Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Ahad, Disember 13, 2009

diary~~~ummi



12 hb 12 2009~~~sabtu

sehari di kuala berang.. bangun pagi2..lps solat subuh umi bersiap kemas langsir yg sudah siap jahit nak je hantar ke umah abang kat kuala berang huhuhu...abah balik kijer kul 8.30 pgi..alya lak tengah tunggu comel makn nasi lemak hehehe..

jalan ke kuala berang ermmm sejuk je.....di kelilingi pokok yg menghijau...erm kalau mlm ni abah tak kijer dah pasti abah ajak kiter gi mandi kat sekakyu...umah abang ngen sekayu dekat je,,,,di sebab kan masa dah suntuk,,terpaksa aahh lupa kan hajat nak gi mandi tu huhuhu
 
jem jem jem dah sampai ...
sampai 2 aja...kak ipar kuar tinggal abg je....huhuhuhu barang kat umah lama lom pindah agi...abg baru je duk pasng grill...cantik abg buat sendiri kretif gitu...
hehehe sampai je..abg terus pasang rail..untuk langsir ,,,kua kua kua ingat kan dah pasangg ..kuh kuh kuh..tergendala lah kijer2 nak cepat huhuhu....adoilah  umah lak 2 tingkap...mesti tak sempat nak pasang semua...sampai je terus gosok langsir2 huhuhu ..aku tak berani sgt guna iron...lain selain kat umah...fuyooo....baru je..start gosok....dah melketak kua kua nasib tak kene atas langsir..huhuhu cian abg long nyer papan gosok baru..huhuhu habis...terbakar...
sooooooo...aku tak berani lah nak gosok.,.....abg caklap takpe lah tak gosok pun....nanti dia lurus lah hehehehe...nasib abg sporting..bimbnag gak...takut2 nanti dia cakap....buat kerja tak siap hehehehe..dah lah ambik upah mahal hehehheh...takpe mahal pun.....dah bg diskaun...lebih lakj tu huhuhu.....
aku ngen anak2 abg tolong masuk hud langsir....abg lak tolong pasang rail....sayang aku tolong taruk langsir kat rail..yg dah siap pasang...alya lak ngen adik hannan...tasnin buat2 sibuk...duk main..tanga turun naik2 
 
abang pun tolong gak aku pasangkan hud tu
 abang long yg bijak...pandai anak sedara umi ni...dapat 5A dalam upsr...hari ni umi nak kasi pezent untuk izzat nama nyer..tahniah izzat...hari ni...dia happy sgt sebab tak sabar nak tenggok ayah dia pasang kan langsir untruk bilik dia...yg dia punya...warna hijau tropika...ermmmm sejuk mata memandang huhuhu
yang lucunyer,,,,duk bising ngen anak2 sedara yg langsung tak reti nak masuk hud tuhuhuhu...ingat kan anak je.,,,tak reti..uper2nyer ibu dia lagi lah tak reti..huhuhu..cianlak....aku duk suker je,,,ngen abg..sebab kalau nak harap kak ipar pasang langsir tahun depan pun tak bergerak lah nampak nyer,,,,hehehe alhamdulillah sempat pasang separuh je...kat ruang makan..ruang kleluarga belum agi....ruang tamu baru separuh pasng ...kelima2 bilik semua lom pasang..alamknyer kene mai minggu depan lahhh pulakj...20 hb ni kak ip-ar gi kursus,,,
 

 ermmmm best nyer angin.....time ni..kuat sangat angin masuk kat ruang makn....ermm macam duk tepi pantai....padahal umah kat dalam hutan...abg beli tanah ni kat hutan,,,sebab abg sorang ni jenis dia lain kit..suker berkebun...bela lembu.....rajin2 giler...bonda cakap sejak dr muda abg sorang ni...suker buat kijer....balik je...dr sekolah mesti dia masuk hutan...sampai lah dia dah beranak pinak..ni...dulu umah dia satu2 dalam hutan ni..sekarang siap ader jalan tar...umah dah ader banyak lahhh....dulu2 takut gak..tenggok sebab hutan keliling...
walaupun dia  sibuk tp dia pandai bahagi masa...kalau hari sekolah..pagi dia mengajar kat sekolah teknik..ptg mesti dia masuk kebun...sekarng kebun sawit dah dapat hasil...lumayannn gituh..syukurlah pada Allah..susah dulu..senang kemudian...
  

ni ruang tamu....baru separuh ruang tamu....ni..besar giler umah abg ..heheheh best nyerrr....bilik air anak dia...jer dah besar ruang tamu umah aku kua kua kua....
abang pasang langsir yg nipis ..pun dah nampak ceria..nanti siap pasang yg tebal mesti cantik keh keh keh....semopga abg ngen kak ipar puas hati lah ngen kijer2 aku tu kui kui kui
  
ruang keluraga
langsir lom boleh pasang kat ruang keluarga sebab abg lom pasang rail...ulamak...tergendala kerja2..memasangg huhuhuhu ..nasib baik...lah ..cik abang tak kisah kene datang lagi minggu depan...huhuhu..insyallah mingu depan nak ajak bonda jalan2 gi sekayu...so kene tido sana...ahh sebab umah abg ngen umah aku..jauh gak lah...kat satu jam perjalanan...huhuhu..penat gak..kejar2 kan kan kan




 inilak ruang dapur fuyooo..sesaje je...nak snap...nak je tenggok hasil tangan adik lelaki umi....tenggok hasil dia cermat je...tanya kak ipar taruk apa kat kabinet yg atas sekali..heheh..kak ipar cakap tak taruk apa2 lagi..huhuhu umi sesaje buat lawak...boleh agaknyer taruk toto..bantal hehehehh kabinet besar giler...
sesaje nak pomot sesaper yg berminat untuk tempahan kabinet hubungi ummi heheheh..sebab bengkel hanya katr sebelah umah bonda je..heheh tpo kat ganu aaahhh..kua kua kua..nak tenggok kabinet pertama yg di reka khas untuk dapur ummi yg cinonet ialah heheheh
jem jem jem>>>>gamabr tak der agi heheh lain kali umi taruk ekk
alhamdulillah...heheheh adik cakap pomot ekkk ..boleh je...sesaje nak snap...nanti kan ader rezeki...dapat umah besar macam ni leh lah taruk kat umah lak kan kan kan
 


2 ulasan:

nza berkata...

chantiknya umah abg umi...langsir pn chantik...jelous weh...hi.

UMILIYA berkata...

hehehhe ...langsir nyer simple je....dia taknak buat scatting pun...sebab heheheh,,umi nyer tak sempat lah...yg ni pun dah sebulan lebih jahit kui kui kui

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...