Cinta allah

"Ya Allah..... Tunjukkan kepada kami yang benar dan jadikan pilihan kami
mengikuti yang benar itu.Dan juga tunjukkan kepada kami yang tidak benar
dan permudahkan kami meninggalkannya." Amin.

Ahad, November 22, 2009

rumah ku syurga ku

huhuhu tenggok kaki anak dara ku,,,kaki itulah yg dulu nyer,,,besar dua jari,,tenggok alya  kaki alya dah besar,,,,dulu umi lahir kan alya,,,cuma besar 2 jari umi,,aja,,alya jgn derhaka,,ngen umi,,ngen abah ya,,,abah dia selalu,,bg tau jgn derhaka kat ,,umi,,sebab..syurga itu di bawah tapak kaki ibu,,,,huhuhu dia leh tanya,,,,ooo kenapa tak bawah kaki abah je,,huhuhu adoilah anaku ,,,,abah terang kan,,,kat dia,,,jgn nak derhaka ibu,,,sebab,,nanti masuk neraka,,,dia jawab,,,kat sekolah cikgu bagi tau,,kalau ibu,,panggil time kite solat,,kita kene,,jawab,,,huhuhu,hari tu,,ummi panggil,,dia,,,umi tak sedar lak lya ngah solat,,tetiba dia jawab,,,

umi: alya ooo alya

alya:ya ummi,,,kakah tengah sembahyang 

umi:aku intai kat bilik dia ,,,oo dia ngah solat,,,

lps tu,,,aku faham lah dia,,sekarang dah faham apa itu,,,syurga di bawah tapak kaki ibu,,,,sebab time dia kecik2...dia pernah tanya,,,umi,,,kat aner ya syura,,,kat tak nampak pun kat bawah kaki umi,,huhuhu,,,,,,,,,soklan cepu mas,,heheh umi citer2 ahhh bg dia faham,,lps tu abah sampuk,,kalau nak tau,,,abah ngen ummi....ummi lebih penting tau liya,,,sebab   sabda nabi muhammad s.a.w>>>seorang sahabat baginda bertanya...siapakah yg mesti kita hormati,,,pertama,,,nama jawab,,,,ummi,,,,kedua,,ummi,,jugak,,,ketiga,,ummi,,jugak,,,,lps tu..baru ayah,,,,kan kan,,,itulah lebih kurang tak reti gak,,,,insyallah,,,kat sekolah,,,cikgu agama,,banyak,,,ajar anak2,,kita,,ya,,sebab umi,,pun jahil jugak,,insyallah,,,kan ku belajar,,,

rumah ku syurga ku,,,,,,,,,,,,,,,time kerje2 macam ni,,windunyer kat umah,,nak2cuti 2 sekolah camni,,banyak je,,kerjke,,nak di buat terutama nyer,,,alya nyer bilik ahh terasa sgt nak renovete....bilik anak dara

Tiada ulasan:

Kami di ijabkabulkan~~

......

.....

Daisypath - Personal picture

Daisypath Anniversary tickers

Puteri ku sayang

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Doa setiap bingkisan ku. .panjangkanlah umur dan berikanlah kesihatan dan murahkanlah rezeki pada ibu ku..jadikan suami ku suami soleh anakku anak solehah..amin...pintaku selalu pada Mu Ya Allah...