tu umi, adik la aset kt akhirat nnti...bruntung la umi cz disaat insan lain kehausan diakhirat, adik akn dtg mmbawa air utk umi n abahnya.....

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...