Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Khamis, Disember 10, 2009

aku ader pasangan hidup ku sendiri....tapi mak??



 

Salam hari ni cuti...pagi tadi temankan abang ke hospital...lps ambik alya kat sekolah..terus pergi...sampai kat hospital dah kul 12...jap je lah...sebab en.zul..doktor kat elektroterapy ader meeting,lps selesai urusan abah ,,,,umi mintak abah singah kat salem aziz jap..beli kain sekolah untuk anak sedara..dia mintak buat kan baju sekolah dia...ermm alya nyer uniform sekolah dah beli satu pasang...tadi kedai tu...kain yg warna pich...dah habis stok...umi tak pakai kain cotton,,,sebab kain dia cepat rosak,,,jadi nak pakai kain wolpich ...kain dia kualiti kit hehehhe
 lagi pun dah siap baju nampak cantik je....ermmm


 alya selalu je usik abah huhuhuhu
.................
balik salim aziz...ajak abang singgah maidin sebab nak bli barang2 dapur kit..alya dah lama nak makn dadih...ngen coklat kegemaran dia tu lah...dah baper kali duk sebut2 cian lak anak umi mucuk tu..huhuhu

alya foverite

................
umi beli nasi je tengah hari ni...ermmm balik je ...terus makan....lps tu baru solat zohor...kul 2 ...mandi2 lps tu...umi sambung lah tugasan..kat bilik umi tu...huhuhu.abah lak...seperti biasa aahhh merehatkan mata,.,,alya lak..duk ngadap kartun lah...
...................
mata tak dapat gak nak lelap...lps beres tugasan tu baru dapat nak lena2 betoi2 kut..huhuhuhu cian umi...kan kan
...................
kul 6 ptg abah ajak kuar gi pasar malam...mlm ni beli nasi kerabu ayam....hitam ngen air soya je....pergi umah bonda...tp sampai je umah bonda..adik cakap bonda takder gi..kat rompin ..pahang ..abang yg nombor 2 ajak bonda jalan2...cuti sekolah..biasa lh...bonda pun..harap anak2 je...ayah dah takder....harap anak2 lah...sementara ibu bapa kita segar....senangkanlah hati2 dia.
.
.
.
.
umi teringat sangat...kata2 ni.......
jika kamu meluaskan rezeki mu..kepada org tuamu...
maka allah akan meluaskan rezeki kepada mu.
.
.
.

Apabila semuanya serba tak kena, dan apabila anda tidak tahu apa lagi yg hendak dibuat… Ingatlah… Anda masih boleh bersandar kepada Dia yg maha mengasihi…
Apabila hidup diselubungi kegelapan, dan semuanya silap…. Carilah sinar itu dariNya yg memberi cahaya…
Apabila dibelenggu masalah sedangkan tiada siapa yg mengambil peduli… Ingatlah…. pada Dia yg tidak pernah melukakan hatimu….
Apabila hati terluka dan kesakitan itu menumbangkan kudratmu… Janganlah berputus asa kerana Dia melihat segala-galanya…
Apabila lemah tidak bermaya… Sedangkan perjalanan masih jauh yang perlu diharungi… Carilah kekuatan itu daripadaNya yg maha kuasa…
Apabila hidup ini dirasakan seperti beban dan segalanya goyah… Bangunkanlah semula kota semangat itu dengan keyakinan bahawa itu adalah ketentuanNya….
Apabila jalan dihadapan digelapi mendung…. Sedangkan tiada siapa di sisi sudi menemanimu… Carilah jalan lurus itu daripadaNya yg menjadi satu-satu panduan hidup…
Apabila orang disekeliling tidak mahu mendengar suaramu dan keluhanmu… Jangan kecewa kerana Dia maha mendengar…
Apabila miskin dan papa, anda terperangkap dlm keperitan… Ingatlah kepadaNya yang maha kaya….
Apabila kau dalam kedukaan… Sedangkan tiada tempat utk melarikan diri… Mengadulah kpdNya yg maha satu…
Apabila keseorangan dan kedukaan itu seperti tiada penghujungnya… Serahkan dirimu kpdNya satu-satunya tempat yg boleh bergantung harap…
Dan apabila parut lukamu dicederakan lagi…. Hatimu dicakari kebimbangan… Ingatlah bahawa Dia sentiasa bersama orang-orang yg sabar…
Jiwa resah, kelam dan tak selamat… Memberontak di dalam kotak hati… Hati penuh dengan sengsara… Sikap dan sifat yang tak bertawakal… Akibat jauh dari kedamaian…
Perlu dilepaskan jauh perasaan… Agar dapat ku gapai… Ketenangan… Keamanan… Kedamaian…
Oh… pejamkanlah matamu seketika… Agar kau dapat mengeluh… Menghembus udara keresahan… Agar lapang jiwa nan sempit… Agar bebas hati yang tersepit…
Dan akhirnya kau akan rasa… Satu kedamaian…Yang diberikan Oleh Allah s.w.t., sang pengcipta Mu, Melalui Solatmu yang Khusuk itu. Alhamdullilah .(Segala Puji Bagi Allah s.w.t.)

 

 

1 ulasan:

nza berkata...

gitulh kita..kekdg xmenghargai yg didepan mata ttp setelah kehilangan br le kita sesal xsudah......

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...