Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Ahad, Disember 06, 2009

diary umiliya

 yaaay hari ni duk umahhh.....apa yekk...agenda hari ni..bangun je tido apa lagi....tunai lah yg wajib dulu.....pastu mandi keh keh keh...pepagi yg dingin2 ni...umi bangun awal2 ingat nak je sambung tido sebab hari ini ambik cuti....
ahad : 6hb 12 2009 erm,,,,8 tahun dah anak umi....
gambar nyer kemudian ekk:
gambar anak dara yg tido.....dalam iman heheheh
pagi ni..menu nyer... nasi berlauk....gulai daging ngen sambal daging hehehehe ...nak wak ca,mna....musim daging....peti ais..penuh daging korban..kalau tak masak....time cuti 2 camni...bila nak habis....kalau tak bawak gi umah ibu...alamat nyer....bertahun lah daging tu...duk kat situ.
heheh padahal...dah nak masuk tahun baru hehhehe
hari...ni abah banyak....tolong 2umi....pepagi lagi abah ...tolong umi....apa yek??
...............dapat satu pahala......>>>tolong minum air yg umi buat
>>> tolong makan apa yg umi masak....sama2 heheheh tu dah kira tolong ahh tul  tul kan??
senang je nak dapat pahala...hehehe buat baik pada suami ...anak2 pun  mesti buat baik gak...
.
.
.
.

hati2 abang................abang tolong buat penyangkut ...untuk sankut baju...
maklum..musim hujan..kene cari..tempat 2 teduh,,,tak bg tempias hujan
 

keh keh keh..time ni si lya...dan si comel bvuat apa yekkk....
 
tenggok alya ngen si comelnyer ...ermmm
 

aik hairan lak,,,umi gi mana ya..kedudukan si comel ni????
mana kepala dia ekkkk....alya ni..tenggok leh dia taruk si cxomel dalam ...kereta sorong...si comel tu lak....baik je....
lps abah siap buat kijer ..umi sama...tolong abah kemas depan umah sikit....tebang pokok tebu....ermm banyak lak dapat ekkkk...baru je tanam tapi....cepat je tebu2 ni membesar...tapi bila di potong..nak buat apa ekkk..nak buang sayang??
tadi abah gi kat depan truh....nak kasi ...orang yg jual tebu...tapi sayang org tu...lom niaga sebab hujan...huhuhu bistu nak wak apa???? wak bodooooh je...hehehe tu abah lah yg cakap...keh keh keh
 
bila di potong semua daun2 pisang ngen pokok tebu tu.....panas lak....huhuhu sayang nyerrr tapi takpe aahhh nanti besar semula kan kan kan

 
ermmm tenggok apa hasill..yg dapat heheheh banyak lak..bila tebang ekkk...
10 batang
 
erm umi tolong abah kemas2 kat luar je....lps tu..abah potong pendek2 nak je....kasi orng huhuhu...kat sapa ekkk..nak di buang sayang hehehhe...zaman budak2 dulu...mnakn camtu je.....org 2 tua cakap...boleh kuat kan gigi.....betul...
 
 
ermmm banyak lak gambar2 ni ekk...takpe ahahh  buat kenangan...bukan senang dapat hasil dr tangan sendiri....dapat makn lak tu....
bukan petani tegar pun... baik tanam...tanaman yg dapat hasil.....asyik duk tanam bunga je,,,,cantik je.....hasil pun tarak...heheheh..kat luar umah umi ngen abah ader tanam pokok .....ceri..nak bg rendang,,,dan dapat berteduh..insyallah
kat penjuru..pagar sebelah kiri lak..umi tanam...pokok mempelam epal...tu pun bonda yg kasi....benih ambik kat umah bonda...mintak2 jadi....masuk kali yg ke dua ...dah di mesin oleh anak sedara...time tu...abah tak beli agi..mesin rumput,,,,mintak anaks edara yg mesin,,,apalgi...semua pokok umi di mesin nyer.....kali ke tiga baru  aahh abah yg mesin..rerumput tu.....lps tu baru lah selamat...sekarang baru lah tumbuh balik...pokok umi tu 
 
ni kebun,,,,, pucuk pegaga ummi yg cinonet....kalau nak tau...nampak je kecilll tapi  dah dapat hasilnyer ,dah banyak kali duk ambik makn.....
 
ini lak mini garden umi./......ermm kalau duk tilik2 ader 10 jenis pokok duk tumpu kat situ,,,heheheh mula2 semai je,,,leps tu.....di biarkan lelama...membesar hehehheh,,,sebab tu di panggil mini garden....
 
 
itulah..........kisah cerita...si pokok tebu hehehhe
 

 
mini kolam ......alya ngen si comel

 
 comel yg keletihan/.......
tenggok cian abah..duk cari..ruper2nyer kat sini ekkk dia tido.... 






Tiada ulasan:

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...